pejori
höll på att plantera om en massa sticklingar, som inte verkade trivas så bra i den jord dom hade.
min cinnamomifolia-stickling hade lagt av och någon annan ville inte ta sig riktigt.
höll på några timmar, med att plantera och flytta runt dom lite.
en del fick komma in på sjukhus, (akvariet) andra fick komma där ifrån. smile.gif smile.gif
efter diverse omflyttningar och donande med dom, infann sig sömnen så småning om. rolleyes.gif rolleyes.gif
drömmde naturligvis om hoyor, vad annars. rolleyes.gif
och i drömmen vaknade jag och när jag komm ut i v-rummet, var alla hoyor döda ohmy.gif ohmy.gif
det låg gula och vissnande blad överallt, och dom som inte hade gulnat, hängde slemmiga och ruttna runt krukorna wacko.gif wacko.gif
tror inte jag drömt så hemskt på länge smile.gif smile.gif
tror jag till och med klappade dom, när jag såg att dom levde laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Linda_A
CITAT (pejori @ 21-10-2005, 13:07)
höll på att plantera om en massa sticklingar, som inte verkade trivas så bra i den jord dom hade.
min cinnamomifolia-stickling hade lagt av och någon annan ville inte ta sig riktigt.
höll på några timmar, med att plantera och flytta runt dom lite.
en del fick komma in på sjukhus, (akvariet) andra fick komma där ifrån. smile.gif smile.gif
efter diverse omflyttningar och donande med dom, infann sig sömnen så småning om. rolleyes.gif rolleyes.gif
drömmde naturligvis om hoyor, vad annars. rolleyes.gif
och i drömmen vaknade jag och när jag komm ut i v-rummet, var alla hoyor döda ohmy.gif ohmy.gif
det låg gula och vissnande blad överallt, och dom som inte hade gulnat, hängde slemmiga och ruttna runt krukorna wacko.gif wacko.gif
tror inte jag drömt så hemskt på länge smile.gif smile.gif
tror jag till och med klappade dom, när jag såg att dom levde laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Hemska dröm!!

Ännu har jag bara drömt roliga saker om hoyorna.

På tal om sånt bara för att bli offtopic. Det värsta jag har drömt som inte handlar om människor är att jag drömde att någon unga killar snodde min hund och vägrade lämna tillbaka den. Och jag minns att jag drömde att jag stod utanför deras dröm och grät och polisen sa bara vi kan inte göra något för vi kan inte bevisa att din hund är din. Och jag hörde hur hon grät där inne och jag kunde inte göra något alls. Jag var tvungen att krama om henne länge innan jag förstod att inte var på riktigt. wub.gif
Sulawesii
Dags att börja gå på AH (Anonyma Hoyister), pejori? Det börjar bli lite addict över dig... tongue.gif tongue.gif
pejori
ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif VA!!! jag!!! beroende!!!! ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
NÄ....inte jag inte laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
handlar för mycket på tradera och läser hoyatrådar för mycket laugh.gif laugh.gif
Hannifer
Jag har hört att när man börjar drömma om sin hobby, så är det "kört". Man är totalt fast, helt enkelt! tongue.gif Det passar mig bra, för min pojkvän, som bara varit lite intresserad av hoya hittills, drömde om en H. carnosa "Krinkle 8" inatt... Och när han kom hem efter skolan kom han hem med en: han kunde inte motstå att köpa den åt sig själv! biggrin.gif

*Planerar att lura iväg honom på hoyaträffar nu när han är i ett svagt tillstånd* Moahahahaaaa....
Maria i Helsingborg
VILKEN FRUKTANSVÄRD TRÅD! - förutom Hannifers rader tongue.gif
Linda_A
CITAT (Hannifer @ 21-10-2005, 16:14)
Jag har hört att när man börjar drömma om sin hobby, så är det "kört". Man är totalt fast, helt enkelt! tongue.gif Det passar mig bra, för min pojkvän, som bara varit lite intresserad av hoya hittills, drömde om en H. carnosa "Krinkle 8" inatt... Och när han kom hem efter skolan kom han hem med en: han kunde inte motstå att köpa den åt sig själv! biggrin.gif

*Planerar att lura iväg honom på hoyaträffar nu när han är i ett svagt tillstånd* Moahahahaaaa....

haha du lär upp din kille väl hör jag. laugh.gif
Hannifer
CITAT (Linda_A @ 21-10-2005, 15:28)
CITAT (Hannifer @ 21-10-2005, 16:14)
Jag har hört att när man börjar drömma om sin hobby, så är det "kört". Man är totalt fast, helt enkelt!  :P Det passar mig bra, för min pojkvän, som bara varit lite intresserad av hoya hittills, drömde om en H. carnosa "Krinkle 8" inatt... Och när han kom hem efter skolan kom han hem med en: han kunde inte motstå att köpa den åt sig själv!  :D

haha du lär upp din kille väl hör jag. laugh.gif

Ja, jag bara måste visa bland det gulligaste jag har sett! Min pojkvän planterar om sina hoyasticklingar tillsammans med en av våra katter (Lucy). wub.gif wub.gif wub.gif

pejori
japp....han är helt fast laugh.gif laugh.gif
bra jobbat hanna laugh.gif
pejori
idag var jag bara tvungen att utöka min lilla samling med ett par tre-fyra nya sticklingar. laugh.gif laugh.gif
FALL om dom andra dör laugh.gif
wolkenkrabber
Huvva titeln din skrämde mig! du hade ju en eppis kattastrof på riktigt för att tagsedan!

*andas t*
Blomstertanten
Ryser bara av att tänka på såna hemska drömmar ! wacko.gif blink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon