Full version: Kvar ute i vinter?
Irene_L
I våras köpte jag ett plastväxthus på Rusta. Nu undrar jag om man kan ha kvar det ute under vintern eller om jag måste ta ner det. Är det någon som har provat att ha det kvar ute? Jag är rädd att plasten spricker i kylan men samtidigt är jag lat och tycker det skulle vara jätteskönt om det kunde stå kvar och fortfarande vara helt till våren.
mvh
Irene
Lady Hamilton
smile.gif Jag skulle ta in det, även om det känns jobbigt. Alternativet annars blir nog att du måste köpa ett nytt till våren.
Plasten blir väldigt skör när det blir kallt.
Nu vet jag inte vilket plastväxthus du har men kanske du "bara" kunde ställa undan det någonstans där det är snöfritt och det får stå "orört" under vintern wink.gif
Irene_L
Ja, då blir det nog så att jag får ta in det. Jag anade nog att det skulle vara det bästa men ibland vill man att det lättaste sättet ska vara det rätta.
mvh
Irene
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon