Ciczi
Åkte till stormarknaden i eftermiddags för att handla mat och vad möter mig precis innanför entren. Jo jultomtar, i massor.

Hallå!!! Det är för sjuttsingen mer än två månader kvar tills jul... kom igen efter halloween åtminstone.
Jag blundade och sprang förbi den delen av butiken lite fort. wacko.gif

Ciczi som gillar tomtar - i december!!!
*Felix matte*
Nämen ohmy.gif nu har jag ju inte varit på COOP (våran stormarknad) på ett tag... kanske har de också plockat fram tomtarna unsure.gif
Ciczi
Jo säkerligen även om detta var en Maxi-butik.

Ciczi
*Felix matte*
Bara för att jag blir så nyfiken så blir det nog att ta en tur dit imorron för att kolla läget... ligger ju bara ett stenkast (ca2000meter) härifrån tongue.gif
Hannele
CITAT (ciczi @ 22-10-2005, 22:41)
Åkte till stormarknaden i eftermiddags för att handla mat och vad möter mig precis innanför entren.
Jo jultomtar, i massor.

Min stormarknad firar Halloween först. laugh.gif

Celosia Cristata Plumosa.
netaave
Jag var på vårt Maxi idag och där fanns inte en endaste julpryl.
Om man inte ska räkna den julröda amaryllislöken jag köpte då förstås! tongue.gif biggrin.gif
zaaritha
I anslutning till kattutställningen jag var på igår, fanns flera försäljare av artiklar som har m katter att göra, s a s.
Bl a katter m tomteskägg, tomteluvor, adventsstakar m kattmotiv, o s v.
Hur mycket jag än tycker om katter---absolut nix!!!
Köper inte så´nt!! mad.gif
labarradepan
Ja, vi var på rusta igår och där krylla det av tomtar och sånt.. usch, det är ju FÖR tidigt.. mad.gif Att de inte lär sig.
Ophelia
Lite för tidigt för mig att tänka på jul. Förtar allt det där roliga och mysiga med julen om det ska startas för tidigt. Vill fira av hösten först. Julen börjar jag tänka på ganska sent, jag tar advent för advent.
Caprice
Tråkigt att de börjar redan...

När det väl är jul har man ju ledsnat... sad.gif
Ciczi
CITAT (Caprice @ 23-10-2005, 10:20)
Tråkigt att de börjar redan...

När det väl är jul har man ju ledsnat...  :(

Håller med! Jag vill ha höst i lugn och ro först.
Jag börjar så smått med julen till första avdvent.

Ciczi
mamamaggan
Julen börjar den 23 december sent på kvällen när allt stök är klart och den första skivan julskinka är uppäten, så det så! mad.gif rolleyes.gif smile.gif
yenny
Var en sväng till ikea idag... och japp! där var det full jul...

Jag brukar längta väldigt till julen... men inte i år.. jag måste jobba sad.gif
*Felix matte*
Det blev ingen tur till COOP idag... får ta det till veckan... men jag har inte hört att de skulle ha tagit fram julgrejer ännu.
yenny
CITAT (Felix matte @ 23-10-2005, 21:07)
Det blev ingen tur till COOP idag... får ta det till veckan... men jag har inte hört att de skulle ha tagit fram julgrejer ännu.

Vårat coop här i sollentuna (rotebro ligger det i) har julsaker.
*Felix matte*
CITAT (yenny @ 23-10-2005, 21:08)
CITAT (Felix matte @ 23-10-2005, 21:07)

Vårat coop här i sollentuna (rotebro ligger det i) har julsaker.

Bror & svägerska var hit igår.. kom från COOP och sa inget om jul så jag tror (hoppas) att de inte har plockat fram... Lovar rapport i veckan. biggrin.gif
Sylvia
Ikea plockade fram julprylar för glatta livet för 2 veckor sedan när vi var där!! Huh! Man hinner tröttna på julen redan långt innan den kommer... :-(
yenny
jo jag var där idag och såg det... men jag gick envist förbi och låssades inte se det... biggrin.gif
Hannele
CITAT (mamamaggan @ 23-10-2005, 20:37)
Julen börjar den 23 december sent på kvällen när allt stök är klart och den första skivan julskinka är uppäten, så det så! mad.gif

Och slut den 25:e? blink.gif
Då hinner man inte ens tända adventljus..

Månskensbonden
Jag är just hemkommen från en Julmässa på Svartsjö Slott (Ekerö, Stockholm), så jag antar att jag på så sätt bidragit till "traditions-tids-utslätningen".
Själv hade jag föredragit att den hetat 'Hantverksmässa' i st f 'Julmässa', men vad har väl en enkel krukmakare att säga till om i sådana sammanhang...
(Kan dock stolt framhålla att jag EJ sålde några krukor med "God Jul" på! biggrin.gif )
vilda-tomten
Tjusiga ljus, Hannele! wub.gif

Vi var på Coop i lördags (Lillån, Örebro) då höll de på att plocka fram julsaker för glatta livet. ...eller sådär lite halvlojt i alla fall.

Jag tycker det är trist när de plockar fram så tidigt även om det kan börja bli "tillåtet" snart. Adventssaker vill man gärna ha hemma till första advent.

Apropå jul och snö och så, så har vi fullt upp med att förklara för mellansonen att det inte är jul bara för att det kommer snö - men kanske vinter.
*Felix matte*
Inte en endaste julpryl framplockad på COOP Forum el ICA inte heller i någon annan butik... har frågat smile.gif
mamamaggan
CITAT (Hannele @ 24-10-2005, 10:37)
CITAT (mamamaggan @ 23-10-2005, 20:37)
Julen börjar den 23 december sent på kvällen när allt stök är klart och den första skivan julskinka är uppäten, så det så! mad.gif

Advent är ju väntan på julen, men julen den börjar så som jag tidigare sagt.

smile.gif

Du tar väl inte allt så allvarligt och bokstavligt hoppas jag. Jag hade klämt in en smile också om jag inte kommer ihåg fel.
Hannele
CITAT (vilda-tomten @ 24-10-2005, 15:40)
Tjusiga ljus, Hannele! wub.gif

Ja, goda var dom också. laugh.gif
evarina
Håller helt med. Vart tog skyltsöndagen vägen? Det var en mysig tradition!
pejori
här är det jul också ohmy.gif
höll på att få ett spel, när jag var på hornbach och köpte djurfoder ohmy.gif ohmy.gif
MASSOR av tomtar och glitter var det.....yack sad.gif
pejori
CITAT (Hannele @ 24-10-2005, 10:37)

stiliga...
hoppas du lägger ut receptet i receptavd.
dom ser jättegoda ut....och lite anorlunda pyssel till julen smile.gif smile.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon