|
Full version: Heja Sverige
Japp! Grattis abba
Åsa, mälardalen zon 2
22-10-2005, 23:01
Fast det var väl ganska dåligt att inte ens en utav ABBA-medlemmarna var där för att ta emot priset för så himla långt är det faktiskt inte från sverige till köpenhamn.
ja det är dålig stil dom tycker väl att det småsaker med denna tävlingen sedan är jag inte aldeles säker på att jag tycker att rätt låt van...men det är kul att det blev en svensk låt
tyckte ni verkligen att det var så himla bra? Jag tyckte att det var "skitlågt" att de inte ens var där När tom hon som vann -56 var där. Och ärligt talat, är det ju faktiskt tack vare Eurovision song contest, som de fick sitt genombrott. Då skulle man ju kunna begära att de finns på plats Fast jag hoppades på Jonny Loghan  Såg inte att fler svarat
dom ansåg väl att dom var för fina eller nåt. hoppades också på johnny
Han visade ju dessutom att hans "pipor" fortfarande håller  . Kanske inte bland det bästa han gjort, men det var helt ok tyckte jag
japp... han är bra tycker jag. han gjorde en cover-cd för nått år sedan....jättebra
Säga vad man vill om ABBA, men störst är de i alla fall! Jag tycker att deras musik är odödlig, och att det är fantastiskt att lilla landet Sverige fått fram dessa fantastiska artister! Fortfarande blir allt som Björn och Benny rör vid GULD!
Det var nästan väntat att ABBAs "Waterloo" skulle plocka hem priset. Att inte Anni-Frid eller medie-skygga Agneta närvarade kan jag iof förstå, men att varken Björn eller Benny iddes dyka upp...... Dåligt. Sen hade jag ju hoppats på att fått höra den manlige programledaren sjunga "My star" som då, det begav sig. Han är såå bra  och har en sån udda dansstil.
Det var en härlig helkväll med schlager tycker jag! Har svårt att välja vad jag tyckte vad bäst/sämst. Tyckte det roligaste var alla gamla inslag - skrattade gott åt alla slags kläder och frisyrer genom tiderna.
pisanggoreng
23-10-2005, 04:59
Jag tycker ABBA-medlemmarna har all rätt att INTE närvara. Till skillnad från alla andra så har dessa människor gått vidare med sina liv efter vinsten för över trettio år sedan, och gjort något annat, något nytt (som, är jag övertygad om, de tycker är mycket bättre).
Men visst, det var ju kul att de vann.
Fantastiskt att en låt kan kännas lika inne mer än 30 år efter den var aktuell. Grattis! Och jag tror visst att abborna är glada åt den här vinsten också.
Caprice
23-10-2005, 09:24
Visst är det rätt att Waterloo vann! Det är nog en låt som alla känner till...
Fast jag tycker den där "send all your kisses to me" är bra...
Jag tycker att rätt låt vann. Jag var lite orolig över det att den låten som vann i senaste festivalen var med bland de 5 finalisterna. Tycker det hade känts som ett platt fall om den hade utsetts till bästa låten genom alla 50 åren.
CITAT (pisanggoreng @ 23-10-2005, 05:59) Jag tycker ABBA-medlemmarna har all rätt att INTE närvara. Till skillnad från alla andra så har dessa människor gått vidare med sina liv efter vinsten för över trettio år sedan, och gjort något annat, något nytt (som, är jag övertygad om, de tycker är mycket bättre). Förutom att de precis sålt ljudslingor av en gammal hit till Madonna. Och det funkar, för det är Madonnas senaste hit. Vilket gör att de enkelt kan tjäna pengar på de gamla hitsen eftersom det finns en och annan...
CITAT (Caprice @ 23-10-2005, 10:24) Fast jag tycker den där "send all your kisses to me" är bra... Jaaa....den är söt.
fruberglund
23-10-2005, 10:33
Tycker också att det är lite nonchigt att inte åtminstone nån av dem var där för att i alla fall ta emot priset. Men självklart vann ju rätt låt  Och förresten, vad var det för mupp som egentligen tog emot priset??? Inte ens kommentatorn visste vem han var, de kunde ju i alla fall skickat upp nån med status!  Han kunde väl i alla fall ha presenterat sig, verkade ju skitnervös  Tycker hela galan höll rätt låg klass, vissna programledare som inte verkade veta riktigt vad de skulle säga emellanåt och vad gjorde Ronan Keating där egentligen? Han är väl knappast förknippad med schlager vad jag vet.
läste i tidningen idag...att dom valde att inte komma för dom tyckte "inte det var roligt" ...
netaave
23-10-2005, 12:12
CITAT (fruberglund @ 23-10-2005, 11:33) Och förresten, vad var det för mupp som egentligen tog emot priset??? Inte ens kommentatorn visste vem han var, de kunde ju i alla fall skickat upp nån med status!  Han kunde väl i alla fall ha presenterat sig, verkade ju skitnervös  Mårten Aglander, representant för skivbolaget.
Sulawesii
23-10-2005, 12:20
CITAT (pejori @ 23-10-2005, 11:36) läste i tidningen idag...att dom valde att inte komma för dom tyckte "inte det var roligt" ...  Skjut mig inte nu, men jag tyckte tillställningen var rätt B.....
*Felix matte*
23-10-2005, 21:01
Jag lyssnade på progr (inte hela) och vågar säga att Waterloo inte tillhörde mina favoriter... där fanns flera andra som sitter i minnet och som jag skulle ha röstat på. Ska se reprisen, tror det var 29-10.
CITAT (pisanggoreng @ 23-10-2005, 05:59) Jag tycker ABBA-medlemmarna har all rätt att INTE närvara. Till skillnad från alla andra så har dessa människor gått vidare med sina liv efter vinsten för över trettio år sedan, och gjort något annat, något nytt (som, är jag övertygad om, de tycker är mycket bättre).
Men visst, det var ju kul att de vann. Håller med! Ciczi
Tittade ni på Simpsons igår? Där spelades ABBAs Waterloo. Visserligen av misstag men ändå....
pisanggoreng
25-10-2005, 06:20
(På tal om Simpsons så har denna nyligen dubbats till arabiska och börjat sändas i Egypten. Homer blev Omar och Simpson blev Al-Shamsun. Den nye Omar dricker inte öl och äter griskött dagarna i ända... Det blev visst ingen tittarsuccé...)
(Japp, det pratades om det på TV häromdan.... )Men för att återgå till ursprunget... Undrar om det verkligen var direktsändning av programmet och omröstningen? Läste i AB:s TV-bilaga under en bild med bröderna Herrey att den var från inspelningen av programmet. Hmmm.... Jag ringde ju och röstade, var det bara bortkastat tro....?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|