Hannele
Här har jag lagt in bilder från min resa i Frankrike, Normandie, där jag sett många underbara trädgårdar, bl. a. Monets fina trädgård. Mest har jag lagt in bilder på Mark Browns helt privata trädgård, som han inte visar för allmänheten, jag tyckte den var så sympatisk. Han har även en berömd Shakespeares örtgård, med örter från den tiden. Tyvärr blommade inte hans fina ängar längre i september, men Monets berömda krassgång var fin. Det har varit väldigt torrt i Frankrike, men trädgårdarna had eklarat sej.
titti49zon6
Fina bilder och perfekt matchning av top och handväska biggrin.gif
Tack för rundvandringen, värmer en kall men solig dag i norr
mulle
Underbara foton, Hannele! Tack för det!
Mulle
Magda16
Jag var också i Normandie i juni. Bilade ner själv med en 10:åring och en 12:åring och bodde i tält. Det blev Eurodisney och sedan ner till Houlgate och inte en enda trädgård fick jag se. Kul att se att det var så vackert, får åka dit när ungarna tycker att trädgård är lika kul som jag, eller så tar jag med mig mamma smile.gif
Hannele
CITAT (Magda16 @ 24-10-2005, 21:13)
Det blev Eurodisney och sedan ner till Houlgate och inte en enda trädgård fick jag se.

Vi gjorde det enkelt för oss, färdig paketresa, tio trädgårdar på fem dagar.
Linda_A
Vad härligt det såg ut att vara. Gör inte alls att man längtar till Frankrike och Spanien. tongue.gif Brukar åka varje år i stort sätt men inte år. sad.gif
Magda16
När barnen har blivit större och kassan likaså, så ska jag absolut åka på en "riktig" trädgårdsresa, med en guide som kan visa det som man själv skulle missat.
Min trädgårdsmentor brukar följa med på Kinaträdgårdsresor som trädgårdskunnig och det verkar också vara ett kul land att ha sett.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon