Full version: För varmt ute!
Margaretha
Efter att jag tagit in ängel, fuchsior m.m. på den inglasade balkongen så har värmen blivit ett problem i höst.
Ängeln - radikalt nedklippt - skjuter för fullt, massor med små gröna blad - ska man plocka bort dem kanske?
Fuchsiorna, som jag också klippt rejält, skjuter nya skott och kommer med blomknoppar.
Passionsblommorna, eldkronan, solanum m.fl. tror visst att det är sommar och det är svårt att bedöma hur mycket vatten de behöver.
Det har varit frost, så det var nödvändigt att plocka in dem, men det känns som att balansera på slak lina!!
Öppnar fönstren på dagarna för att få ner temperaturen något, men det blir varmt i alla fall! ohmy.gif huh.gif unsure.gif
Carex
Vad gäller Ängel vet jag inte riktigt, däremot ska du absolut inte bekymmra dig för Fuchsiorna, de brukar skjuta nya skott och blomma lite som de vill under vintern, det är inget ovanligt. Klipp du ner dem till våren igen så du får önskad form. Egentligen tror jag inte det är någon fara för Änglatrumpeten heller.
Margaretha
Hoppas att det går bra! Det svåra är vattningen. Det är lätt att de blir för blöta och så plötsligt kommer kylan och de står där och ruttnar - eller så blir de för torra och får spinn! Pest eller kolera!!

rolleyes.gif
pollenper
Den här värmen kommer som en välsignelse. Då kan ja fortsätta bygga på min vinterträdgård. Min ambition var grunden klar men nu ska jag tamejf få på taket också.
Margaretha
Roligt att du blir glad av värmen! Det blir i och för sig jag också, men lite bekymmer ger den också.
Lycka till med byggandet! rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon