|
Farbror Blå
26-10-2005, 10:37
Jaså det finns fler som har tänkt på att moona här
CITAT (Farbror Blå @ 26-10-2005, 11:37) Jaså det finns fler som har tänkt på att moona här  Ja och snart gör jag slag i saken och då får väl folk som inte gillar smalisar titta åt ett annat håll, som Stina föreslog.
Jag tycker det börjar bli lite vikt-fixerat här ..... Tänk bara på att smalt inte automatiskt är lika med snyggt! Det finns många snygga mulliga män och kvinnor.
Det som vore bättre vore om vi pratade om HÄLSA istället!
CITAT (Rossi @ 26-10-2005, 11:41) Jag tycker det börjar bli lite vikt-fixerat här ..... Tänk bara på att smalt inte automatiskt är lika med snyggt! Det finns många snygga mulliga män och kvinnor.
Det som vore bättre vore om vi pratade om HÄLSA istället! Tänk så olika man kan uppfatta det, jag tycker att viktfixeringen har varit precis den omvända! Att ingen här tycker att det är snyggt att vara smal är jag ganska klar över vid det här laget.
Farbror Blå
26-10-2005, 11:00
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-10-2005, 11:48) CITAT (Rossi @ 26-10-2005, 11:41) Jag tycker det börjar bli lite vikt-fixerat här ..... Tänk bara på att smalt inte automatiskt är lika med snyggt! Det finns många snygga mulliga män och kvinnor.
Det som vore bättre vore om vi pratade om HÄLSA istället! Tänk så olika man kan uppfatta det, jag tycker att viktfixeringen har varit precis den omvända! Att ingen här tycker att det är snyggt att vara smal är jag ganska klar över vid det här laget. En mej närstående person, med Crohns, en kronisk sjukdom som gör att personen tappar i vikt, har fått lida i många år av kommentarer om sitt smala utseende. Han tycker det är orättvist att man inte "får" anmärka på tjocka männiksor på samma sätt och känner sej orättvist behandlad. Kanske det är så i samhället att det som anses tillåtet och inte kommer att ändras, men idag kommenterar man ju faktiskt inte andras vikt, ålder eller utseende. Varför ska de i såna fall vara tillåtet att påpeka om nån är smal? Kan man inte istället ändra sitt förhållningssätt och bara tala med såna frågor med sina närmaste vänner, såna goda vänner som man kanske skulle kunna prata om viktproblem med, för man vill deras bästa . Andra kan man väl helt enkelt låta vara? Jag jobbar i skolan och där pågår ju naturligtvis hela tiden kampanjer mot fetma, men ALDRIG så att vi säjer just detta! Istället betonar vi vikten av att äta rätt, motionera mera osv. Det tycker jag vi skulle prata mer om här kanske. Vi kan visst gratulera nån som lyckats gå ner, gå upp eller lyckats med nåt annat, men jag håller med om att vi kanske ska vara försiktiga med att göra ned ett visst utseende. Jag är för smal egentligen och skulle kunna gå upp fem, sex kilo, men jag hoppas få vara smal ändå utan kommentarer, för jag mår rätt bra=) Kram på er alla i alla viktklasser, mår ni bra så fortsätt med det!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-10-2005, 11:48) Att ingen här tycker att det är snyggt att vara smal är jag ganska klar över vid det här laget. Men det är väl klart att vissa smala människor är snygga liksom vissa smala människor är fula. Liksom vissa mulliga människor är snygga. Liksom vissa mulliga människor är fula. Sedan är fult/snyggt givetvis en smaksak. Det jag menade var att bara för att man är smal så är man inte automatiskt snygg. Bara för att man är smal behöver man inte vara vältränad eller ha en bra hälsa. Jag känner en tjej som är extremt smal. (Och nej - hon är inte speciellt snygg om jag får säga så .....) Hon får ofta höra att "du som är så smal kan ju äta hur mycket godis som helst". Och visst - hon går inte upp i vikt av att äta godis men man måste ju tänka på hälsan också. Hennes kropp mår ju inte speciellt bra om hon skulle proppa i sig en massa fett. En sund själ i en sund kropp är det bästa!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-10-2005, 11:48) Att ingen här tycker att det är snyggt att vara smal är jag ganska klar över vid det här laget. Hur kan du ha missuppfattat mig så?  Jag älskar smala människor och har i många år fått tampas med att jag känt nån sorts förakt för fetlagda människor, jag har verkligen haft förutfattade meningar om dom. Men jag uppskattar fortfarande smalare människor framför dom mer rundlagda.
CITAT (Reserv @ 26-10-2005, 12:30) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-10-2005, 11:48) Att ingen här tycker att det är snyggt att vara smal är jag ganska klar över vid det här laget. Hur kan du ha missuppfattat mig så?  Jag älskar smala människor och har i många år fått tampas med att jag känt nån sorts förakt för fetlagda människor, jag har verkligen haft förutfattade meningar om dom. Men jag uppskattar fortfarande smalare människor framför dom mer rundlagda.  Ja då har jag verkligen missuppfattat dig måste jag säga. Uppfattningen jag fått härifrån är att de flesta tycker att det är okej att göra ner smala personer och klaga på deras utseende. Jag blir faktiskt väldigt ledsen över att behöva känna så här att jag måste försvara mig som nån sorts anorektiker, de som sett mig naken vet att jag inte ser ett dugg mager eller pojkaktig ut trots att jag inte är mullig. Trots att jag vet detta så känner jag mig utpekad, spåren sitter kvar av allt man fått höra när man var ung och inte hunnit få former än.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-10-2005, 12:37) CITAT (Reserv @ 26-10-2005, 12:30) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-10-2005, 11:48) Att ingen här tycker att det är snyggt att vara smal är jag ganska klar över vid det här laget. Hur kan du ha missuppfattat mig så?  Jag älskar smala människor och har i många år fått tampas med att jag känt nån sorts förakt för fetlagda människor, jag har verkligen haft förutfattade meningar om dom. Men jag uppskattar fortfarande smalare människor framför dom mer rundlagda.  Ja då har jag verkligen missuppfattat dig måste jag säga. Uppfattningen jag fått härifrån är att de flesta tycker att det är okej att göra ner smala personer och klaga på deras utseende. Jag blir faktiskt väldigt ledsen över att behöva känna så här att jag måste försvara mig som nån sorts anorektiker, de som sett mig naken vet att jag inte ser ett dugg mager eller pojkaktig ut trots att jag inte är mullig. Trots att jag vet detta så känner jag mig utpekad, spåren sitter kvar av allt man fått höra när man var ung och inte hunnit få former än. Det är trist att du känner så Magdis. Men jag har fått uppfattningen att du framhåller lite att du är så smal och då kanske man luras att tro att det inte är så känsligt för dig. Jag har inte heller uppfattat att man har pratat ner smala människor här på forumet. Själv tycker jag om vältränade människor som är normalviktiga. Jag tycker inte att det är snyggt med FÖR smala människor eller FETA människor men som sagt - ursäkta att jag tjatar - smalt är inte lika med snyggt.
Jag tycker du är fin Magdis, och det tänker jag fortsätta tycka, Rossi är fin i figuren hon med  Söta flickor vi har här på odla
CITAT (Reserv @ 26-10-2005, 12:41) Jag tycker du är fin Magdis, och det tänker jag fortsätta tycka, Rossi är fin i figuren hon med  Söta flickor vi har här på odla  Kalenderflickorna!
CITAT (Reserv @ 26-10-2005, 12:41) Jag tycker du är fin Magdis, och det tänker jag fortsätta tycka Hur kan du veta att du tycker det, du har ju inte sett så mycket, hihi
CITAT (Farbror Blå @ 26-10-2005, 12:00) Det som vore bättre vore om vi pratade om HÄLSA istället! Tänk så olika man kan uppfatta det, jag tycker att viktfixeringen har varit precis den omvända! Att ingen här tycker att det är snyggt att vara smal är jag ganska klar över vid det här laget. En mej närstående person, med Crohns, en kronisk sjukdom som gör att personen tappar i vikt, har fått lida i många år av kommentarer om sitt smala utseende. Han tycker det är orättvist att man inte "får" anmärka på tjocka männiksor på samma sätt och känner sej orättvist behandlad. Kanske det är så i samhället att det som anses tillåtet och inte kommer att ändras, men idag kommenterar man ju faktiskt inte andras vikt, ålder eller utseende. Varför ska de i såna fall vara tillåtet att påpeka om nån är smal? Kan man inte istället ändra sitt förhållningssätt och bara tala med såna frågor med sina närmaste vänner, såna goda vänner som man kanske skulle kunna prata om viktproblem med, för man vill deras bästa . Andra kan man väl helt enkelt låta vara? Jag jobbar i skolan och där pågår ju naturligtvis hela tiden kampanjer mot fetma, men ALDRIG så att vi säjer just detta! Istället betonar vi vikten av att äta rätt, motionera mera osv. Det tycker jag vi skulle prata mer om här kanske. Vi kan visst gratulera nån som lyckats gå ner, gå upp eller lyckats med nåt annat, men jag håller med om att vi kanske ska vara försiktiga med att göra ned ett visst utseende. Jag är för smal egentligen och skulle kunna gå upp fem, sex kilo, men jag hoppas få vara smal ändå utan kommentarer, för jag mår rätt bra=) Kram på er alla i alla viktklasser, mår ni bra så fortsätt med det!  Det var precis det här jag ville säga med mitt inlägg.... Jag tränar INTE för att bli snygg!!! Får ofta höra: Nejmen nu får du sluta träna så mycket så att du lägger på dej lite! Aldrig i livet!!! Jag VILL inte ha bilringar, det är inte nyttigt så det så! Fettet på magen är ett lösligt fett och det farligaste fettet man kan ha på kroppen. Jag vill inte få stroke, hjärtinfarkt eller diabetes - det är därför JAG tränar och äter nyttigt. Och det finns bara ett sätt att slippa vara fet - att inte äta mer än man gör av med. Ska man sedan gå ner i vikt måste man äta mindre än man gör av med. Så enkelt (eller svårt) är det. Har ett stillasittande arbete framför dator 8 timmar om dagen så jag måste också träna mycket för jag vill att min kropp ska hålla hela mitt liv. Vill inte behöva be om hjälp så fort nåt tungt ska bäras eller jord ska skottas i trädgården. Vill inte ha värk i axlar/nacke.... Oj, nu gick jag visst igång riktigt. Menar inte att vara en moraltant, var och en väljer själv hur man förhåller sig till mat och motion naturligtvis! /Stina
Du har helt rätt inställning Stina!
Tack
Sulawesii
26-10-2005, 12:05
CITAT (stina @ 26-10-2005, 12:51) Jag tränar INTE för att bli snygg!!! Får ofta höra: Nejmen nu får du sluta träna så mycket så att du lägger på dej lite! Aldrig i livet!!! Jag VILL inte ha bilringar, det är inte nyttigt så det så! Fettet på magen är ett lösligt fett och det farligaste fettet man kan ha på kroppen. Jag vill inte få stroke, hjärtinfarkt eller diabetes - det är därför JAG tränar och äter nyttigt. Och det finns bara ett sätt att slippa vara fet - att inte äta mer än man gör av med. Ska man sedan gå ner i vikt måste man äta mindre än man gör av med. Så enkelt (eller svårt) är det. Har ett stillasittande arbete framför dator 8 timmar om dagen så jag måste också träna mycket för jag vill att min kropp ska hålla hela mitt liv. Vill inte behöva be om hjälp så fort nåt tungt ska bäras eller jord ska skottas i trädgården. Vill inte ha värk i axlar/nacke.... Oj, nu gick jag visst igång riktigt. Menar inte att vara en moraltant, var och en väljer själv hur man förhåller sig till mat och motion naturligtvis! /Stina Har fått kommentaren "Varför tränar du som är så smal?". Många är besatta av vikt och tänker inte ett dugg på hälsan. När jag säger att jag inte vill äta socker tros det att jag bantar osv.....
CITAT (stina @ 26-10-2005, 12:51) Det var precis det här jag ville säga med mitt inlägg.... Jag tränar INTE för att bli snygg!!! Får ofta höra: Nejmen nu får du sluta träna så mycket så att du lägger på dej lite! Aldrig i livet!!! Jag VILL inte ha bilringar, det är inte nyttigt så det så! Fettet på magen är ett lösligt fett och det farligaste fettet man kan ha på kroppen. Jag vill inte få stroke, hjärtinfarkt eller diabetes - det är därför JAG tränar och äter nyttigt. Och det finns bara ett sätt att slippa vara fet - att inte äta mer än man gör av med. Ska man sedan gå ner i vikt måste man äta mindre än man gör av med. Så enkelt (eller svårt) är det. Har ett stillasittande arbete framför dator 8 timmar om dagen så jag måste också träna mycket för jag vill att min kropp ska hålla hela mitt liv. Vill inte behöva be om hjälp så fort nåt tungt ska bäras eller jord ska skottas i trädgården. Vill inte ha värk i axlar/nacke.... Oj, nu gick jag visst igång riktigt. Menar inte att vara en moraltant, var och en väljer själv hur man förhåller sig till mat och motion naturligtvis! /Stina Jag tränar också för att må bra. Anledningen till att jag började var att jag sökte på sjukgymnastiken eftersom mina axlar är helt trasiga och jag ofta har ont i ryggen. Då blev jag hänvisad till gymet och fick personlig rådgivning av en fys.tränare. VIPS har jag fått en massa muskler OCH mindre ont i axlar och rygg.  Äta nyttigt gör jag också för min egen hälsas skull. Det syns ju ändå inte på mig om jag äter en massa chips och godis så jag skulle ju lika gärna kunna fortsätta med det men jag vill må bra också. Som smal måste man ändå alltid försvara sig om man vill träna och äta nyttigt, som om man gjorde det för att man ville gå ner ännu mer i vikt!  När jag har tränat på gymet så vågar jag aldrig ställa mig på vågen vid utgången för att jag är rädd att folk ska tänka "varför försöker HON gå ner i vikt, är hon anorektiker eller?" De kan ju inte veta att jag vill väga mig för att se om jag gått UPP. Nu är det säkert inte en käft där som bryr sig om jag väger mig eller ej, men känslan är så djupt rotad, är man smal och vältränad så måste man böja ner huvet och be om ursäkt till dem som inte är det.
Nu ska jag dra till med något riktigt floskligt, men folk som är nöjda med sin vikt brukar ofta bära vikten bättre än folk som är missnöjda med den. Folk är byggda olika helt enkelt, skönheten kommer till stor del inifrån. Jag är helt säkert på den övre delen av BMI-skalan, även om jag nu gått ner lite grand. Om jag däremot befann mig på undre delen av BMI-skalan skulle jag nog se ut som om jag suttit strandad på en öde ö utan mat i flera månader. Jag känner dock folk som är i nedre delen av BMI-skalan och ser helt ok ut och mår helt bra. Det passar dem helt enkelt. Hade de gått upp till min vikt så hade de sett ut som tunnor som rullade fram, medan jag själv nog inte ser alltför fetlagd ut (hoppas jag). Jag skulle dock gärna tappa lite vikt, och i egna ögon se lite vek och klen ut, om det minskade risk för hjärt/kärl-sjukdomar. Och det gör det väl. Jag cyklar några kilometer varje dag, främst för att det är smidigt (jämfört med bil här i stan), snabbt och sparar pengar jämfört med buss. Att man får bättre kondition är en trevlig bonus. Att det påverkar vikten och utseendet, det tror jag inte så mycket i mitt fall. Cyklar alltför lite för det. Träning och rörelse bidrar helt klart till viktminskning, man bränner ju mer energi, men i huvudsak tror jag det är kosten de flesta av oss måste ändra. Om vi inte vill gå tillbaks till forna tiders skogsarbete, 12 timmar per dag 6 dagar i veckan. Då kan man nog äta falukorv i stora lass och ändå vara smal
Sulawesii
26-10-2005, 12:45
Glömde.... Grattis Solis!
CITAT (Sulawesii @ 26-10-2005, 13:05) Har fått kommentaren "Varför tränar du som är så smal?". Många är besatta av vikt och tänker inte ett dugg på hälsan. När jag säger att jag inte vill äta socker tros det att jag bantar osv..... Det är tyvärr väldigt vanligt! Det är ju samma sak här, när jag pratar om träning så tas det för givet att det är för utseendets skull trots att ingen frågat mig och reaktionen blir "du ska inte tro att det är snyggt att vara smal"....väldigt intressant.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-10-2005, 14:00) CITAT (Sulawesii @ 26-10-2005, 13:05) Har fått kommentaren "Varför tränar du som är så smal?". Många är besatta av vikt och tänker inte ett dugg på hälsan. När jag säger att jag inte vill äta socker tros det att jag bantar osv..... Det är tyvärr väldigt vanligt! Det är ju samma sak här, när jag pratar om träning så tas det för givet att det är för utseendets skull trots att ingen frågat mig och reaktionen blir "du ska inte tro att det är snyggt att vara smal"....väldigt intressant. Men snälla Magdis - det är du själv som hela tiden i olika sammanhang drar upp att du är smal. Jag har inte hört någon här som har sagt att du är FÖR smal. Det är ju jättebra att du har börjat att träna. Det vinner din hälsa på i längden men det vet du ju redan. Visst är det dumt med kommentarer i stilen med "varför tränar du som är så smal" men istället för att reta sig på de kommentarerna kanske man skulle ta tillfället i akt och upplysa om att det är för hälsans skull. De som fäller sådana kommentarer är förmodligen de som inte själva tränar och som får dåligt samvete, tror ni inte det?
CITAT (Rossi @ 26-10-2005, 14:07) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-10-2005, 14:00) CITAT (Sulawesii @ 26-10-2005, 13:05) Har fått kommentaren "Varför tränar du som är så smal?". Många är besatta av vikt och tänker inte ett dugg på hälsan. När jag säger att jag inte vill äta socker tros det att jag bantar osv..... Det är tyvärr väldigt vanligt! Det är ju samma sak här, när jag pratar om träning så tas det för givet att det är för utseendets skull trots att ingen frågat mig och reaktionen blir "du ska inte tro att det är snyggt att vara smal"....väldigt intressant. Men snälla Magdis - det är du själv som hela tiden i olika sammanhang drar upp att du är smal. Jag har inte hört någon här som har sagt att du är FÖR smal. Det är ju jättebra att du har börjat att träna. Det vinner din hälsa på i längden men det vet du ju redan. Visst är det dumt med kommentarer i stilen med "varför tränar du som är så smal" men istället för att reta sig på de kommentarerna kanske man skulle ta tillfället i akt och upplysa om att det är för hälsans skull. De som fäller sådana kommentarer är förmodligen de som inte själva tränar och som får dåligt samvete, tror ni inte det?  I de sammanhang vi pratar om såna saker så berättar jag ju hur det är för mig, precis som du många gånger berättat att du är kurvig med stor byst, hur nöjd du är med din kropp o.s.v. Ingen gång har jag påstått att jag tycker att smal=snygg eller att jag tycker att jag själv är jättesnygg. Om folk tror att jag har behov av att plockas ner på jorden så kan jag ju tala om nu att det har jag inte. Jag vill gärna vara med och diskutera i trådar om hälsa och träning men jag ska försöka låta bli att nämna min kroppskonstellation i fortsättningen.
Still confused but on a higher level ...... *ler* Jag förstår inte problemet. Jag har aldrig uttalat mig om din kropp ... men jag släpper detta nu. Det verkar vara för känsligt. Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Jättebra att du har börjat att träna och att du har blivit bättre i axlarna. Där ser man direkt den jättebra effekten av träning. Hoppas att fler blir inspirerade och gör samma sak!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-10-2005, 14:28) Ingen gång har jag påstått att jag tycker att smal=snygg eller att jag tycker att jag själv är jättesnygg. Fast JAG tycker att det är jättesnyggt med en smal vältränad kropp och det står jag för (även om det inte är anledningen till träning)! Så det så!
CITAT (stina @ 26-10-2005, 16:03) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-10-2005, 14:28) Ingen gång har jag påstått att jag tycker att smal=snygg eller att jag tycker att jag själv är jättesnygg. Fast JAG tycker att det är jättesnyggt med en smal vältränad kropp och det står jag för (även om det inte är anledningen till träning)! Så det så! Ja, vältränad i lagom dos är bra! Jag ska snart få se Gladiatorerna live och det ska bli kul att se hur de ser ut i verkligheten! Fast där är det banne mig för mycket emellanåt!
Ja det kan bli för mycket helt klart! Jättestora, svällande muskelberg är inte SÅ fint. När lårmusklerna är så stora så att dom tvingas gå som om dom gjort i brallan
CITAT (stina @ 26-10-2005, 16:09) Ja det kan bli för mycket helt klart! Jättestora, svällande muskelberg är inte SÅ fint. När lårmusklerna är så stora så att dom tvingas gå som om dom gjort i brallan  Ha, ha, ha!!! Vilken liknelse! Klockren!  Smidiga muskler är mycket snyggare än bulliga! Tycker jag!
CITAT (silos @ 24-10-2005, 22:17) --- Och till min stora förvåning och glädje så hade jag gått ner 4 kilo  --- började med att ändra min kost och slutade att använda socker --- och vikten går neråt  (Jag tog mig friheten att krympa ditt inlägg) Grattis Silos! Fortsätt med din nya sundare livsstil så ska du se att du kommer ner i en mycket mer hälsosam vikt så småningom! Lycka till!
CITAT (Rossi @ 26-10-2005, 16:11) CITAT (stina @ 26-10-2005, 16:09) Ja det kan bli för mycket helt klart! Jättestora, svällande muskelberg är inte SÅ fint. När lårmusklerna är så stora så att dom tvingas gå som om dom gjort i brallan :P Ha, ha, ha!!! Vilken liknelse! Klockren!  Smidiga muskler är mycket snyggare än bulliga! Tycker jag!  Absolut!
Sulawesii
26-10-2005, 15:22
CITAT (stina @ 26-10-2005, 16:03) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-10-2005, 14:28) Ingen gång har jag påstått att jag tycker att smal=snygg eller att jag tycker att jag själv är jättesnygg. Fast JAG tycker att det är jättesnyggt med en smal vältränad kropp och det står jag för (även om det inte är anledningen till träning)! Så det så! En vältränad kropp är alltid snygg! Säger jag som inte längre är så vältränad.... men, jag jobbar på det.
CITAT (stina @ 26-10-2005, 16:03) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-10-2005, 14:28) Ingen gång har jag påstått att jag tycker att smal=snygg eller att jag tycker att jag själv är jättesnygg. Fast JAG tycker att det är jättesnyggt med en smal vältränad kropp och det står jag för (även om det inte är anledningen till träning)! Så det så! Jo det tycker faktiskt jag också, men jag menade att jag aldrig har berättat att jag är smal p.g.a att jag vill påskina att jag skulle vara jättesnygg för det. Jag har bara konstaterat faktum. Att påpeka att smal inte är lika med snygg är i mina ögon lika nödvändigt som att påpeka att tjock inte är lika med snygg.
Var stolt och glad istället!!! Det försöker jag vara... Tänk på att många som fäller elaka kommentarer slår från ett underläge....
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-10-2005, 16:22) Att påpeka att smal inte är lika med snygg är i mina ögon lika nödvändigt som att påpeka att tjock inte är lika med snygg. Men det är ju precis det jag har gjort. Så här skrev jag: "Men det är väl klart att vissa smala människor är snygga liksom vissa smala människor är fula. Liksom vissa mulliga människor är snygga. Liksom vissa mulliga människor är fula." Varför har det blivit så här fel Magdis? Jag har aldrig utttalat mig om ditt utseende överhuvudtaget.
CITAT (stina @ 26-10-2005, 16:28) Var stolt och glad istället!!! Det försöker jag vara... Tänk på att många som fäller elaka kommentarer slår från ett underläge.... Men jag tycker inte att jag har fällt någon elak kommentar ... Nä, nu ska jag gå och laga en hälsorik måltid och sedan ska jag iväg och träna! Så det så!
CITAT (Rossi @ 26-10-2005, 16:45) CITAT (stina @ 26-10-2005, 16:28) Var stolt och glad istället!!! Det försöker jag vara... Tänk på att många som fäller elaka kommentarer slår från ett underläge.... Men jag tycker inte att jag har fällt någon elak kommentar ... Nä, nu ska jag gå och laga en hälsorik måltid och sedan ska jag iväg och träna! Så det så!  Jag menade INTE dej!!!!  Fattade inte att det handlade om dej överhuvudtaget!!! Samhället vimlar av människor som fäller elaka smygkommentarer om allt möjligt! Smaklig måltid och lycka till med träningen Rossi!!! /Stina
CITAT (Rossi @ 26-10-2005, 16:44) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-10-2005, 16:22) Att påpeka att smal inte är lika med snygg är i mina ögon lika nödvändigt som att påpeka att tjock inte är lika med snygg. Men det är ju precis det jag har gjort. Så här skrev jag: "Men det är väl klart att vissa smala människor är snygga liksom vissa smala människor är fula. Liksom vissa mulliga människor är snygga. Liksom vissa mulliga människor är fula." Varför har det blivit så här fel Magdis? Jag har aldrig utttalat mig om ditt utseende överhuvudtaget. Nej nej nej, ta det inte så! Det är mitt eget fel som tar åt mig när du pratade allmänt om smalhet. Eftersom det kom just efter mitt inlägg om smalisar så tog jag åt mig. Vi lägger ner det nu iställer för att veckla in oss i fler missförstånd. Kramar!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-10-2005, 19:06) Vi lägger ner det nu iställer för att veckla in oss i fler missförstånd. Kramar!  Ja, det gör vi! Kram tillbaka!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|