Full version: Älskar hösten!
djingis
Äntligen så målar Gubben Höst med hela paletten.

Jag vågar knappast andas om att jag älskar hösten men nu måste det UT!

Jag får en sådan energikick att det riktigt spritter i mig. Jag fejjar och grejar hemma i huset. Ikväll så ska mina islandshästar få komma in för första gången.

För inte att tal om kura skymning framför braskaminen med en pläd. En hund som vill bli fnattad bakom örat.

Jag tänder ljus i massor!
Till våra måltder tänder jag stearinljus, även då jag intar en frukost i min ensamhet.

Vakna av att regnet smattrar mot fönsterblecket tidigt på morgonen, sträcka på sig och gå upp och klä sig varmt.
Köra ner mössan över pannan och gå en runda med hundarna.
Äta frukost i skenet stearinljus.

Jag njuter sanslöst av hösten! tongue.gif
Gillan
ohmy.gif ohmy.gif blink.gif
Tar du in hästarna efter att du fejat och grejat ohmy.gif
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Alla har vi våra små egenheter, men riktigt så orginell
är inte jag. rolleyes.gif laugh.gif

Nej du, det enda jag höll med om var den där
sköna brasan och en härlig pläd. Plus en bra bok då.
Ja, också ljusen då förstårs
/Evgeni
Rossi
Jag älskar också hösten! Och våren! Och sommaren! Och vintern!

Vad jag vill ha sagt är att jag tycker att det är oerhört skönt att vi har ÅRSTIDER och inte jämnt klimat året runt som i vissa andra länder här på jorden.
kerstin z5-6
den går bort ... död löv -nej tack ... jag har inget emot brist på årstider utan kan med glädje avstå från nuvarade samt den kommande ... blink.gif
AnnammA
Fast vädret idag var typiskt sleep.gif höstväder, när det är som sämst... huh.gif Har iallafall kurat ihop mig och läst ut forsättningen på "Grabben vid graven bredvid" dvs "Familjegraven", lite mera deprimerande än ettan, men fullt klart läsvärd om man vill veta hur det gick med kärlekssagan mellan bonden och bibliotekarien. sleep.gif
Hälsn

AnnA
karjo
CITAT (Rossi @ 25-10-2005, 14:09)

Vad jag vill ha sagt är att jag tycker att det är oerhört skönt att vi har ÅRSTIDER och inte jämnt klimat året runt som i vissa andra länder här på jorden.

Kunde inte ha sagt det bättre själv! Tycker precis som du Rossi! smile.gif Är så glad för att vi har årstider och jag tycker framför allt om årstidsväxlingarna. När våren går över i sommar, när vintern går över i vår osv... wub.gif
Rossi
CITAT (karjo @ 25-10-2005, 14:24)
CITAT (Rossi @ 25-10-2005, 14:09)

Kunde inte ha sagt det bättre själv! Tycker precis som du Rossi! smile.gif Är så glad för att vi har årstider och jag tycker framför allt om årstidsväxlingarna. När våren går över i sommar, när vintern går över i vår osv... wub.gif

Precis! Vad härligt med en till levnadsglad! smile.gif
kristerh
Jag tillhör oxså dem som älskar hösten wub.gif
krister
mulle
Jag älskar också hösten fram till och med oktober.
November och december kan eventuellt få slinka med så att man får gjort något inomhus också.
Men jag kan inte komma på någonting som ger månader som januari, februari och mars existensberättigande hos mänskligheten. Jag byter gärna bort dem mot tre månader från ett land som längtar efter årstider!
Mulle
AnnammA
CITAT (mulle @ 25-10-2005, 14:31)
Jag älskar också hösten fram till och med oktober.
November och december kan eventuellt få slinka med så att man får gjort något inomhus också.
Men jag kan inte komma på någonting som ger månader som januari, februari och mars existensberättigande hos mänskligheten. Jag byter gärna bort dem mot tre månader från ett land som längtar efter årstider!
Mulle

Nja... I januari råkar både jag och min dotter ha födelsedag, och när det sen blivit februari kan det, iallafall här nere i Skåne, börja dra sig mot våren, och i mars: då är ju våren här!!! wub.gif (Med lite bakslag... sleep.gif )

AnnA
stina
CITAT (mulle @ 25-10-2005, 14:31)
Men jag kan inte komma på någonting som ger månader som januari, februari och mars existensberättigande hos mänskligheten.

Det finns inget så deprimerande i min värld som en kall marsdag.... Jag mår som sämst då pga den där fruktansvärt starka längtan efter våren som aldrig kommer.... Ljuset har kommit, men det är kallt och naturen är ful. Isch säger jag bara!!!! Nej då föredrar jag en novemberdag när regnet vräker ner vågrät utanför fönstret!
karjo
För att inte tala om att man kan åka skidor och pulka när snön kommer i januari och februari. Är fortfarande barnsligt förtjust i att åka pulka. Mysigt med en fin vinterdag, kanske 4 grader kallt och strålande sol! Packa ryggsäcken med ved och varmchoklad. Åk pulka, grilla korv och drick choklad! Fantastiskt! smile.gif wub.gif Det längtar jag efter lika mycket som att få sparka av sig skorna första gången och gå barfota! wub.gif smile.gif

Min filosofi är att man kan inte gå halva året och bara längta efter den andra halvan! Njut av det som är nu! Annars "missar" man ju halva livet! wub.gif rolleyes.gif Och det vill man ju inte... sad.gif
Pirum
Hösten är fin, och luktar gott, fast jag tycker inte om när den fortsätter långt in i december och januari. Ju förr det blir snö desto bättre.
pisanggoreng
Årstider är bra- regnperiod och torrperiod... sleep.gif
silos
Hösten den underbara ljuvliga hösten älskar även jag wub.gif Alla de vackra löven med sina brinnande färger,när regnet står i backen eller när solen skiner och det är härligt kallt och när frosten kommer och gör världen fullständigt sagolik wub.gif
Yin o Yang
Inte har jag något emot hösten wub.gif , såvida den inte är som idag mad.gif . Minusgrader och snöstorm på förmiddagen och sedan plusgrader och ett sanslöst ösregn på eftermiddagen sad.gif . Sol, klarblå himmel och alla höstens färger på träden ska det vara, annars får det vara smile.gif
Hannele
Jag gillar nog alla årstider.

Biggan_
Jag vill gå i ide liksom björnen när det blir höst och vakna när vårsolen börjar gassa. Tänk så skönt att slippa kyla, mörker, snö, slask, snöstorm, vinterväglag och julen. Vår, sommar och sensommar räcker som årstidsväxlingar för mej smile.gif
Snöflinga
Kommer att tänka på ett citat, någonting om att " Livet är det som pågår medans du planerar framtiden"

Tycker om alla årstider och är glad för varje dag jag får, ser fram mot snö, advent och julen rolleyes.gif
Hannele
CITAT (Birgitta P @ 26-10-2005, 13:25)
Jag vill gå i ide liksom björnen när det blir höst

Inlägg under fel rubrik? laugh.gif
Hannele
Flera i familjen som älskar hösten, sönerna var ute hela eftermiddagen,
mycket folk ute som surfar, fortfarande ca +10° C i havet.

Berget har fått höstfärg på löven, ca 14 m/s.
Hannele
Visst är ekarna fina utanför fönstret. wub.gif

Ophelia
Vilken vacker utsikt du har Hannele! smile.gif
Hannele
Grannens sälg, äppelträd, plommon, ek, två päron, tre körsbärsträd.

Vackraste och varmaste höst jag har varit med om.
Nu har man tid att gotta sej i soffan och läsa alla goa böcker. rolleyes.gif
stina
Som vädret är nu får det gärna vara hela vintern för mej. +10 grader på dagen rolleyes.gif

/Stina
amaira
Fina bilder Hannele!

Här är en till HÖST-ÄLSKARE wub.gif
Hösten är bara LJUVLIG! wub.gif
Hannele
Nu på hösten kan man mysa, läsa, tända ljus. wub.gif
Man behöver inte vara brun och visa magen...

KURT
Vill man njuta riktigt av hösten så skall man naturligtvis ut på en höstplöjd åker och traska i leran. Hellst en dimmig Novembermorgon, det finns inte mycket bättre än det!
Biggan_
CITAT (KURT @ 03-11-2005, 14:57)
Vill man njuta riktigt av hösten så skall man naturligtvis ut på en höstplöjd åker och traska i leran. Hellst en dimmig Novembermorgon, det finns inte mycket bättre än det!

uuups!Du har inga större pretantioner på njutning precis ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Hannele

Vid regn älskar jag att ordna i skåp, lådor och i garderober
och varje gång tror jag att ordningen ska vara för alltid. wink.gif
yenny
CITAT (Hannele @ 07-11-2005, 21:33)

Vid regn älskar jag att ordna i skåp, lådor och i garderober
och varje gång tror jag att ordningen ska vara för alltid. wink.gif

Fast det är skönt att rensa i röran! man mår bra sen när det är fint i skåpen, fast det inte syns smile.gif
Perfekt att göra en regnig höst dag!
Hannele
Ja, hösten har varit lång, fast inte lika färgrik som förra hösten.
mulle
Underbar höst!
wub.gif wub.gif wub.gif
Mulle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon