|
Full version: Bilregistret
Om man ringer bilregistret 0771-141516 och ber om att få uppgifter om en bils ägare faxad till sig står då personernas personnummer i faxet?
När man får besked via SMS står i alla fall bara namnet och inget personnummer.
CITAT (Credo @ 25-10-2005, 13:48) Om man ringer bilregistret 0771-141516 och ber om att få uppgifter om en bils ägare faxad till sig står då personernas personnummer i faxet? ja det får du
CITAT (pejori @ 25-10-2005, 14:59) CITAT (Credo @ 25-10-2005, 13:48) Om man ringer bilregistret 0771-141516 och ber om att få uppgifter om en bils ägare faxad till sig står då personernas personnummer i faxet? ja det får du  Jag gjorde detta men inget personnummer stod.
Sulawesii
25-10-2005, 17:28
Har inte heller fått med något personnummer.
kolla med polisen dom kan hjälpa dej vid behov
CITAT (Credo @ 25-10-2005, 18:30) Du kan väl ringa till DafaSpar och höra? Möjligtvis lämnar de inte ut infon på telefon trots att det är offentliga uppgifter utan väljer att skicka det till dig. Själv har jag deras program på jobbet så jag kan ta reda på vilket personnummer som helst men det får jag inte använda för privat bruk.
CITAT (pejori @ 25-10-2005, 18:31) kolla med polisen dom kan hjälpa dej vid behov  Inte kan jag ringa till polisen och fråga om detta...
CITAT (Rossi @ 25-10-2005, 18:31) Du kan väl ringa till DafaSpar och höra? Möjligtvis lämnar de inte ut infon på telefon trots att det är offentliga uppgifter utan väljer att skicka det till dig. Men får personen i fråga reda på att jag frågat om honom då? Usch så pinsamt i så fall. CITAT (Rossi @ 25-10-2005, 18:31) Själv har jag deras program på jobbet så jag kan ta reda på vilket personnummer som helst men det får jag inte använda för privat bruk. Va synd, vill ju bara veta när han är född, inte hela personnumret.
CITAT (pejori @ 25-10-2005, 18:35) Nä, är bara lite kär vet ja....
Sulawesii
25-10-2005, 17:37
Är det en liten kärleksaffär pågång?
CITAT (Credo @ 25-10-2005, 18:37) CITAT (pejori @ 25-10-2005, 18:35) vafan!!! ska du sno bilen eller personens identitet?  :lol: klart att du kan, om du har giltigt själ....men ring inte 112 vad du gör...dom blir griniga då  :lol: Nä, är bara lite kär vet ja....  Asch, åldern har ingen betydelse!
CITAT (Sulawesii @ 25-10-2005, 18:37) Är det en liten kärleksaffär pågång?  *rodnar*
CITAT (Rossi @ 25-10-2005, 18:38) Asch, åldern har ingen betydelse! :lol: Nä, men det är ändå kul att veta.
Låna en polisuniform, stoppa bilen och be om körkortet så får du veta! Lycka till! Mulle
Sulawesii
25-10-2005, 17:46
Eller så kan du ju fråga honom.....
CITAT (Sulawesii @ 25-10-2005, 18:46) Eller så kan du ju fråga honom.....  Känner inte honom så väl - ännu.
CITAT (Credo @ 25-10-2005, 18:37) CITAT (pejori @ 25-10-2005, 18:35) vafan!!! ska du sno bilen eller personens identitet?  :lol: klart att du kan, om du har giltigt själ....men ring inte 112 vad du gör...dom blir griniga då  :lol: Nä, är bara lite kär vet ja....  DÅ är det ju inget problem..... antingen kör du på honom, så får du personnumret en lite lagom tuch så ni har något att prata om ett tag. eller också bryr du dig inte...åldern är oviktig lycka till
CITAT (pejori @ 25-10-2005, 18:55) en lite lagom tuch så ni har något att prata om ett tag. Skulle du veta, Pejori, vad som är lagom om du var förälskad??? Jag i alla fall skulle bergis köra över karln! Mulle
CITAT (mulle @ 25-10-2005, 19:02) CITAT (pejori @ 25-10-2005, 18:55) en lite lagom tuch så ni har något att prata om ett tag. Skulle du veta, Pejori, vad som är lagom om du var förälskad??? Jag i alla fall skulle bergis köra över karln! Mulle du menar...se till så han har helgips på båda benen och behöver passning (av dej) dygnet runt
Om du vet vad personen heter och var vederbörande bor så kan kronofigden hjälpa dig med personnumret... Mvh Fenja
CITAT (Credo @ 25-10-2005, 18:50) CITAT (Sulawesii @ 25-10-2005, 18:46) Eller så kan du ju fråga honom..... :) Känner inte honom så väl - ännu. Lär känna honom lite mer då och fråga sen...
CITAT (Fenja @ 25-10-2005, 19:36) Om du vet vad personen heter och var vederbörande bor så kan kronofigden hjälpa dig med personnumret... Men frågar de inte varför jag vill veta det då? Och berättar de inte för honom att jag bett om hans personnummer?
CITAT (Credo @ 25-10-2005, 22:28) CITAT (Fenja @ 25-10-2005, 19:36) Om du vet vad personen heter och var vederbörande bor så kan kronofigden hjälpa dig med personnumret... Men frågar de inte varför jag vill veta det då? Och berättar de inte för honom att jag bett om hans personnummer? Dom ringer säkert upp honom och varnar för en kärlekskrank kvinna... Mulle
CITAT (mulle @ 25-10-2005, 22:38)
AndreasBlomquist
25-10-2005, 21:48
Kan man inte kolla sånt på Skatteverket?
Folkbokföringen så klart! Ring ditt skattekontor och be att få bli kopplad till folkbokföringen. Om personen inte har ett vanligt namn räcker det. Är det ett vanligt namn är det bra att ha något mer, tex adress. Det är inga problem att få ut ett personnummer därifrån, såvida personen i fråga inte har skyddad indentitet. Inte får denne veta något heller att någon snokat.
Jag har ringt flera gånger och kollat, senast skulle jag få ihop min gamla klasskompisars adresser, men där hade jag ju personnumret och tur var väl det för över hälften av tjejerna och två killar hade bytt efternamn.
Jag kom på att via bilregistret får du ju adressen och då är det enkelt för dem att ta fram personnumret.
CITAT (Anne R @ 26-10-2005, 05:36) Folkbokföringen så klart! Ring ditt skattekontor och be att få bli kopplad till folkbokföringen. Om personen inte har ett vanligt namn räcker det. Är det ett vanligt namn är det bra att ha något mer, tex adress. Det är inga problem att få ut ett personnummer därifrån, såvida personen i fråga inte har skyddad indentitet. Inte får denne veta något heller att någon snokat.
Jag har ringt flera gånger och kollat, senast skulle jag få ihop min gamla klasskompisars adresser, men där hade jag ju personnumret och tur var väl det för över hälften av tjejerna och två killar hade bytt efternamn.
Jag kom på att via bilregistret får du ju adressen och då är det enkelt för dem att ta fram personnumret. Var du tvungen att tala om vem du var för att få ut uppgifterna?
CITAT (Credo @ 26-10-2005, 15:25) CITAT (Anne R @ 26-10-2005, 05:36) Folkbokföringen så klart! Ring ditt skattekontor och be att få bli kopplad till folkbokföringen. Om personen inte har ett vanligt namn räcker det. Är det ett vanligt namn är det bra att ha något mer, tex adress. Det är inga problem att få ut ett personnummer därifrån, såvida personen i fråga inte har skyddad indentitet. Inte får denne veta något heller att någon snokat.
Jag kom på att via bilregistret får du ju adressen och då är det enkelt för dem att ta fram personnumret. Var du tvungen att tala om vem du var för att få ut uppgifterna? Nej det behövde jag inte. Om det känns konstigt att inte presentera sig så är det bara att säga att du är Anna Andersson. Uppgifterna i folkbokföringen är offentliga, vem som helst kan fråga efter vem som helst. Dom frågar inte ens vem du är eller varför du frågar. Lycka till! Och hoppas att åldern är "passande"
CITAT (Anne R @ 26-10-2005, 17:09) Lycka till! Och hoppas att åldern är "passande" :D Tack! Ska samla mod och ringa imorgon.
Ringt!
CITAT (karjo @ 27-10-2005, 12:00) Lite äldre än vad jag trodde men karln är fin ändå!
Lycka till och kom ihåg att bjuda oss på bröllopet! Mulle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|