Full version: Bilregistret
Credo
Om man ringer bilregistret 0771-141516 och ber om att få uppgifter om en bils ägare faxad till sig står då personernas personnummer i faxet?
Rossi
När man får besked via SMS står i alla fall bara namnet och inget personnummer.
pejori
CITAT (Credo @ 25-10-2005, 13:48)
Om man ringer bilregistret 0771-141516 och ber om att få uppgifter om en bils ägare faxad till sig står då personernas personnummer i faxet?

ja det får du smile.gif smile.gif smile.gif
Credo
CITAT (pejori @ 25-10-2005, 14:59)
CITAT (Credo @ 25-10-2005, 13:48)

ja det får du smile.gif smile.gif smile.gif

Jag gjorde detta men inget personnummer stod. huh.gif
pejori
konstigt. ohmy.gif ohmy.gif
har dom ändrat på reglerna tro? sad.gif sad.gif
sist jag gjorde det stod allt, till och med telefonnr. wub.gif
Sulawesii
Har inte heller fått med något personnummer.
Credo
Hur gör man då för att ta reda på när en person är född? wub.gif wub.gif wub.gif
pejori
kolla med polisen smile.gif smile.gif
dom kan hjälpa dej vid behov smile.gif
Rossi
CITAT (Credo @ 25-10-2005, 18:30)
Hur gör man då för att ta reda på när en person är född? wub.gif wub.gif wub.gif

Du kan väl ringa till DafaSpar och höra? Möjligtvis lämnar de inte ut infon på telefon trots att det är offentliga uppgifter utan väljer att skicka det till dig.

Själv har jag deras program på jobbet så jag kan ta reda på vilket personnummer som helst men det får jag inte använda för privat bruk.
Credo
CITAT (pejori @ 25-10-2005, 18:31)
kolla med polisen smile.gif smile.gif
dom kan hjälpa dej vid behov smile.gif

Inte kan jag ringa till polisen och fråga om detta... wub.gif wub.gif wub.gif
pejori
vafan!!! ska du sno bilen eller personens identitet? laugh.gif laugh.gif
klart att du kan, om du har giltigt själ....men ring inte 112 vad du gör...dom blir griniga då laugh.gif laugh.gif
Credo
CITAT (Rossi @ 25-10-2005, 18:31)
Du kan väl ringa till DafaSpar och höra? Möjligtvis lämnar de inte ut infon på telefon trots att det är offentliga uppgifter utan väljer att skicka det till dig.

Men får personen i fråga reda på att jag frågat om honom då? Usch så pinsamt i så fall.

CITAT (Rossi @ 25-10-2005, 18:31)
Själv har jag deras program på jobbet så jag kan ta reda på vilket personnummer som helst men det får jag inte använda för privat bruk.

Va synd, vill ju bara veta när han är född, inte hela personnumret.

wub.gif wub.gif wub.gif
Credo
CITAT (pejori @ 25-10-2005, 18:35)
vafan!!! ska du sno bilen eller personens identitet? laugh.gif laugh.gif
klart att du kan, om du har giltigt själ....men ring inte 112 vad du gör...dom blir griniga då laugh.gif laugh.gif

Nä, är bara lite kär vet ja.... wub.gif
Sulawesii
Är det en liten kärleksaffär pågång? smile.gif
Rossi
CITAT (Credo @ 25-10-2005, 18:37)
vafan!!! ska du sno bilen eller personens identitet? laugh.gif  :lol:
klart att du kan, om du har giltigt själ....men ring inte 112 vad du gör...dom blir griniga då laugh.gif  :lol:

Asch, åldern har ingen betydelse! laugh.gif
Credo
CITAT (Sulawesii @ 25-10-2005, 18:37)
Är det en liten kärleksaffär pågång? smile.gif

*rodnar* wub.gif
Credo
CITAT (Rossi @ 25-10-2005, 18:38)
Asch, åldern har ingen betydelse!  :lol:

Nä, men det är ändå kul att veta.

wub.gif
mulle
Låna en polisuniform, stoppa bilen och be om körkortet så får du veta!
tongue.gif
Lycka till!
Mulle
Credo
biggrin.gif
Sulawesii
Eller så kan du ju fråga honom..... smile.gif
Credo
CITAT (Sulawesii @ 25-10-2005, 18:46)
Eller så kan du ju fråga honom..... smile.gif

Känner inte honom så väl - ännu.
pejori
CITAT (Credo @ 25-10-2005, 18:37)
vafan!!! ska du sno bilen eller personens identitet? laugh.gif  :lol:
klart att du kan, om du har giltigt själ....men ring inte 112 vad du gör...dom blir griniga då laugh.gif  :lol:

DÅ är det ju inget problem..... laugh.gif
antingen kör du på honom, så får du personnumret laugh.gif laugh.gif
en lite lagom tuch så ni har något att prata om ett tag.
eller också bryr du dig inte...åldern är oviktig laugh.gif
lycka till wub.gif wub.gif
mulle
CITAT (pejori @ 25-10-2005, 18:55)

Skulle du veta, Pejori, vad som är lagom om du var förälskad???
laugh.gif
Jag i alla fall skulle bergis köra över karln!
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Mulle
pejori
CITAT (mulle @ 25-10-2005, 19:02)
CITAT (pejori @ 25-10-2005, 18:55)

Skulle du veta, Pejori, vad som är lagom om du var förälskad???
laugh.gif
Jag i alla fall skulle bergis köra över karln!
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Mulle

du menar...se till så han har helgips på båda benen och behöver passning (av dej) dygnet runt laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Fenja
Om du vet vad personen heter och var vederbörande bor så kan kronofigden hjälpa dig med personnumret...
Mvh
Fenja
Betty
CITAT (Credo @ 25-10-2005, 18:50)
CITAT (Sulawesii @ 25-10-2005, 18:46)
Eller så kan du ju fråga honom.....  :)

Känner inte honom så väl - ännu.

Lär känna honom lite mer då och fråga sen... rolleyes.gif
Credo
CITAT (Fenja @ 25-10-2005, 19:36)
Om du vet vad personen heter och var vederbörande bor så kan kronofigden hjälpa dig med personnumret...

Men frågar de inte varför jag vill veta det då? Och berättar de inte för honom att jag bett om hans personnummer?
mulle
CITAT (Credo @ 25-10-2005, 22:28)
CITAT (Fenja @ 25-10-2005, 19:36)

Men frågar de inte varför jag vill veta det då? Och berättar de inte för honom att jag bett om hans personnummer?

Dom ringer säkert upp honom och varnar för en kärlekskrank kvinna...
tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Mulle
Credo
CITAT (mulle @ 25-10-2005, 22:38)
[Dom ringer säkert upp honom och varnar för en kärlekskrank kvinna...
tongue.gif tongue.gif tongue.gif

laugh.gif
AndreasBlomquist
Kan man inte kolla sånt på Skatteverket?
Anma
Folkbokföringen så klart! Ring ditt skattekontor och be att få bli kopplad till folkbokföringen. Om personen inte har ett vanligt namn räcker det. Är det ett vanligt namn är det bra att ha något mer, tex adress. Det är inga problem att få ut ett personnummer därifrån, såvida personen i fråga inte har skyddad indentitet. Inte får denne veta något heller att någon snokat.

Jag har ringt flera gånger och kollat, senast skulle jag få ihop min gamla klasskompisars adresser, men där hade jag ju personnumret och tur var väl det för över hälften av tjejerna och två killar hade bytt efternamn.

Jag kom på att via bilregistret får du ju adressen och då är det enkelt för dem att ta fram personnumret.
Credo
CITAT (Anne R @ 26-10-2005, 05:36)
Folkbokföringen så klart! Ring ditt skattekontor och be att få bli kopplad till folkbokföringen. Om personen inte har ett vanligt namn räcker det. Är det ett vanligt namn är det bra att ha något mer, tex adress. Det är inga problem att få ut ett personnummer därifrån, såvida personen i fråga inte har skyddad indentitet. Inte får denne veta något heller att någon snokat.

Jag har ringt flera gånger och kollat, senast skulle jag få ihop min gamla klasskompisars adresser, men där hade jag ju personnumret och tur var väl det för över hälften av tjejerna och två killar hade bytt efternamn.

Jag kom på att via bilregistret får du ju adressen och då är det enkelt för dem att ta fram personnumret.

Var du tvungen att tala om vem du var för att få ut uppgifterna?
Anma
CITAT (Credo @ 26-10-2005, 15:25)
CITAT (Anne R @ 26-10-2005, 05:36)

Var du tvungen att tala om vem du var för att få ut uppgifterna?

Nej det behövde jag inte. Om det känns konstigt att inte presentera sig så är det bara att säga att du är Anna Andersson. Uppgifterna i folkbokföringen är offentliga, vem som helst kan fråga efter vem som helst. Dom frågar inte ens vem du är eller varför du frågar.

Lycka till! Och hoppas att åldern är "passande" biggrin.gif
Credo
CITAT (Anne R @ 26-10-2005, 17:09)
Lycka till! Och hoppas att åldern är "passande"  :D

Tack! Ska samla mod och ringa imorgon.

smile.gif
Credo
Ringt! wub.gif
karjo
Fick du bra svar då? Blir ju så nyfiken! smile.gif wub.gif tongue.gif
Credo
CITAT (karjo @ 27-10-2005, 12:00)
Fick du bra svar då? Blir ju så nyfiken! smile.gif wub.gif tongue.gif

Lite äldre än vad jag trodde men karln är fin ändå! wub.gif
mulle
Lycka till och kom ihåg att bjuda oss på bröllopet! tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Mulle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon