Skatmor
Det finns mängder kryphål i min gamla kåk, och inget ätbart går säkert för mössen. Och många av dem verkar inte särskilt självmordsbenägna - ofta finns det bevisligen möss men fällorna har inte slagit igen.

Men jag såg en annons och fann på en webbsida en musskrämmare Topo Stop "Electro-Cat", se http://www.musfritt.nu/artiklar.html#E50 som marknadsförs som "garanterad effektiv". Är det också er uppfattning? wacko.gif
pejori
det vette katten om det är så effektivt. smile.gif
läste någonstans att hundar och katter skulle besväras mer av ljudet än möss och råttor sad.gif
lite mycket pengar för att bara prova... wub.gif
Gillan
Tror tyvärr inte mycket på det. Vi har haft liknande
grejor, både ute och inne. Det hjälpte lite till att
börja med, men de satans odjuren vande sig snabbt
och apparaterna hade inte längre nån verkan.
KURT
Fällor (man agnar med havregryn eller något annat som kan ligga länge utan att torka in) eller om man har många gift, är det effektivaste. Möss rör sig oftast längs kanter, de springer inte mitt i rum, utan följer oftast golvlisterna, så det är där man skall placera fällorna. Sedan skall man ha "rätt" fällor, stora fäällor för stora gnagare, och små för små .....
pettson
Har provat liknande produkter. Men de fungerade inte alls och vi har provat annat såsom fällor och gift. Giftet tog en del av dem, men de lär sig mycket fort! Sen skaffade vi katt. Sedan dess har vi haft några enstaka besök, men de är borta efter några dagar. Så är ni inte allergiska mot pälsdjur så är katten den absolut bästa mot ovälkomna besökare! En nackdel är dock att en del fåglar i trädgården ochså stryker med...

Mvh Carina och Hadoque (råttjägaren)
zaaritha
Katter--är nog enda säkra musdödaren!!!!
Leo
Jula säljer 2pack med musfällor som är betade och klara. Otroligt känsliga.
Har tagit 30 möss på en vecka i stallet med samma fälla. Rekommenderas varmt.http://www.jula.se/Butik/docs/produkt.asp?OrderId=354000449&pf_id=SE-717010
Skatmor
CITAT (Leo @ 07-11-2005, 11:01)
som är betade och klara.

Jag har följt länken, läst och tittat men såg inget om det där med "betade och klara"? unsure.gif
Ingrid på Västkusten
Gift - enda som hjälper - har dem i mitt växthus nu. Köpte betat å klart havre i fjol och gissa vad som kom upp i alla krukorna ;-) bra grobarhet hade det i alla fall!

Hälsar Ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon