Sidor: 1, 2
Linda_A
Bara ert fel. Därför kunde jag inte motstå denna blommande bella som jag hittade i mataffären idag. wink.gif

Skyller ENBART på er. laugh.gif laugh.gif
Sulawesii
Har du bräckat mig nu? biggrin.gif
yenny
Hallå!!! det är ju fusk ju!!! laugh.gif laugh.gif
Linda_A
Sulawesii hehe nej det tror jag inte. sad.gif Den klättar tyvärr på ställning, ska fixa den "lös" i morgon. Då kan vi se.

Yenny: Exakt min plan.. Bara 65 kr med. Med ett 1 knoppar och 4 klasar med blommande och massor med sporrar. biggrin.gif
wolkenkrabber
såhär skall en riktig bella se ut wink.gif

den är större nu, bilden togs i våras
Linda_A
CITAT (wolkenkrabber @ 25-10-2005, 20:34)
såhär skall en riktig bella se ut wink.gif

den är större nu, bilden togs i våras

haha.. laugh.gif Förstör inte min lycka nu.. wink.gif
yenny
CITAT (Linda_A @ 25-10-2005, 19:33)
Yenny: Exakt min plan.. Bara 65 kr med. Med ett 1 knoppar och 4 klasar med blommande och massor med sporrar. biggrin.gif

Verkligen jättebra pris biggrin.gif
wolkenkrabber
Om det känns bättre så har min bara en blomklase just nu, din har ju flera!
Linda_A
Yenny: Helt klart, den bara ropade på mig, väldigt skulle ju varit oförskämt att lämnat den där i affären?? wink.gif

wolkenkrabber: Jag skämtade bara. Din är väldigt vacker, tror jag har sett den innan tom.

Jag vill ju ha den hängade, är det bara att klippa på i gallret? Har någon gjort det och blomman har överlevt?
yenny
CITAT (Linda_A @ 25-10-2005, 19:56)
Yenny: Helt klart, den bara ropade på mig, väldigt skulle ju varit oförskämt att lämnat den där i affären?? wink.gif

Jag vill ju ha den hängade, är det bara att klippa på i gallret? Har någon gjort det och blomman har överlevt?

Ja inte kunde du lämna den i affären inte biggrin.gif

jag har aldrig tagit bort en hoya från nån ställning.. beror nog mest på att jag nästan bara äger ny började hoyor men bellan vill väl hälst hänga!? så jag hade klippt bort ställningen.(var försiktig bara med blommorna)
Linda_A
CITAT (yenny @ 25-10-2005, 21:07)
CITAT (Linda_A @ 25-10-2005, 19:56)

Ja inte kunde du lämna den i affären inte biggrin.gif

jag har aldrig tagit bort en hoya från nån ställning.. beror nog mest på att jag nästan bara äger ny började hoyor men bellan vill väl hälst hänga!? så jag hade klippt bort ställningen.(var försiktig bara med blommorna)

Exakt min tanke med.. så hemsk kunde jag inte vara.

Jo de gör ju det. Är ju bara rädd om blommorna, vill inte förstöra den.

Men tar jag det lugnt borde det vara lugnt ju.
yenny
Japp! ta det lugnt och ha inte för brottom så borde det gå bra!
Linda_A
CITAT (yenny @ 25-10-2005, 21:28)
Japp! ta det lugnt och ha inte för brottom så borde det gå bra!

jo man tycker ju det. smile.gif
yenny
hur går det... har du lyckats få lös bellan?

(vimåste ju få bildbevis när du lyckats)
Linda_A
CITAT (yenny @ 25-10-2005, 23:43)
hur går det... har du lyckats få lös bellan?

(vimåste ju få bildbevis när du lyckats)

hehe jag har faktiskt inte börjat.. Men sätter igång direkt nu.. tongue.gif
Linda_A
Så nu var det gjort. smile.gif Var inte så svårt som jag trodde.

Ska göra en repampel till den i morgon, orkar inte nu.
yenny
Japp det bidde störe än min biggrin.gif
Linda_A
CITAT (yenny @ 26-10-2005, 00:49)

Underbart va??? Nu kan ni inte mobba mig.. HAHAHA (elakt skratt) laugh.gif laugh.gif

(ifall någon undrar så är jag inte helt förstörd ännu.. laugh.gif laugh.gif
*Grodan*
Fin bella! Synd att jag har bestämt mig för att bellor inte gillar mig. smile.gif

Jag var ståndaktig igår, jag köpte mig en amaryllislök men australisen med blomknoppar som fanns i affären fick inte följa med hem fast den bad så snällt. biggrin.gif Ville nog bara bevisa för mig själv att jag inte är helt fast, men jag hör den fortfarande ropa på mig... wub.gif
Linda_A
CITAT (*Grodan* @ 26-10-2005, 09:39)
Fin bella! Synd att jag har bestämt mig för att bellor inte gillar mig. smile.gif

Jag var ståndaktig igår, jag köpte mig en amaryllislök men australisen med blomknoppar som fanns i affären fick inte följa med hem fast den bad så snällt. biggrin.gif Ville nog bara bevisa för mig själv att jag inte är helt fast, men jag hör den fortfarande ropa på mig... wub.gif

hehe jo jag hade med gjort det. Men jag är inte lika ståndaktig som du. biggrin.gif Så här sitter jag.
peppci
Det är inte lika kul att vara ståndaktig som att få plocka med sig små vilsekmna blommor. Jag kan inte gå ut tomhänt.
*Grodan*
CITAT (Linda_A @ 26-10-2005, 09:11)
hehe jo jag hade med gjort det. Men jag är inte lika ståndaktig som du. biggrin.gif Så här sitter jag.

Inte ropa hej ännu! Man vet ju aldrig om jag bara råkar gå in i den blomsteraffären en gång till! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
*Grodan*
CITAT (peppci @ 26-10-2005, 09:15)
Det är inte lika kul att vara ståndaktig som att få plocka med sig små vilsekmna blommor. Jag kan inte gå ut tomhänt.

Du har så rätt i det! smile.gif Fast amaryllis är en annan av mina favoriter så jag är ganska nöjd ändå. wub.gif
Blomstertanten
CITAT (Linda_A @ 25-10-2005, 19:21)
Bara ert fel. Därför kunde jag inte motstå denna blommande bella som jag hittade i mataffären idag. wink.gif

Skyller ENBART på er. laugh.gif  :lol:

sleep.gif Nähä du Linda !

Skyll inte på oss ! tongue.gif
Skyll på affären , dom borde ju förstå att dom inte kan ta hem en massa hoyor så du blir frestad. laugh.gif

Lite avundsjuk på din Bella är jag allt ! sleep.gif
Men jag har insett att dom tycker inte alls om mej sad.gif
Kan inte förstå det unsure.gif Jag som är sååå snäll och rar ! tongue.gif
Linda_A
Blomstertanten: Haha det funkar med. De borde faktiskt inse att om jag ska kunna gå där och handla mat till oss och inte hoyor för pengarna så får de ha hoyorna på en avdelning där Lindor inte kommer in.

Fast allra mest skyller jag på Sulawesii och Yenny, det var DE som visade mig deras bellor och då skämdes jag för min lilla mesplanta sen innan. laugh.gif laugh.gif

Det är detta som jag säger min sambo som förklaring till varför det finns så många hoyor här hemma. laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Maria i Helsingborg
CITAT (Linda_A @ 26-10-2005, 00:01)
CITAT (yenny @ 26-10-2005, 00:49)

Underbart va??? Nu kan ni inte mobba mig.. HAHAHA (elakt skratt) laugh.gif laugh.gif

(ifall någon undrar så är jag inte helt förstörd ännu.. laugh.gif laugh.gif

Ahmeeeen.....betyder det att MIN är minst nu? huh.gif tongue.gif
Linda_A
CITAT (Maria i Helsingborg @ 26-10-2005, 12:04)
Ahmeeeen.....betyder det att MIN är minst nu? huh.gif tongue.gif

Visst är det bra? wink.gif
Maria i Helsingborg
CITAT (Linda_A @ 26-10-2005, 11:32)
CITAT (Maria i Helsingborg @ 26-10-2005, 12:04)
Ahmeeeen.....betyder det att MIN är minst nu?  :huh:  :P

Visst är det bra? wink.gif

*asg*

eh.....näe.....men jag ska nog komma på något! biggrin.gif
Sulawesii
CITAT (Linda_A @ 26-10-2005, 00:01)

Joho då! laugh.gif
Linda_A
Maria: Nää det är förbjudet! wink.gif Inte hitta på en massa saker här.

Sulawesii: näää för vad då? wink.gif Nu har jag inte minst bella längre ju. laugh.gif
yenny
CITAT (Linda_A @ 26-10-2005, 10:11)
Fast allra mest skyller jag på Sulawesii och Yenny, det var DE som visade mig deras bellor och då skämdes jag för min lilla mesplanta sen innan. laugh.gif laugh.gif

Det är detta som jag säger min sambo som förklaring till varför det finns så många hoyor här hemma. laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Va!!! skylla på mej.... hmmm... blink.gif

Äh... det är lugnt! biggrin.gif du får skylla på mej... vi beroende måste ju stötta varandra laugh.gif
Sulawesii
CITAT (Linda_A @ 26-10-2005, 13:49)
Sulawesii: näää för vad då? wink.gif Nu har jag inte minst bella längre ju. laugh.gif

Men min STORA kommer att förfölja dig i dina drömmar..... wink.gif

Fast, min Luis Bois är mycket mindre än din minsting. Och den ska ju vara långsammare i sin tillväxt än den vanliga bellan.
Linda_A
CITAT (yenny @ 26-10-2005, 16:16)
CITAT (Linda_A @ 26-10-2005, 10:11)
Fast allra mest skyller jag på Sulawesii och Yenny, det var DE som visade mig deras bellor och då skämdes jag för min lilla mesplanta sen innan. laugh.gif  :lol:

Det är detta som jag säger min sambo som förklaring till varför det finns så många hoyor här hemma. laugh.gif  :lol:  :lol:

Va!!! skylla på mej.... hmmm... blink.gif

Äh... det är lugnt! biggrin.gif du får skylla på mej... vi beroende måste ju stötta varandra laugh.gif

hehe du kan skylla på mig du med. wink.gif

Sulawesii: min med, bara en, fast såg en "stor" på stan men det blev en stor Curtisii istället för 79kr.

Jag beroende nääää då. biggrin.gif
yenny
men jag blir så avundsjuk på er som hittar hoyor sådär ute på stan...
jag lyckas på sin höjd hitta en å annan bella... nå australis och så den vanliga carnosan (som jag inte alls klarar av doften på)
Linda_A
CITAT (yenny @ 26-10-2005, 18:42)
men jag blir så avundsjuk på er som hittar hoyor sådär ute på stan...
jag lyckas på sin höjd hitta en å annan bella... nå australis och så den vanliga carnosan (som jag inte alls klarar av doften på)

flytta hit, så kan jag visa dig hur det går till. laugh.gif
yenny
men var sjuttsingen bor du då?? unsure.gif
Linda_A
CITAT (yenny @ 26-10-2005, 19:25)
men var sjuttsingen bor du då?? unsure.gif

glömde bort att det inte syns här på odla. Nordöstra skåne. smile.gif
yenny
CITAT (Linda_A @ 26-10-2005, 18:55)
CITAT (yenny @ 26-10-2005, 19:25)
men var sjuttsingen bor du då??   unsure.gif

glömde bort att det inte syns här på odla. Nordöstra skåne. smile.gif

Oj.... då blir det en bit att flytta rolleyes.gif
Jag får hoppas dom där hoyorna ser till att dyka upp häruppe lite oftare... eller jag kanske ska vara glad över att de inte gör det laugh.gif
Linda_A
CITAT (yenny @ 26-10-2005, 20:17)
Oj.... då blir det en bit att flytta rolleyes.gif
Jag får hoppas dom där hoyorna ser till att dyka upp häruppe lite oftare... eller jag kanske ska vara glad över att de inte gör det laugh.gif

Du är sthlmare va? (eller är jag helt fel ute? ) Jag kan visa dig ställen med hoyor i sthlm med va så lugn så.. laugh.gif laugh.gif
yenny
CITAT (Linda_A @ 26-10-2005, 19:23)
CITAT (yenny @ 26-10-2005, 20:17)
Oj.... då blir det en bit att flytta  :rolleyes:

Du är sthlmare va? (eller är jag helt fel ute? ) Jag kan visa dig ställen med hoyor i sthlm med va så lugn så.. laugh.gif laugh.gif

stämmer bra det!

jasså kan du det.. spännande biggrin.gif laugh.gif
Linda_A
Kolla in plantagen(bergianska) och ulriksdals växthus. Plus att Svenska hoya sällskapet rätt ofta har träffar och utställningar i sthlms området enligt tidningen.
yenny
på plantagen var jag här om dagen... ulriksdals växthus ska jag kolla in...
jag borde kanske gå med i hoyasällskapet smile.gif
Linda_A
CITAT (yenny @ 26-10-2005, 23:04)

Det tycker jag att du ska.. wink.gif Fast lämna lite till mig kvar med.
yenny
CITAT (Linda_A @ 26-10-2005, 22:12)
CITAT (yenny @ 26-10-2005, 23:04)

Det tycker jag att du ska.. wink.gif Fast lämna lite till mig kvar med.

Självklart gör jag det smile.gif
Linda_A

Vet att ni vill se denna med. laugh.gif
Maria i Helsingborg
CITAT (Linda_A @ 27-10-2005, 13:34)

Vet att ni vill se denna med. laugh.gif

Ja, jag ser.........att du kan klippa en hel del till mig så att jag får bytt ut mina torra döa pinnar till curtisii biggrin.gif
Linda_A
CITAT (Maria i Helsingborg @ 27-10-2005, 14:46)
CITAT (Linda_A @ 27-10-2005, 13:34)

Vet att ni vill se denna med.  :lol:

Ja, jag ser.........att du kan klippa en hel del till mig så att jag får bytt ut mina torra döa pinnar till curtisii biggrin.gif

Ser du det? huh.gif Det gör jag inte. laugh.gif laugh.gif

Eller gör jag? wink.gif Klart att jag gör. biggrin.gif
*Grodan*
Men vad är det som skymtar bakom curtisiin?
Thompsonii...? wub.gif rolleyes.gif
Blomstertanten
Det måste vara en Thomsonii !

Min blommade med 1 blomma förra vintern , så håll tummarna för att den gör om det i vinter också ! Det gör ju inget om det kommer flera blommor ! tongue.gif
yenny
min thomsonii har bara 3 blad ännu.... så jag får nog vänta ett bra tag på att den ska blomma.... föresten är det nånsom vet om det trivs bäst på båge eller i ampel?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon