Sidor: 1, 2
silos
Jag tänkte jag kunde visa en liten del
av kuverten som jag håller på att göra smile.gif

Ni kan kika in på den här sidan som min dotter lade
upp de på, genom att klicka på de små bilderna
blir de större smile.gif

Fotona tagna inomhus gör kuverten inte riktig rättvisa.
Vi ska fota bättre bilder imorgon.
Men jag ville visa dessa iallafall.
wub.gif

http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.as...6950&gid=528311
Kalinsi
Oj, 38 som har kikat på dina vackra kuvert men ingen som
skrivit något.
De är TOPPENFINA Du är verkligen
kuvertens mästare Du Silos smile.gif
Annika Ljunggren
Superfina är dom! wub.gif

Härlig ide, själv hade jag aldrig kommit på något liknande... rolleyes.gif
yenny
jisses va du måste ha jobbat som gjort så många!
Jättefina wub.gif
Reserv
CITAT (yenny @ 25-10-2005, 21:58)
Jättefina wub.gif

Det är juh därför hon försvinner ifrån oss ibland biggrin.gif hon är helt uppslukad av alla tapetproverna, jättefina Solis, att du bara kom på det wub.gif
annama
Vilken kreativitet! Du kan ju sälja dom och ta bra betalt smile.gif smile.gif smile.gif Såna kan man inte köpa ute i affärerna såvitt jag vet.
yenny
CITAT (Reserv @ 25-10-2005, 22:01)
Jättefina wub.gif

Det är juh därför hon försvinner ifrån oss ibland biggrin.gif hon är helt uppslukad av alla tapetproverna, jättefina Solis, att du bara kom på det wub.gif

aha.. då behöver man inte fundera då vart hon rymt biggrin.gif
LadyG
Wow, så tjusiga!!

Klurigt också, att komma på ett bra sätt att använda tapeter på smile.gif
Kalinsi
Jättefina wub.gif

Många? biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
När jag läste den raden var jag bara tvungen att
rusa in i Silos vardagsrum och fota en hörna med
kuvert biggrin.gif

KOLLA HÄÄÄR:

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Och här är självaste kuvertmakerskan biggrin.gif

yenny
oj!!! ohmy.gif det där var MÅNGA!!! biggrin.gif
Kalinsi
CITAT (yenny @ 25-10-2005, 22:27)
oj!!! ohmy.gif det där var MÅNGA!!! biggrin.gif

hihi vansinnigt många laugh.gif
Magda16
Sitter du och klipper ut alla för hand???? ohmy.gif Det är ju ett enormt jobb och de är verkligen jättefina smile.gif
silos
Visst klipper jag allt för hand biggrin.gif och jag klipper till och med med vänstra handen biggrin.gif

Själva klippandet av kuverten är rena rama terapi för mig:oerhört rogivande att bara sitta i min "skapar-fåtölj" och klippa kuvert efter kuvert smile.gif

Så gott som varenda dag klipper jag en hög av kuvert biggrin.gif
olsson a
vilka fina kuvert och vad många sen . Tänker du sälja dem vidare eller? Du får säkert bra betalt för så ovanliga kuvert smile.gif
silos
CITAT (olsson a @ 25-10-2005, 23:35)
vilka fina kuvert och vad många sen . Tänker du sälja dem vidare eller? Du får säkert bra betalt för så ovanliga kuvert smile.gif

Jag har tänkt att en dag sälja kuvert;kanske på nån marknad;men först måste jag klistra ihop alla kuvert och fler gör jag varenda dag smile.gif
Anma
Vad fina dom är! Om jag någon gång behöver fina kuvert för inbjudningar hör jag av mig till dig! Just nu är det inte aktuellt, är redan gift och inget dop i sikte så långt ögat når... Dessutom är det nästan fyra år till någon fyller jämt i familjen.wub.gif
Monica M zon 4
Så jättefina! Dom borde gå åt som smör i solsken på nån marknad! smile.gif
*Felix matte*
Så jättefina wub.gif

jag skickar frimärken idag smile.gif
Berith
Ååh så fina! Rena konstverken. wub.gif
lilla mamma
ja vad fina
Själv brukar jag klistra fast mig i sånt laugh.gif
terapi för själen och för våra ögon
Gillan
Extra kul är ju att inget kuvert blir exakt som det andra
och inte ens strukturen är ju lika. Så orginella är dom
verkligen wub.gif /Evgeni
trelleborgska f-52
Men OJ vad fina, och MÅNGA.
Vad gör du med dom nu, innan du har börjat sälja på marknader ?

// Stina
Sulawesii
Tack för titten! Jag har varit nyfiken ända sedan jag hörde talas om att du gör kuvert.
Vilket superfint jobb, Solis!!
kristerh
Verkligen fina kuvert, och vilka mängderl wub.gif
du kan ju öppna försäljning, sälj via nätet, perfekt affärsidé
krister
Flamingon - växtgalning
jättefina kuvert verkligen. men man kan ana att du målar oxå silos, se kanter av tavlor på fotografierna.

vilka andra pyssel och kreativa arbeten gör du?

själv målar jag (gått estetiska programmet konst och form så det äer ett stort intresse) gillar att skapa saker med mina händer, håller på och gör dockor och har planer på att testa mig på lapptekniken. sedan har man ju växtintresset.

tyvärr så verkar det inte vara lika viktigt i samhället att vara bra på att vara kreativ som att vara "kontorsråtta" som ett exempel. (inget fel med att vara "kontorsråtta") wink.gif unsure.gif

edit: gjorde en mening lättare att förstå vad jag menade.
*Felix matte*
Hann inte med att skicka idag, men gör det imorron och då bör du ha brevet hos dig på fredag smile.gif

Du är nog ensam om detta... att komma på idén att göra kuvert av tapetprover wub.gif
Instämmer i att du borde starta försäljning både på nätet och marknader.. fast om det är lika som här att man får betala några hundralappar för att få sälja på marknad så tycker jag nog att du borde satsa på näthandel.
Vad du än gör så önskar jag dig all lycka... du är unik frisk fläkt Solis, Silos, Growymama, Kylliki wub.gif
silos
Jag har verkligen varit som på rosa moln när jag läst era gulliga rader i denna min tråd om kuvert så jag tackar så jätte mycket wub.gif

All denna positiva feedback gör det ännu roligare att hålla på med min pyssel smile.gif

Barnet inom mig är verkligen lycklig och även den vuxna kvinnan så klart wub.gif

Jag målar även tavlor och har massor av bilder som håller på att födas ur min fantasi som är S T O R biggrin.gif

Vart jag än är så tittar jag efter material för pysslandet och för tavlorna och annat konst som jag vill göra;som nu senast för konst-projektet som jag kommer att göra under vintermånaderna om jag har hälsan och lever smile.gif

Jag har verkligen hittat min alldeles egen plats i livet:i mitt eget hem wub.gif
Sulawesii
Nu vet du ju var du har kunder iallafall! smile.gif
Biggan_
Dom är jättefina, dina kuvert. Nu till jul måste det väl finnas stora möjligheter för dej att sälja. Det blir kanske årets julklapp? smile.gif Jisses ett sånt jobb du har haft att göra så MÅNGA, jag är full av beundran solis! wub.gif Kan du inte fråga i din affär om du får stå och sälja kuvert där, kanske inte inne i affären, men i entrén eller utanför smile.gif
silos
CITAT (Birgitta P @ 27-10-2005, 13:20)
Dom är jättefina, dina kuvert. Nu till jul måste det väl finnas stora möjligheter för dej att sälja. Det blir kanske årets julklapp? smile.gif Jisses ett sånt jobb du har haft att göra så MÅNGA, jag är full av beundran solis! wub.gif Kan du inte fråga i din affär om du får stå och sälja kuvert där, kanske inte inne i affären, men i entrén eller utanför smile.gif

Affären som jag får en del av tapetprovkataloger är intresserad av att ha utställning av saker som jag gör smile.gif
*Felix matte*
Yngsta dottern m sambo har precis åkt härifrån... när de fick höra om och se dina kuvert så tyckte de att du skulle kontakta någon "designaffär" , sån som säljer grejer man inte hittar i alla butiker. Där trodde de att du skulle få omsättning på alla vackra, originella kuvert. smile.gif
Kanske har ni nån liten "finbutik" i Strängnäs.
silos
CITAT (Felix matte @ 27-10-2005, 21:02)
Yngsta dottern m sambo har precis åkt härifrån... när de fick höra om och se dina kuvert så tyckte de att du skulle kontakta någon "designaffär" , sån som säljer grejer man inte hittar i alla butiker. Där trodde de att du skulle få omsättning på alla vackra, originella kuvert. smile.gif

Tack för tipset smile.gif Men ännu är jag inte redå att komma ut med mina alster.
Det räcker att jag sänder kuvert till några genom nätkontakter smile.gif
Reserv
Hur får du ihop kuverten Solis? Med tapetklister så måste det väl bli attans klabbigt wink.gif Karlssons klister stinker gammal sniffare, papperslim håller väl knappast för såpass hårt papper? Dom är helt otroligt fina Solis, vilken underbar idé att komma på, eller har du "lånat" idén av nån. rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (silos @ 28-10-2005, 20:05)

Tack för tipset smile.gif Men ännu är jag inte redå att komma ut med mina alster.

Men vet du vad... jag tror visst att du är redo smile.gif nöj dig inte med att bara ställa ut där du får tapetproverna.. våga känna att du kan och att dina alster tilltalar måååånga.
Att du har konstnärliga talanger råder inget tvivel om. wub.gif
silos
CITAT (Reserv @ 28-10-2005, 20:16)
Hur får du ihop kuverten Solis? Med tapetklister så måste det väl bli attans klabbigt wink.gif Karlssons klister stinker gammal sniffare, papperslim håller väl knappast för såpass hårt papper? Dom är helt otroligt fina Solis, vilken underbar idé att komma på, eller har du "lånat" idén av nån. rolleyes.gif

Kuverten klistrar jag ihop med pappersklister som inte kladdar och säljs i en leksaksaffär.

Dottern och jag funderade hur detta med kuvert startade och så mindes jag plötsligt att det var jo min dotter som gjorde massor av kuvert och skulle visa kuverten på Strängnäs kalaset på konstnärsgatan;men vem av oss fick den första iden minns vi inte och det gör jo inget smile.gif

Kalinsi (min dotter) gör underbart vackra kort och jag gör numera kuverten till hennes vackra kort som hon sänder till sina vänner nära och fjärran wub.gif
silos
CITAT (Felix matte @ 28-10-2005, 20:17)

Men vet du vad... jag tror visst att du är redo smile.gif nöj dig inte med att bara ställa ut där du får tapetproverna.. våga känna att du kan och att dina alster tilltalar måååånga.

Tack;gulledig wub.gif En dag kommer jag att våga smile.gif
ninnisky
CITAT (silos @ 29-10-2005, 15:45)

Jag tycker inte du ska vänta på en dag..... gör det nu! smile.gif

När jag bodde i Thailand för många år sedan träffade jag en kvinna som gjorde fotoalbum hemma "i smyg" av ris- och tidningspapper. Hon vågade inte heller ställa ut.... I dag har hon en liten butik i ett stort resorthotel och är jätteglad att hon blev övertalad !!
silos
CITAT (ninnisky @ 29-10-2005, 15:56)
CITAT (silos @ 29-10-2005, 15:45)

Jag tycker inte du ska vänta på en dag..... gör det nu! smile.gif

När jag bodde i Thailand för många år sedan träffade jag en kvinna som gjorde fotoalbum hemma "i smyg" av ris- och tidningspapper. Hon vågade inte heller ställa ut.... I dag har hon en liten butik i ett stort resorthotel och är jätteglad att hon blev övertalad !!

Jag blir jo alldeles darrig av bara tanken ohmy.gif
Måste nog arbeta mycket mera med självförtroendet först rolleyes.gif
Reserv
CITAT (silos @ 29-10-2005, 15:44)
Kalinsi (min dotter) gör underbart vackra kort och jag gör numera kuverten till hennes vackra kort som hon sänder till sina vänner nära och fjärran wub.gif

Hr ni inga bilder på hennes kort också, det låter som nåt väldans tjusigt, och det bör det väl va´om det ska matcha dina kuvert wub.gif
Kalinsi
Reserv,
tänkte visa några bilder från när jag hade fotoutställning här i
vår lilla stad smile.gif De bilder som "ligger ner", de har jag själv ramat in
med ramar som jag tillverkat av just tapetprover smile.gif (Och bilderna
har jag givetvis tagit själv).

De kort som Silos skriver om har jag dock inga bilder på,
de jag brukar tillverka som jag skickar till vänner och bekanta
(och även till andra). Men jag ska se till att fota nästa "upplaga"
som jag gör så att du får se smile.gif Kul att du VILL se smile.gif

Här är iallaf de förstnämnda jag skriver om:

http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.as...6950&gid=502939
*Felix matte*

Så fantastiskt vackra kuvert brevbärarn kom med idag wub.gif
liv
rolleyes.gif

Vad duktig du är Solis . Du har en otrolig kreativ ådra som du säkert kommer att utveckla vidare . Det här är bara början.

Så visa fram dig bara . Snart är du berömd.konstnär........ smile.gif tongue.gif
silos
CITAT (Felix matte @ 01-11-2005, 12:25)

Så fantastiskt vackra kuvert brevbärarn kom med idag wub.gif

Oj o ojo vad glad jag blev att du gillade kuverten smile.gif wub.gif smile.gif
silos
CITAT (liv @ 01-11-2005, 17:29)
rolleyes.gif

Vad duktig du är Solis . Du har en otrolig kreativ ådra som du säkert kommer att utveckla vidare . Det här är bara början.

Så visa fram dig bara . Snart är du berömd.konstnär........ smile.gif tongue.gif

Tack gulledig wub.gif
Jag kan knappt fatta men det bara sprutar ur ide ifrån min fantasi och allt startade när jag sitter och klipper till kuvert och även använder min vänstra hand biggrin.gif ohmy.gif smile.gif

Och jag måste erkänna att jag blir alldeles berörd av alla snälla saker som skrivs här på forumet om min pyssel och konst wub.gif smile.gif wub.gif
liv
CITAT (silos @ 01-11-2005, 19:49)
rolleyes.gif

Så visa fram dig bara . Snart är du berömd.konstnär........ smile.gif  :P

Tack gulledig wub.gif
Jag kan knappt fatta men det bara sprutar ur ide ifrån min fantasi och allt startade när jag sitter och klipper till kuvert och även använder min vänstra hand biggrin.gif ohmy.gif smile.gif

Och jag måste erkänna att jag blir alldeles berörd av alla snälla saker som skrivs här på forumet om min pyssel och konst wub.gif smile.gif wub.gif

tongue.gif tongue.gif

Du vet att din vänstra sida är den kreativa , utveckla både hjärnhalvorna fortsätt använda vänsterhanden .

Då kommer du riktigt i flödet , och då vet man aldrig vad det kan bli .

säjer
Spådamem tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif
silos
CITAT (liv @ 01-11-2005, 20:04)
CITAT (silos @ 01-11-2005, 19:49)
rolleyes.gif

Så visa fram dig bara . Snart är du berömd.konstnär........ smile.gif  tongue.gif

Tack gulledig wub.gif

tongue.gif tongue.gif

Du vet att din vänstra sida är den kreativa , utveckla både hjärnhalvorna fortsätt använda vänsterhanden .

Då kommer du riktigt i flödet , och då vet man aldrig vad det kan bli .

säjer
Spådamem tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif

Det tro jag på eftersom nu när jag varit tvungen att använda min vänstra hand då jag ritar och klipper kuverten så märker jag att fantasin har kommit igång mer och mer och även livsglädjen bara bubblar wub.gif smile.gif biggrin.gif
Ophelia
Kanonfina de jag såg!! biggrin.gif

Du skulle absolut se till att försöka få ut dem någonstans. De skulle glädja många!
silos
CITAT (Ophelia @ 01-11-2005, 21:34)
Kanonfina de jag såg!! biggrin.gif

Du skulle absolut se till att försöka få ut dem någonstans. De skulle glädja många!

Tack för uppmuntrande ord wub.gif smile.gif wub.gif
*Felix matte*
Du var alldeles fööör generös Solis wub.gif
Barnbarnen ska få post från farmor/mormor biggrin.gif vill att ni alla ska få se de fina kuverten wub.gif
Kathy
CITAT (Felix matte @ 01-11-2005, 22:02)
Du var alldeles fööör generös Solis wub.gif
Barnbarnen ska få post från farmor/mormor biggrin.gif vill att ni alla ska få se de fina kuverten wub.gif

Otroligt fina!! ohmy.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Nästan synd att använda till postgång, varje kuvert är ju som ett konstverk.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon