Full version: Läser i dagbladet
Maria i Helsingborg
Gunnel Carlsson ska leda program på lördagar om boende och poker !!!

Jag var tvunget att tänka efter om det var den 1 april idag ohmy.gif

Gunnel:
"Jag har aldrig spelat poker själv".

Då förstår jag ännu mindre huh.gif
Känns som resursspill.

Men nu vet jag iaf vart mina licenspengar ska gå.
Gillan
ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
Ja,mycket ska man höra och se innan ögon och öron
stryker med sad.gif
Ska det vara för att trösta henne tro unsure.gif
Konstig tröst i så fall wacko.gif
/Evgeni
Hannele
CITAT (Maria i Helsingborg @ 26-10-2005, 11:32)

Maria, skulle du tacka nej till ett bra jobb? smile.gif
Boende är väl intressant? Gunnel är journalist, de kan byta gebit.
pisanggoreng
Fast nu var det nog inte Gunnels ja-tackande som ifrågasattes- snarare SVTs resursslöseri.

Men vad vet jag?
Pirum
Ska SVT ha ett program om _poker_? Va? Det var nog den dummaste programidé jag hört. Snart kommer väl ett program om heminredning, leksaker och hur man beställer vodka via internet.
Maria i Helsingborg
Lite av varje, pisanggoreng......

CITAT (Hannele @ 26-10-2005, 11:36)
CITAT (Maria i Helsingborg @ 26-10-2005, 11:32)

Maria, skulle du tacka nej till ett bra jobb? smile.gif
Boende är väl intressant? Gunnel är journalist, de kan byta gebit.

Ja, om det inte stämmer med mina egna värderingar så skulle jag, Hannele.
Poker på TV/dator är inget för mig och spelmissbruket är stort nog i landet. Dessutom är jag lite av en "konspirationsteoretiker" som vill hävda att detta är ännu ett av sätten som de ledande vill få folket att bry sig mindre om saker de kan påverka/göra sina stämmor hörda.

Vi behöver frisk luft, jordiga händer och gräsfläckar på knäna inte instängda TV-studios, papperslappar eller fler pumpade/blåsta kändisar i TV-rutan.

Men det är ju mitt hjärtas mening.

Byta gebit ja, följa sin inre övertygelse......det undrar jag verkligen om hon (Gunnel) gjort.

Jag kanske tar i onödigt mycket men jag tycker att trädgård och poker spelar i HELT olika divisioner och Gunnel och poker känns främmande att använda i samma mening blink.gif

I artikeln påstås det att från 1 miljons tittare i TV1 till hälften när de gick över i TV2 och ny sändningstid. Kan det verkligen stämma? huh.gif
Gillan
det är väl ingen som ifrågasätter hennes behov av
att tacka ja till jobb, hon som alla andra. Men
det är defenitivt missbruk av resurser. Det är
ialla fall min åsikt mad.gif
KURT
Jag tror att det blir lite mera begripligt om man verkligen läser ARTIKELN. Den är förövrigt publicerad i tidningen Helsingborgs Dagblad, fall någon skulle blanda ihop rubrikens "dagbladet" med den norska tidningen, som verkligen heter just Dagbladet.
Hannele
CITAT (KURT @ 26-10-2005, 13:15)
Jag tror att det blir lite mera begripligt om man verkligen läser ARTIKELN.

Ja. Inget resursslöseri, ur artiken vad Gunnel verkligen har sagt:

- Själv ska jag göra en serie på sex program med fördjupade porträtt av passionerade trädgårdsägare. Vi ska prata om vad trädgård gör med oss människor, hur vi påverkas och varför många av oss blir så gripna. Programmet spelas in under våren och sommaren och sänds på vintern. Och det ska bli skönt med mer tid. Gröna Rum var säsongsbundet och lite mer av nyhetsprogram.

Du är journalist men har väl alltid varit duktig på trädgård?
– Morfar hade handelsträdgård i Halland och far plantskola i Blekinge så för mig är trädgård självklart.
Gillan
Har nu läst artikeln och tycker också
att det blev mer begripligt.
Tack för länken kURT./Evgeni
KURT
CITAT (Pirum @ 26-10-2005, 11:51)
Ska SVT ha ett program om _poker_? Va? Det var nog den dummaste programidé jag hört. Snart kommer väl ett program om heminredning, leksaker och hur man beställer vodka via internet.

Jag skulle gissa att pokerprogrammet också är ett program i SVT:s Temalördags serie. Och ser man hur de tidigare Temalördags programmen varit , så kommer det nog att vara kritisk granskning av ett ämne som är mycket aktuellt just nu.
Pirum
Ja, blir det en kritisk granskning så välkomnar jag det såklart smile.gif

För övrigt begriper jag inte varför pokerspelarna man ser i TV tillåts ha solbrillor på sig. Kanske har de inte poker-face...smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon