Full version: Kompis i Tokyo
Trädet (ZonV)
ICQ snackade med honom idag och det är sommar i Tokyo nu. Han skulle plocka lite trädfrön om han såg något. Tyvärr är han där på grund av affärsresa så han har lite tid...till det. Någon som har varit där vid denna tidpunkt?
Hoppas att han plockar lite trädfrön!
Big Gardener
Min lillebror var i Tokyo i juni. Tyvärr var det ont om frön på träden där då, men hade det varit det hade jag defenitivt tagit, framför allt från de japanska lönnarna (Acer palmatum) samt pagodträden (Sophora japonica). Därefter hade jag kallstratifirat dem i tre till fyra månader i lätt fuktig sand i kylskåpet och hållit koll på dem för mögel och liknande.

Därefter (på våren) hade jag förgrott dem i täckt såbädd utomhus och efter groning krukat dem.

Så det så! smile.gif Säger,
Trädet (ZonV)
Om jag har tur kanske han stötter på de träd du beskriver. De skulle passa fint hemma med, intressanta träd. Sa bara åt honom att ta trädfrön som han ser när han går omkring Tokyo. Jobbar som skålad g..s där.
Tackar för råden!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon