Full version: Kom till insikt...
mulle
Jag börjar långsamt begripa hur allting är uträknat här i livet.
ohmy.gif
För drygt ett år sedan hade jag äntligen, äntligen betalat bort mitt bostads- och renoveringslån och för första gången i mitt liv har jag haft pengar över.
Nu skulle jag med gott samvete ägna mig åt de två stora intressen som jag har- det som jag tidigare hade betalat i amorteringar och räntor skulle gå till resor och till plantor! (Andra extravaganser har jag inte)
Året har varit underbart hittills.
Men nu - plötsligt - börjar den ena efter den andra hushållsmaskinen säga upp kontraktet.
Först var det tvättmaskinen, sedan kylskåpet / frysen.
I lördags ansåg bastuns ugn att den hade gjort sitt...
huh.gif huh.gif huh.gif
Och inte nog med det - sen igår står jag med en trasig diskmaskin!!!!
mad.gif mad.gif mad.gif
TÄNK SÅ MÅNGA ROSOR MAN KAN KÖPA FÖR PRISET AV EN DISKMASKIN!!!!!
mad.gif
Det misstänksamma och paranoida lilla inre rösten förklarar att tillverkarna har räknat ut att om hållbarheten på apparaterna motsvarar amorteringstiden på bostadslån så är förutsättningarna för att det köps nytt större!
Vad tror ni?

Och finns det någon diskmaskin som ni rekommenderar. Jag kan inte marknaden alls men jag vill satsa på en som diskar tyst!

Mulle
Betty
CITAT (mulle @ 27-10-2005, 20:30)
Det misstänksamma och paranoida lilla inre rösten förklarar att tillverkarna har räknat ut att om hållbarheten på apparaterna motsvarar amorteringstiden på bostadslån så är förutsättningarna för att det köps nytt större!
Vad tror ni?

Och finns det någon diskmaskin som ni rekommenderar. Jag kan inte marknaden alls men jag vill satsa på en som diskar tyst!

Mulle

Jag tror det är Murphy... du vet han med den där lagen om alltings jävlighet...
HÄR har du en länk om en tyst diskmaskin, bara 47 dB.
Här har du en hel radda med diskmaskiner med låga decibel.
smile.gif
*Felix matte*
Vi har sett till att inte köpa flera nya maskiner ett o samma år... därför har vi fått köpa ny diskmaskin ett år, tvättmaskin nästa och torktumlare året därpå:P
bilen hoppas vi håller så länge vi är i stånd att köra tongue.gif
mulle
Bilen, hjälp... Den tänkte jag inte på...
Den kallas redan nu för skottkärran, en Opel årgång 1981. laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Fin länk, Betty. Tack!
Mulle
pejori
laugh.gif laugh.gif laugh.gif garanti är något som upphör att gälla så fort varan är betald laugh.gif laugh.gif laugh.gif
aparaterna är säkert förprogramerade laugh.gif laugh.gif
håller med felix matte....köp inte allt samma år. laugh.gif laugh.gif
mulle
CITAT (pejori @ 27-10-2005, 22:11)
håller med felix matte....köp inte allt samma år. laugh.gif laugh.gif

Så vad föreslår ni?
Att jag slutar bada bastu eller diska? laugh.gif laugh.gif laugh.gif
pejori
sluta diska laugh.gif laugh.gif laugh.gif
ta med dej disken till bastun eller släng den i sjön medans du badar bastu laugh.gif laugh.gif laugh.gif
mulle
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
pejori
har du inte sett reklamen från elon laugh.gif laugh.gif laugh.gif
fiffigt elin...då vet du vad du ska göra med bilen när den pajar...den får bli ditt nya kylskåp/frysskåp laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
mulle
CITAT (pejori @ 27-10-2005, 22:20)
den får bli ditt nya kylskåp/frysskåp laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Det är den ju redan... Eller vad väntar du dig av den årsmodellen laugh.gif laugh.gif laugh.gif
pejori
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon