Full version: Dyrt för döva barn
*Felix matte*
Det finns föräldrar i Norrbotten som får betala över 800 kronor i månaden för batterier till barnets cochlea-implantat

Läs här

Absolut ofattbart sad.gif mad.gif Ska det hänga på ekonomin om barn (och vuxna med så klart) ska ha råd till att höra

Samtidigt går att nämna att Landstingsrådet efter att ha åkt fast för rattfylla fick vård på klinik i Skåne... det kostade såvitt jag minns ca 80.000kr.. som betalades med skattepengar som i mitt tycke hellre hade kunnat gå till batterier till etthundra barns hörapparater och cochlea-implantat.
Gillan
Jag tror bestämt att du är på defensiven idag
Agneta biggrin.gif . Inget fel i det. Och jag håller med som vanligt ohmy.gif .
Det är för jäkligt, rent ut sagt. Och det är ju tyvärr inte bara
det här exemplet. det finns ju många fler.
Undrar vad det var som våra föräldrar och till viss del
också vi själva försökte bygga upp wink.gif
/Evgeni
netaave
Fast föräldrar till funktionshindrade barn uppbär ett vårdbidrag som ska täcka just sådana här utgifter.
Jag har t.ex. 6 000 kr i månaden efter skatt som ska täcka de merkostnader och merarbete vi har för vår dotter. I vårt fall är det mest skoinlägg, tränings/badavgifter och taxiresor som är merkostnad.
Sen att pengarna inte alltid räcker till allt det vissa månader, uppvägs av att det ibland blir några hundralappar över, och dom är väl för merarbetet då.
lilla mamma
6000:-, i månaden var ynkligt. 10 minst.
Klart att ungarna ska ha gratis batterier.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon