Full version: Värld av fantasi
silos
Idag håller jag på att kolla genom bilder som jag har ritat med tuschpennor och det finns flera hundra som jag gjort genom åren smile.gif
Här kommer några bilder som jag tycker själv väldigt mycket om smile.gif

Dessa bilder kom ut ifrån min fantasi under en period då jag tänkte mycket på våran enorma Kosmos;jag bara satt och ritade och ritade och ritade dagarna i ända.

Då och då tittar jag genom ALLA bilder och alltid tycker om mina bilder lika mycket.
Flamingon - växtgalning
snygga och intressanta bilder. klart impad. vet att det kan vara svårt och lite jobbigt att måla och få det jämt med tuschpennor.
men du måste har gjort av med många pennor? smile.gif
Kalinsi
De är såå härliga dessa tuschmålningar! smile.gif
Inspirerande! smile.gif
silos
CITAT (Flamingon - växtgalning @ 28-10-2005, 12:29)
snygga och intressanta bilder. klart impad. vet att det kan vara svårt och lite jobbigt att måla och få det jämt med tuschpennor.
men du måste har gjort av med många pennor? smile.gif

Tack för dina goa ord wub.gif

Tuschpennor har jag gjort av med hur många som helst under åren;mina snälla barn brukar ge mig dessa pennor wub.gif

Jag verkligen tycker om att rita med tuschpennor eftersom de torkar genast smile.gif
pisanggoreng
De gillade jag! smile.gif

Hur stora är de?
silos
CITAT (pisanggoreng @ 28-10-2005, 12:52)
De gillade jag! smile.gif

Hur stora är de?

Vad roligt att du gillar bilderna smile.gif
De är 40,5-30cm.
Sulawesii
Snygga! Du kan du, Solis!! smile.gif
*Felix matte*
Du har talang smile.gif Speciellt den här tycker jag är jättefin
silos
Jag är väldigt glad för att ni gillar mina bilder smile.gif
Åter igen har jag dansat på rosa moln hela dagen lång wub.gif

Vi människor behöver massor av uppmuntran av våra medmänniskor och nu har jag fått så mycket uppmuntran så att jag är aldeles bubblande lycklig biggrin.gif
Gillan
Jag är klart imponerad. Är ju själv uppväxt med
en släkt full av konstnärer, och jag får smårysningar
när jag ser dina målningar.
Målar du i olja och akvarell också?
/Gillan
silos
CITAT (Evgeni @ 28-10-2005, 18:05)
Jag är klart imponerad. Är ju själv uppväxt med
en släkt full av konstnärer, och jag får smårysningar
när jag ser dina målningar.
Målar du i olja och akvarell också?
/Gillan

Jag målar med akryl färger eftersom de torkar fort och jag har inte ro att vänta biggrin.gif
Så använder jag vattenfärger då och då och pennor av alla de slag,men just för nävarande är jag "besatt" av kuvert tillverkning biggrin.gif
yenny
Verkligen häftiga bilder du målat wub.gif
ingrid fuxwall
Har du ställt ut någon gång ?

Nu är ju inte dina tavlor något som jag själv skulle vilja hänga på en vägg men tydligen finns det andra som tycker om dem så du borde kanske försöka sälja och få ihop till nya pennor.
Magdis
Jätteläckra bilder! Jag gillar att måla med oljefärger för det går så bra att måla över om man inte är nöjd. Hur många lager och färger som helst kan det bli innan man är klar och jag har aldrig besvärats av att det tar lång tid att torka för jag kletar ju på mer innan det torkat! När de är klara hänger jag upp dem och sen tänker jag inte mer på hur lång tid det tar att torka.
silos
.
Magdis
CITAT (silos @ 29-10-2005, 15:15)
Visste inte att man kunde göra så ohmy.gif Är det inte annars svårare att måla med oljefärger;för man behöver väl använda olika vätskor som terpentin eller har jag helt fel?!
Sen tål inte mina barn lukten av oljefärger som jag själv bara älskar sad.gif

Prova! Det är faktiskt lättare att måla med oljefärger än med nånting annat. Jag tror du skulle gilla det! smile.gif Jag tycker inte att det luktar nånting och lösningsmedlet som jag använder heter "odourless" så den luktar heller absolut ingenting. Du skulle nog kunna göra fantastiska tavlor med oljefärger!
silos
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 29-10-2005, 15:20)
CITAT (silos @ 29-10-2005, 15:15)
Visste inte att man kunde göra så ohmy.gif  Är det inte annars svårare att måla med oljefärger;för man behöver väl använda olika vätskor som terpentin eller har jag helt fel?!
Sen tål inte mina barn lukten av oljefärger som jag själv bara älskar sad.gif

Prova! Det är faktiskt lättare att måla med oljefärger än med nånting annat. Jag tror du skulle gilla det! smile.gif Jag tycker inte att det luktar nånting och lösningsmedlet som jag använder heter "odourless" så den luktar heller absolut ingenting. Du skulle nog kunna göra fantastiska tavlor med oljefärger!

Vad härligt!!!! Är det kanske terpentin som luktar så starkt?
Jag har sett att oljefärger glänsar så väldigt vackert så jag kommer köpa oljefärger när jag får råd smile.gif
silos
JÖSSES;så många tråd jag har startat ohmy.gif Det är nog bäst att jag försvinner ett tag så att inte forumet åter igen svämmar över av mina babblerier!!!
Biggan_
CITAT (silos @ 29-10-2005, 16:54)
JÖSSES;så många tråd jag har startat ohmy.gif Det är nog bäst att jag försvinner ett tag så att inte forumet åter igen svämmar över av mina babblerier!!!

ohmy.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
silos
CITAT (Birgitta P @ 29-10-2005, 18:09)
CITAT (silos @ 29-10-2005, 16:54)

ohmy.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif

Hi hi;jag måste jo vara lite försiktig så att jag inte åker ut igen tongue.gif eftersom jag gillar att vara här då och då wub.gif
Castea
Sååå fina bilder! smile.gif
silos
Här kommer lite mera ifrån min fantasi:stenar som jag har målat,en tavla,en halv kvinnostaty av lera;dessa saker vilar på kastanjenötter smile.gif

http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.as...5380&gid=531220

Ta en titt om ni vill smile.gif
Zarah P
Åh, Solis, vilka härliga bilder!
Jag blir alldeles glad i hela magen av dem!
wub.gif
Flamingon - växtgalning
på vissa ställen kan man köpa vattenlöslig oljefärg. torkar snabbare än den vanliga och man kan använda vatten till att rengöra. kanske är något att testa?
silos
Nu finns det ännu flera bilder på min konst smile.gif

De 6 små tavlor har jag målat inuti godisaskar.

Ängeln har jag gjort av stenar och fjädrar som jag hittat i skogen

Figurer som är snurrare med garn har kastanjenötter inuti och huvuden har jag gjort av lera.

Så finns det 2 huvud som jag gjort av träbitar som jag hittade ute vid Mälaren efter en storm och trädet had gått av.

Om ni vill så kan ni titta på länken igen.
Zarah P
CITAT (silos @ 30-10-2005, 18:36)
Nu finns det ännu flera bilder på min konst smile.gif

De 6 små tavlor har jag målat inuti godisaskar.

Ängeln har jag gjort av stenar och fjädrar som jag hittat i skogen

Figurer som är snurrare med garn har kastanjenötter inuti och huvuden har jag gjort av lera.

Så finns det 2 huvud som jag gjort av träbitar som jag hittade ute vid Mälaren efter en storm och trädet had gått av.

Om ni vill så kan ni titta på länken igen.

Åh, vad härliga! Trähuvudena är UNDERBARA!! wub.gif
Magdis
De 6 småtavlorna var underbara, skulle sätta upp dem på min vägg vilken dag som helst! smile.gif
Flamingon - växtgalning
har du testat att måla med spatlar? går åt en massa färg men det blir väldigt dramatiska uttryck, särskilt när man ser tavlorna på långt håll, passa i för sig kanske bäst till lite större dukar. men behöver inte vara för stort. man kan ju även öva upp sig med tekniken.
men tror att du skulle gilla de dramatiska, kraftfulla,(färgstarka) uttrycken man får med spatlar. anpassa verktygen till idéen så att säga. wub.gif smile.gif
Flamingon - växtgalning
förresten tycker tavlorna med knapparna är hur intressanta som helst att titta på. wub.gif
*Felix matte*
Blir såå glad när jag ser dina alster wub.gif
silos
CITAT (Flamingon - växtgalning @ 30-10-2005, 22:43)
har du testat att måla med spatlar? går åt en massa färg men det blir väldigt dramatiska uttryck, särskilt när man ser tavlorna på långt håll, passa i för sig kanske bäst till lite större dukar. men behöver inte vara för stort. man kan ju även öva upp sig med tekniken.
men tror att du skulle gilla de dramatiska, kraftfulla,(färgstarka) uttrycken man får med spatlar. anpassa verktygen till idéen så att säga. wub.gif smile.gif

Menar du med sådana som nästan ser ut som knivar?

Jag har prövat och ville måla med dem igen men min spatel gick sönder;skall ta och köpa sådana då jag får råd.

Du har rätt:jag älskar dramatik och färger biggrin.gif
Flamingon - växtgalning
spatlarna ser ut som minitårtspadar. sedan kan man använda palettknivar och de ser mer ut som knivar. men man får ju i stort sett samma uttryck med dem. så det är ju en smaksak vilket man använder.

själv målar jag i stort sett bara med spatlar och starka färger. börjar mer och mer blanda olika nyanser. men gillar helt klart starka klara färger. wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon