Full version: Cilla
*Felix matte*
I skogen härutanför brukade jag se en rönn som skilde sig från alla andra... den var helröd.. otroligt vacker där den lyste i ensamt majestät.
Nu till frågan... kan det ha varit Ullungrönn... växer såna vilt. unsure.gif
Cilla
Hej Agneta,

Jag besvarade din fråga här och andra kan säkert komplettera!
*Felix matte*
CITAT (Cilla @ 28-10-2005, 19:58)
Hej Agneta,

Jag besvarade din fråga här och andra kan säkert komplettera!

Tack wub.gif läste just ... den rönnen har jag beundrat många höstar och undrat varför just bara den är så röd.. får be maken fota den nästa höst...den är verkligen färgklick i ensamt majestät wub.gif
Cilla
Ja, gör det! Och ta rönnbär och sätt i en kruka och föröka! Det är ju just röda rönnar de flesta av oss vill ha.

Rönn växer lika fort om inte fortare än äppelträd, dvs på 3 år kan man ha ett träd med sidogrenar på ca 2-3 meters höjd. Och sedan är det bara ett par år till innan man kan förvänta sig blom och rönnbär.

Tja, och sedan kan man starta Felix Mattes Rönnhandel med särskild garanti för just röd höstfärg. Ujanimej vad rik du kommer att bli! Iallafall på röda höstlöv... ;-)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon