Jag skulle behöva skicka blommor till en vän imorgon och skulle vilja göra en beställning på internet.
Men jag äger inget betalkort.
Jag har Föreningssparbankens betalkort som jag använder i butiker men det går väl inte att använda över internet, eller?
Vet någon om det finns möjlighet att beställa via internet och sedan betala via faktura eller gå in i butik på måndag?
Eva i Skåne
29-10-2005, 17:54
På interflora har jag beställt och där fick man faktura hemskickad, men det är nåt år sedan, så du får väl kolla.
Men vänta inte!!! Det kan kanske vara svårt eftersom det är söndag imorgon
Jag har skickar blommor över nätet, men betalat med
betalkort. Jag minns inte vilka valmöjligheter det fanns,
men gå in på Interflora eller Euroflorist så får du se
vad som erbjuds.
Lycka till!
/Gillan
Tack för tipsen men det verkar vara svårt att få levererat på söndagar.
Åsa, mälardalen zon 2
29-10-2005, 18:47
Om du har någon butik där du bor som är interflora eller Eurofloristansluten(eller dubbelansluten) som är öppen på söndagar så kan de hjälpa dig, de kan ta kontakt med de butiker som finns dit du vill skicka och som är öppna på söndagar och fråga om de kan tänka sig leverera på söndagar,. (ibland är butikerna väldigt serviceinriktade och kan hjälpa till även om de egentligen inte har leverans ex. genom att någon i butiken kör iväg med paketet efter stängningsdags). När man blommograferar via butik så betalar man i den butiken som ligger på hemmaplan. Det kan vara bra att gå/åka till butiken så snart de öppnar, alla butiker tar inte emot beställning via telefon p.g.a att det faktiskt finns de som aldrig kommer in till butiken och betalar skulder.
Jag har jobbat i en interflorabutik och ofta men inte alltid har det lyckats att få iväg blommogram även om kunder varit sent ute. Det har oftast gått lättast när det varit orter som inte ligger i storstäder i Stockholm är det svårt att få någon att åka iväg med paket när leveranserna har gått för dagen.
Tog bilen och åkte och kollade men ingen hade öppet på söndagar. Får skicka blommorna på måndag i stället. Tack alla för er hjälp!
kristerh
31-10-2005, 11:34
Jag brukar skicka blommor både inom sverige och utomlands genom interflora, och det fungerar jättebra, jag brukar betala via kort och det fungerar oxså bra, men om man vill ha faktura fär man det, det är bara att välja betalsätt.
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.