Magdis
Jag har varit så trött sedan några dagar så jag orkar knappt stå på benen. Så fort jag reser mig upp så svartnar det för ögonen. Jag som brukar ligga vaken i flera timmar innan jag somnar på kvällen lyckades idag med konststycket att slumra till i badkaret med nacken i en konstig vinkel! Det slår lock för öronen ibland också så att hörseln försvinner när jag anstränger mig. Blodvärdet tror jag inte det är fel på, brukar alltid ligga väldigt högt.
Är det nån som har nån fiffig dunderkur, örtmedicin eller vad som helst, som gör en pigg?
pejori
sorry..håller inte med dej ohmy.gif ohmy.gif
gå och kolla ditt blodvärde!!!! wub.gif
skadar inte att kolla blodtrycket heller wub.gif
LadyG
Det kan vara en annalkande förkylning?

Håller med Pejori, kolla blodvärden även om du inte tror det är fel på det. Det kan ju inte skada iaf.
Magdis
CITAT (LadyG @ 29-10-2005, 18:58)
Det kan vara en annalkande förkylning?

Håller med Pejori, kolla blodvärden även om du inte tror det är fel på det. Det kan ju inte skada iaf.

Förkylning på gång kan det ju vara förstås. När det gäller blodvärdet så har jag massor med gånger trott att jag haft jättedåligt men det har varit precis tvärtom. Jag blöder som ett slaktoffer 10 dagar varje månad men på nåt sätt tar kroppen igen det. Hur som helst så borde jag nog göra en grundlig hälsokontroll snart och få alla prover tagna, det blev ingen 30årskontroll för 2 år sen (finns det sånt längre eller är det indraget?)
LadyG
Sånt har de nog dragit in, jag blev inte heller erbjuden någon 30-årskoll sad.gif

Jag förmodar att du får i dig allt järn och andra nyttigheter som du behöver? Det mesta får man ju i kosten, om den är varierad. Det enda andra jag kan tänka mig är att ljusförhållandena ändrats nu när det blir höst, det blir mörkare. En del blir fruktansvärt trötta av den omställningen (som vårtrötthet fast tvärt om), men det borde du känt av tidigare höstar också isf, det är inget som "bara dyker upp".
Annlo
Tycker nog också att du ska ta en kontroll! Det kan ju vara något du behöver "medikamenter" emot...
pejori
det KAN ju vara så, att en infektion av nått slag, gör att "slaktoffret" inte laddar som vanligt utan går på sparlåga. smile.gif smile.gif
då blir man oerhört trött och behöver järn smile.gif
tappar du dessutom aptiten behövs tillskott av b-vitamin. (b-12) wub.gif
att det "svartnar" tyder oftast på lågt blodtryck...
Magdis
Jag kanske borde gå och kolla upp det då men jag drar mig verkligen för att gå till doktorn. Jag ska stå med ena foten i graven och den andra på ett bananskal innan jag går dit! biggrin.gif
Lady Hamilton
unsure.gif Jag tycker att det låter som att du håller på att få INFLUENSA:n!
Den som kommer varje år med varierande styrka. (Någon ska ju få den först!)
Åk in på sjukhuset och låt dem undersöka dig, det kan ju vara något annat

Men i allafall KRYA PÅ DIG!
stina
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 29-10-2005, 21:03)
Jag kanske borde gå och kolla upp det då men jag drar mig verkligen för att gå till doktorn. Jag ska stå med ena foten i graven och den andra på ett bananskal innan jag går dit! biggrin.gif

Sån är jag med - till doktorn åker man ambulans....

Men det kan straffa sig -jag kommer säkert dö av nåt obehandlat banalt en dag....

/Stina
*Felix matte*
Kan det vara så att du har blodsockerfall... Hypoglykemi.. fast då brukar det lätta så fort man får i sig något...t.ex macka och mjölk... lågt blodtryck kan ge yrsel när man kliver upp men det låter otäckt att du till o med slumrade till i badet.
Mitt råd är att du snarast ringer och bokar tid hos doktorn.
Var inte du sjuksköterska unsure.gif eller har jag blandat ihop dej med någon annan.
Att "vårdfolk" brukar ha svårt att ta sig till doktorn när de själv blir sjuka... har jag hört några ggr.
Krya på dig wub.gif och som sagt... ring doktorn på måndag morron.
Biggan_
Ta det lugnt och vila i helgen. Är det inte bättre på måndag så gå iväg och få prover tagna. Det kanske är influensa på gång, men det har du väl märkt tills dess. Krya på dej Magdis smile.gif wub.gif
yenny
Det är ju inte alls omöjligt att det är pga hösten och mörkret du blir så trött... jag blir väldigt trött sådär plötsligt.. gråtfärdig för minsta lilla och fattar inte alls vad som händer.. så är det varje höst! tills jag kommer på att ja just ja! det är höst! då känns det i alla fall bättre... fast grymt trött är jag såklart ändå.
Magdis
CITAT (Felix matte @ 29-10-2005, 21:55)
Var inte du sjuksköterska unsure.gif eller har jag blandat ihop dej med någon annan.
Att "vårdfolk" brukar ha svårt att ta sig till doktorn när de själv blir sjuka... har jag hört några ggr.

Jo det stämmer wub.gif Vet egentligen inte varför det ska göra att jag undviker doktorer men det är nog så. När jag hade kraftig lunginflammation och hostade av ett revben för 7 år sen så var jag först tvungen att ringa till akuten och fråga vilken doktor som hade jour innan jag kröp dit.
*Felix matte*
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 29-10-2005, 22:21)

Jo det stämmer wub.gif Vet egentligen inte varför det ska göra att jag undviker doktorer men det är nog så. När jag hade kraftig lunginflammation och hostade av ett revben för 7 år sen så var jag först tvungen att ringa till akuten och fråga vilken doktor som hade jour innan jag kröp dit.

Känner igen mig där fastän jag inte är sköterska laugh.gif vill ju veta vilken doktor som möter mig tongue.gif laugh.gif biggrin.gif
Men.... lova att du ringer på måndag morron wub.gif
Magdis
CITAT (Felix matte @ 29-10-2005, 22:49)

Hmmm....vi får se! wub.gif Om jag känner mig så här imorgon också så gör jag det. Kanske går till hälsokostaffären på måndag annars och frågar om de har nån dynamit. smile.gif
*Felix matte*
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 29-10-2005, 23:00)

Hmmm....vi får se! wub.gif Om jag känner mig så här imorgon också så gör jag det. Kanske går till hälsokostaffären på måndag annars och frågar om de har nån dynamit. smile.gif

Då kan jag genast lova dig att de har en hel massa "dynamit".. men om det krutet gör att du mår bättre.. det är jag inte så säker på rolleyes.gif
netaave
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 29-10-2005, 18:50)
Jag har varit så trött sedan några dagar så jag orkar knappt stå på benen. Så fort jag reser mig upp så svartnar det för ögonen.

Det slår lock för öronen ibland också så att hörseln försvinner när jag anstränger mig. Blodvärdet tror jag inte det är fel på, brukar alltid ligga väldigt högt.

Hörrödu sjuksköterskan du vet lika bra som jag att det där inte är bra!!!!!!

Vänta inte till måndag, utan se till att du blir undersökt i helgen, hörselbortfall är inget att leka med. ohmy.gif
Magdis
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 29-10-2005, 22:21)

Känner igen mig där fastän jag inte är sköterska laugh.gif vill ju veta vilken doktor som möter mig tongue.gif laugh.gif biggrin.gif

Det var extra känsligt eftersom det var på samma sjukhus som jag jobbade och jag kände ju alla läkarna, därför tyckte jag det var så pinsamt att komma dit som patient. Jag hade nästan lust att komma dit förklädd så ingen skulle känna igen mig wub.gif

Men idag känns det inte så farligt iallafall, trött men inte på gränsen till medvetslös åtminstone. smile.gif
pejori
okay..... sleep.gif
och i morgon bitti är du jättepigg och alldeles frisk igen? rolleyes.gif rolleyes.gif
känner igen det där....typiskt sjukvårdspersonal wub.gif wub.gif
näädå...jag är inte sjuk inte...näädå jag är så frisk sååå smile.gif
Magdis
CITAT (pejori @ 30-10-2005, 12:06)
okay..... sleep.gif
och i morgon bitti är du jättepigg och alldeles frisk igen? rolleyes.gif rolleyes.gif
känner igen det där....typiskt sjukvårdspersonal wub.gif wub.gif
näädå...jag är inte sjuk inte...näädå jag är så frisk sååå smile.gif

Haha, ja det är nog så! Man skäms av nån anledning över att man blir sjuk själv ibland också. Jag kom till jobbet en gång med en allergisk reaktion så jag hade läpparna och ögonen uppsvullna och såg inte klok ut. Kollegorna tyckte jag skulle gå hem, men jag...nej varför då, det behövs väl inte! Ta lite kortisontabletter ur förrådet bara så ordnar det sig! biggrin.gif
Magdis
Hur länge kan det ta innan en influensa bryter ut egentligen? Nog för att jag är envis men detta är ju absurt!
Taxus
Men kan det inte vara något positivt att vara trött? Ibland när jag har haft en längre stressig period och det sedan lugnar ner sig och ordnar sig så känner jag hur trött jag egentligen är! Sover då skönt och länge, förfäras visserligen hur trött jag är även dagtid men ser det som rätt naturligt. Brukar hålla i sig i en vecka.
Rossi
Du är inte möjligtvis gravid? Man kan få lock för öronen i början då. Det vet jag av egen erfarenhet. Och trötthet såklart.
LadyG
Två veckors inkubationstid brukar man väl säga att en influensa har?

Vore det inte bäst att söka upp en läkare och ta lite prover? Det kan ju vara något allvarligt?
Magdis
CITAT (Rossi @ 04-11-2005, 08:23)
Du är inte möjligtvis gravid? Man kan få lock för öronen i början då. Det vet jag av egen erfarenhet. Och trötthet såklart.

Nej det är jag absolut säker på att jag inte är. Blöder just nu också. Det hade ju varit en trevlig anledning att må dåligt dock. Men det har jag gett upp om att lyckas med, det har bara resulterat i ännu ett fult ärr på magen.
marigt
vilar du nu?
lyssna på vad kroppen vill!
Vi är ofta jättedåliga på att lyssna vad kroppen signalerar, utan vi kör över oss själva, för att vi "måste" göra så mycket
Biggan_
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 04-11-2005, 12:35)
CITAT (Rossi @ 04-11-2005, 08:23)

Nej det är jag absolut säker på att jag inte är. Blöder just nu också. Det hade ju varit en trevlig anledning att må dåligt dock. Men det har jag gett upp om att lyckas med, det har bara resulterat i ännu ett fult ärr på magen.

Det har väl inte gått på tok med bebbeplantorna du har ihop med farbrorn ohmy.gif laugh.gif
Nä, skämt åsido, tycker att du skall gå till läkare och få reda på varför du är trött och mår dåligt. Läkaren är mer kompetent att bedömma vad du lider av än vad vi här på Odla är,( fast vi så klart har gjort så gott vi kunde sleep.gif ) och du slipper att gå och vara orolig för vad det beror på.
Krya på dej wub.gif
Magdis
CITAT (Birgitta P @ 04-11-2005, 14:52)
Det har väl inte gått på tok med bebbeplantorna du har ihop med farbrorn  
Nä, skämt åsido, tycker att du skall gå till läkare och få reda på varför du är trött och mår dåligt. Läkaren är mer kompetent att bedömma vad du lider av än vad vi här på Odla är,( fast vi så klart har gjort så gott vi kunde  -_- ) och du slipper att gå och vara orolig för vad det beror på.
Krya på dej  :wub:

Hihi...nä det hoppas jag verkligen inte! Får hoppas att de åtminstone inte blöder om det inte skulle bli något av dem. Jag ska ringa doktorn om det inte ger med sig snart eller bryter ut i nån ordentlig influensa. Jag är inte orolig, mest irriterad och förbannad, hehe.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon