Annlo
Tänkte ta med mig barnen ut i skogen i morgon o leta svamp wub.gif
Men kom just på att det var ju några riktiga frostnätter för någon vecka sedan.. unsure.gif försvann di då måntro??

Har ni hittat några de senaste dagarna?
Mellansverige letar jag i, typ zon 3-4! smile.gif
mamamaggan
Såg några idag norr om Nora och de hade frusit. Men å andra sidan så låg det faktiskt små små högar av snö där på sina ställen. Har nog varit betydligt kallare där än i Mälardalen.
stina
Min pappa var ute idag i skogen i Stockholmstrakten och han hittade LITE trattisar, så det räckte till en varm macka...
cic
Har inte hittat så mycket trattisar överhuvudtaget. Regnade för lite i sept.
ingrid fuxwall
Här finns massor. Lite snö och frost skadar inte trattisarna - de klarar ganska mycket.

Ta du med dig några spänner och hoppas på turen, att det finns just i dina trakter.
yla
ja de brukar gå att plocka trattisar långt in i december tillomed bara de inte är snö så att man kan se dom rolleyes.gif
Annlo
Ja, jag ska nog göra ett försök! Det börjar sina i förrådet... smile.gif måste ju bunkra upp inför vintern sleep.gif
Annlo
Måste ju visa er resultatet efter förra helgens utflykt wub.gif

Ophelia
Mums!!!!! biggrin.gif
stina
Min pappa plockade gul kantarell i Stockholmstrakten i helgen!!
ingrid fuxwall
Och jag snubblade över en stor fläck gula och fina men en smula blöta idag.

ingrid
Annlo
CITAT (ingrid fuxwall @ 07-11-2005, 21:44)
Och jag snubblade över en stor fläck gula och fina men en smula blöta idag.

ingrid

Mums ändå! rolleyes.gif
Boxer
5 liter trattisar igår här i Halland smile.gif
KURT
Fler svamprapporter.
Åsa, mälardalen zon 2
Jag plockade svamp i helgen och hittade någon liter, inte så mycket trattisar men knubbiga vanliga gula kantareller hittade jag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon