Full version: Kopparödla
Berith
Finns inte många djur att fota nu men den här kopparödlan var fortfarande i farten (29 okt). Fart och fart förresten.... inte mycket till fart, den tog sej fram i sakta mak. Konstigt att den fortfarande var vaken, det har ju varit minusgrader flera nätter tidigare även om det är plus nu dygnet om.

Är det inte ovanlig färg på den? Har aldrig tidigare sett en som är svart på undersidan och orangekopparfärgad på ovansidan.... unsure.gif

estet
Kan ingenting om den...

Jättefin bild! wub.gif
Zarah P
JÄTTEVACKER - och jag håller med om att det var en väldigt ovanlig färg!
zeppo
Kanske den här varma hösten som gett den så starka färger.......?

Ovanligt fin iaf......
*Felix matte*
Hanar blir enfärgade medan honor och ungdjur har ett mörkt band på sidorna och en mörk rygglinje står att läsa HÄR
yla
jag har sett massor med kopparödlor men aldrig då en hona eller ett ungdjur
har hållit i massor också så jag har tsuderat dom på nära håll
va vacker hon va
Zarah P
CITAT (Felix matte @ 30-10-2005, 13:09)
Hanar blir enfärgade medan honor och ungdjur har ett mörkt band på sidorna och en mörk rygglinje står att läsa HÄR

Att de har ett streck på sidorna, det har jag ju sett, men det är ju bara en svart, tunn rand, liksom. (Precis som på bilden på den sidan du länkade till - fina bilder för övrigt.)
Den här röda och svarta färgen är helt ny för mig...
Berith
Tack för länken! smile.gif Aha! att honor och ungar har mörkt band på sidorna.... men på "min" så är ju hela undersidan svart. unsure.gif Det kanske inte är en kopparödla?
Gossen Ruda
Jodå, det är en kopparödla. Honan är svart på sidorna och buken enligt mina böcker men den här riktigt glänser. Snygg bild på snygg ödla. wub.gif
Berith
wub.gif sleep.gif Tackar och bugar!
pejori
och jag som började fundera om en inhemsk hade parat sig med någon utsläppt exotisk sak rolleyes.gif rolleyes.gif
tur att det var en äkta ödla smile.gif smile.gif
mycket vacker var den wub.gif
Gossen Ruda
När vi nu är inne på ringlande skönheter så mötte jag en snok i lördags. Inte onormalt sent men oftast brukar dom nog sova hos mig vid den här tiden.
amaira
Underbart vacker kopparödla wub.gif och vilket bra foto på den sedan!!!
Grattis till en fin bild!
Berith
Tackar för berömmet. wub.gif

...och som vanligt är det sonen som varit framme men jag låtsas lite att det är jag. rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon