|
Full version: Barnvagnsbio
Av en slump så hittade jag det här , när jag kikade på kommande filmer. Tycker det är ett bra intiativ.
netaave
30-10-2005, 11:27
Har dom haft inne i stan här några år med efterföljande kafé, svärdottern var på det några ggr och träffade några andra mammor hon fortfarande har kontakt med.
Zarah P
30-10-2005, 11:58
Vilken fantastisk idé! Jag blir så glad av den här typen av initiativ.
Hannele
30-10-2005, 12:23
Här har vi dikuterat babybio tidigare.
Zarah P
30-10-2005, 14:13
...men det spelar väl ingen roll? Det är nytt för mig - och den tråden är ju så pass inaktuell att det vore knasigt att ta upp den igen - det gör väl inget om man diskuterar samma sak på nytt? *förvirrad*
pisanggoreng
30-10-2005, 14:16
Nej, det gör absolut inget. (Men det finns en del självutnämnda forumpoliser här- ingen nämnd ingen glömd...)Jag förstår för övrigt inte varför man skulle vilja ha en baby med sig på bio...?
Zarah P
30-10-2005, 14:18
CITAT (pisanggoreng @ 30-10-2005, 15:16) Nej, det gör absolut inget. Jag förstår för övrigt inte varför man skulle vilja ha en baby med sig på bio...?  Vad bra!  Är det inte så att man ibland längtar till ett "vanligt" liv, fast man har barn? Så att man kan gå på bio utan att behöva skaffa barnvakt & sitta och ha mobilen på "vibration" och kolla den var annan sekund, för att se att barnvakten inte ringt, och den lille har blivit sjuk, eller något har hänt? Jag tycker att det är en bra idé. Det gör ju inget om en unge gråter lite - man vet att alla andra förstår.
CITAT (Scrollan @ 30-10-2005, 12:25) Av en slump så hittade jag det här , när jag kikade på kommande filmer. Tycker det är ett bra intiativ. Jättebra initiativ. Det ska jag göra min svärdotter uppmärksam på. Om det inte redan finns i Karlstad, ser hon säkert till att det inom en snar framtid finns Hon har en del skinn på näsan den tjejen. Konstigt vore det väl annars! Det var ju min son som hittade henne /Gillan
Härligt härligt
Vad roligt att ni uppskattade tipset. Jag kan tänka mig, precis som Neetave skriver, att den här typen av bio gör att man träffar andra mammor och knyter kontakter.
Hannele
30-10-2005, 15:33
CITAT (pisanggoreng @ 30-10-2005, 15:16) (Men det finns en del självutnämnda forumpoliser här- ingen nämnd ingen glömd...) Varför kallar du folk som tipsar om bra saker frö forumpoliser??? I den länken fanns det bra tips, bland annat länk till ALLA biografer i Sverige, som har babybio.
CITAT (Hannele @ 30-10-2005, 16:33) CITAT (pisanggoreng @ 30-10-2005, 15:16) (Men det finns en del självutnämnda forumpoliser här- ingen nämnd ingen glömd...) Varför kallar du folk som tipsar om bra saker frö forumpoliser??? I den länken fanns det bra tips, bland annat länk till ALLA biografer i Sverige, som har babybio. Hannele, jag tror att det var fler läsare som uppfattade ditt tips än som misstolkade ditt inlägg.
Ja verkligen! Jag blev jätteförvånad när jag markerade den gula texten. Onödigt snar att dömma tycker jag.
CITAT (Hannele @ 30-10-2005, 16:33) CITAT (pisanggoreng @ 30-10-2005, 15:16) (Men det finns en del självutnämnda forumpoliser här- ingen nämnd ingen glömd...) Varför kallar du folk som tipsar om bra saker frö forumpoliser??? I den länken fanns det bra tips, bland annat länk till ALLA biografer i Sverige, som har babybio. Tja, det gjorde det i mitt länktips med. Saxat ifrån sidan: ---------------------------------- Barnvagnsbiostäder: Filmstaden Gävle Filmstaden Göteborg Filmstaden Linköping Filmstaden Luleå Filmstaden Lund Filmstaden Malmö Filmstaden Norrköping Stockholm Filmstaden Heron City Filmstaden Kista Filmstaden Camera Filmstaden Sergel Filmstaden Söder Filmstaden Umeå Filmstaden Uppsala Filmstaden Örebro --------------------------------------------------- Det är inte alltid lätt att hålla reda på alla trådar om olika ämnen som avhandlats, så man får nog räkna med en del upprepningar ibland. Den här gången föll det så väl ut att tipset nådde fram till några nya som inte kände till det här. Tråden fyllde sitt syfte, även om informationen var en repris.
pisanggoreng
30-10-2005, 18:18
CITAT (Hannele @ 30-10-2005, 16:33) CITAT (pisanggoreng @ 30-10-2005, 15:16) (Men det finns en del självutnämnda forumpoliser här- ingen nämnd ingen glömd...) Varför kallar du folk som tipsar om bra saker frö forumpoliser??? I den länken fanns det bra tips, bland annat länk till ALLA biografer i Sverige, som har babybio. Poängen med "ingen nämnd ingen glömd"-biten var att just ingen skulle känna sig nämnd. (Det hindrar ju i och för sig inte att någon gör det ändå.) Zarah P blev uppenbarligen "förvirrad" och därför upplyste jag bara om något som alla som skriver inlägg här måste vara beredda på- nämligen att tillrättavisas hit och dit, mer eller mindre utan orsak.
Hannele
30-10-2005, 18:33
CITAT (pisanggoreng @ 30-10-2005, 19:18) tillrättavisas hit och dit, mer eller mindre utan orsak. Ingen har tillrättavisat någon - utom du själv.
pisanggoreng
30-10-2005, 18:37
Okej, det var jag... puh...
CITAT (Zarah P @ 30-10-2005, 15:13) ...men det spelar väl ingen roll? Det är nytt för mig - och den tråden är ju så pass inaktuell att det vore knasigt att ta upp den igen - det gör väl inget om man diskuterar samma sak på nytt? *förvirrad* ÄH....vissa saker behöver upprepas. undra om dom anpassar volymen lite, med tanke på bebisens hörsel
Snöflinga
30-10-2005, 20:42
Alla filmer är textade, därför kan låg ljudvolym hållas
Zarah P
30-10-2005, 20:52
CITAT (pejori @ 30-10-2005, 20:29) CITAT (Zarah P @ 30-10-2005, 15:13) ...men det spelar väl ingen roll? Det är nytt för mig - och den tråden är ju så pass inaktuell att det vore knasigt att ta upp den igen - det gör väl inget om man diskuterar samma sak på nytt? *förvirrad* ÄH....vissa saker behöver upprepas. undra om dom anpassar volymen lite, med tanke på bebisens hörsel  Det gör de - det stod att ljudet var lägre och att det inte var lika mörkt. Plus att det var paus i mitten för fika etc. De stod t.o.m för micro för barnmatsvärmning, samt skötbord.
*Felix matte*
30-10-2005, 20:58
CITAT (Scrollan @ 30-10-2005, 12:25) Av en slump så hittade jag det här , när jag kikade på kommande filmer. Tycker det är ett bra intiativ. Är ju fantastiskt tillfälle till att knyta nya bekantskaper.. allrahelst om man är ny på orten och nybliven förälder och så fint ordnat med skötbord och micro att värma maten i
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|