Jo en vecka i solen är inte dumt denna årstid... kan rekomenderas...
TYVÄRR kan jag intevisa några vackra bilder denna gång, enär kameran blev stulen sistA dagen... (VILKEN JU IOFS VAR TUR...ANNARS kanskle man hade deppat på stället...???)
Denna gång var jag i , för mig, ett nytt land igen... där man faktiskt hade
JUL-öl!!! ??? Jul brew... jo det är sant.. Trots att landet är till 90% muslimskt så tillverkar landets enda bryggeri GOTT öl.... (vi turister är tydligen ett öldrickande släkte)
Till råga på allt så var det (är) Ramadan.... något som GIVETVIS utnjyttjades till fullo MOT oss turister...
Var jag var?? Nähä.. så lätt får ni inte reda på det... lite gissningar är ni ju alltid pigga på..
OCH GOOGLANDE är FUSK!!!!!
Landet är ett LITET land.. ca 11 300 km2 vilket är ung som SKÅNE (11 369)
och har en befolkning på ca 1,2-1,4 miljoner innevånare...
Huvudstaden ligger faktiskt på en Ö!!!!
Landets främsta inkomstkälla är Turism och Jordbruk (inklusive fiske)...
Landet är ett eldorado för fågelskådare med sina ca 450 arter...
Kanske är det därför som en fågel ingår i Landets namn (säger dock icke vilket språk.....

Hur man klarar sig på 300:-/månaden fattar inte jag... (per capita)
Bensinen kostar ca 9 :- (svenska kronor) eller 27 av deras pengar...per LITER.. Diseln är bara aningen billigare...
Det finns mycket roligt att berätta från min resa... men även en del riktigt svarta plumpar i protokollet....

Priskillnaden var ENORM!! På hotellet kostade tex en enklare lunch ca 50-80 Skr + Dryck. Ute bland lokalbefolkningen fick man en enlare risrätt med tex jornötssås !!! och nån köttbit för 8:- INKLUSIVE en läsk ...
Internet kostade på mitt hotell 35:-/halvtimman... ute på stan 6:- för en halvtimma....
nog om detta för denna gång..
Björn