LadyAdina
Nåja, det var väl kanske en liten överdrift, men jag gjorde just en fiffig upptäckt. Förutom att Yes handdiskmedel är utmärkt till diskning så är det ju även toppen att putsa fönster med, men nu har jag hittat ytterligare ett användningsområde som jag inte hade tänkt på innan.

Syrran kommer på besök från Sverige ikväll, och självklart vill man ju piffa till det lite hemma då. Passade även på att tömma kattens toalett och efteråt skölja den med hett vatten i duschen. Då upptäckte jag hur grisigt det har blivit på nedre hälften av kakelväggen i "duschhörnet" - sånt där som man knappt märker förrän man sätter sig ner på huk... Aj aj, och jag som inte har någon slags rengöringsmedel för badrum hemma... Nåja, jag kan ju alltid prova med diskmedel, tänkte jag. Skada kan det ju inte göra iaf. Kanske man kan få bort det värsta. Så jag duttade på Yes på en grov svamp och begav mig tillbaka till badrummet.

Döm om min förvåning när beläggningar (och annat äckligt som man inte vill tänka på... wacko.gif blink.gif ) lossnade utan någon större ansträngning. Ett par minuter senare sköjde jag bort skummet från väggarna och blev stående och bara stirrade. Wow! Otrolig skillnad! Snabbt och enkelt! Självklart får man kombinera med något avkalkande medel för att få bort kalkbeläggningen, men för att få bort det synliga "geggamojsiga" så kan jag verkligen rekommendera det! Såna här upptäckter gör hela dagen bättre, tycker jag! biggrin.gif
Hannele
Ja, jag fick bort bensinfläckar på vita handskar med vanligt Änglamarks Diskmedel.
Även Grön Såpa är bra och så behöver man inte så mycket mer.
netaave
För fläckar på kläder är koncentrerat diskmedel kanon!
ingrid fuxwall
Man kan tvätta hunden i Yes också, i alla fall om man ska ha bort allt fett från pälsen inför medicinskt schampo
Kathy
CITAT (ingrid fuxwall @ 30-10-2005, 19:31)
Man kan tvätta hunden i Yes också, i alla fall om man ska ha bort allt fett från pälsen inför medicinskt schampo

tongue.gif
Tänkte precis tipsa om att YES är bra på katter då de får s.k "fetsvans".
Kathy
Vi hade en yrkesfönsterputsare på mitt jobb i våras som putsade alla fönster på några minuter. (det blev spegelblankt)
Jag frågade vad han hade för medel i vattnet och fick till svar att han använde schampoo blink.gif , dock inte kombischampoo med balsam i.
Det funkade alldeles utmärkt. biggrin.gif
*Felix matte*
Som jag sagt här i tidigare trådar... Yes diskmedel är bra till det mesta biggrin.gif
Kathy
CITAT (Felix matte @ 30-10-2005, 22:12)
Som jag sagt här i tidigare trådar... Yes diskmedel är bra till det mesta biggrin.gif

Undrar om man kan använda det som viktminskningsmedel? unsure.gif
Jag menar, det har ju en fettlösande effekt...
yenny
CITAT (Scrollan @ 30-10-2005, 22:17)

laugh.gif laugh.gif wub.gif
mamamaggan

Testa du Scrollan en eller ett par veckor så kan du tala om för oss andra sedan om det värt ett försök. tongue.gif rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Kathy
CITAT (mamamaggan @ 30-10-2005, 23:35)

Testa du Scrollan en eller ett par veckor så kan du tala om för oss andra sedan om det värt ett försök. tongue.gif rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

tongue.gif tongue.gif biggrin.gif

Jag får kanske göra det.
LadyAdina
CITAT (Scrollan @ 30-10-2005, 23:09)
Vi hade en yrkesfönsterputsare på mitt jobb i våras som putsade alla fönster på några minuter. (det blev spegelblankt)
Jag frågade vad han hade för medel i vattnet och fick till svar att han använde schampoo  :blink: , dock inte kombischampoo med balsam i.
Det funkade alldeles utmärkt.  :D

Och som yrkesfönsterputsare hävdar jag att det inte finns något bättre än Yes när man putsar. wink.gif Det är väl förstås individuellt, men för mig funkade det allra bäst med Yes. *bestämd* tongue.gif (Var en av Sveriges mycket få KVINNLIGA yrkesfönsterputsare *stolt* medan jag ännu bodde i Sverige...)
Hannele
CITAT (LadyAdina @ 31-10-2005, 19:12)
Och som yrkesfönsterputsare hävdar jag att det inte finns något bättre än Yes när man putsar. wink.gif Det är väl förstås individuellt, men för mig funkade det allra bäst med Yes. *bestämd* tongue.gif (Var en av Sveriges mycket få KVINNLIGA yrkesfönsterputsare *stolt* medan jag ännu bodde i Sverige...)

Tja, maken använder Änglamarks Diskmedel till våra fönster, funkar umärkt. wub.gif
marigt
använder också yes till fönster och även en gång när dottern hade kladdat läppstift på en dunjacka mad.gif
undrar vad det finns i flaskan, nåja löser det mesta.

Låter bra med viktminskningen, det vore verkligen något
AndreasBlomquist
Detta påminner mig om en film som heter Mitt Feta Grekiska Bröllop. Den grekiske fadern använder ett fönsterputsmedel till precis allt från sårtvätt till att göra rent saker så klart. There's nothing that a little Windex can't fix!
LadyG
CITAT (AndreasBlomquist @ 01-11-2005, 16:01)
Detta påminner mig om en film som heter Mitt Feta Grekiska Bröllop. Den grekiske fadern använder ett fönsterputsmedel till precis allt från sårtvätt till att göra rent saker så klart. There's nothing that a little Windex can't fix!

Underbart rolig film biggrin.gif

Synd att inte Windex finns i Sverige, det verkar ju riktigt bra smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon