Full version: Drömjobbet..
ingmet
Såg i dagens tidning att Willab söker personal då de ska öppna utställningslokal i Stockholm. Ett välkommet utflyktsobjekt tongue.gif .. Ett tips till dig som har gröna fingrar, förmodligen någon trädgårdsutbildning kombinerat med sälj - eller dito dokumenterad erfarenhet. Själv får jag sitta i den nuvarande IT-bubblan och drömma om att våga ta steget att helt byte yrke.. unsure.gif Grattis till er som får jobbet - ni lär garanterat få besök av mig..
KURT
Ibland kan det vara bättre att skilja på yreke och hobby! Det var väl författaren Geroge Orwell som berättade att han började hata böcker under tiden han jobba i antikvariat. När man säljer saker så är det inte alltid så viktigt vad man säljer!
birgitek
Jag hade alltid drömt om att jobba i en handelsträdgård när jag fick chansen att prakticera i en ganska stor sådan. Upptäckte ganska snart att det inte var något för mej. Alldeles för tungt rent fysiskt och när man skolat om 1000 fröplanter upptäcker man att det är början, inte kul. Tyckte jobbet innebar 95% råslit och max 5 % kreativitet.
Birgit Ek
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon