Castea
Hej!

Vilket rengöringsmedel är bäst för badrumskakel och fogarna dem emellan? Skulle behöva göra en rejäl gnuggning av dessa ytor.... flyttstädningsnogrannhet, typ... wink.gif
silos
Ajax Universal som man sprutar med är bra tycker jag.
Dottern och jag gjorde flyttstädning en gång tillsammans och vi använde just detta medlet och allt blev skinande rent smile.gif
netaave
Jag har något jag köpt på en mässa som heter Super 10 från Golden products. Helt oslagbart till badrum och kök.
Tror att detta också säljs via s.k. homepartys
*Felix matte*
Ajax Badrum tycker jag är bäst till badrumsstäd
både kakel och våtrumsväggar och golv blir som nya
Spreja på, låt verka en stund och spola,torka av
pejori
ajax använder jag också, men jag tar ajax kök. smile.gif smile.gif
den tar det mesta smile.gif
Lady Hamilton
smile.gif Om du har problem med "kalk avlagringar" så kan använda spolglans som är till diskmaskinen. Helt suveränt på kakel o duschväggar.
Gillan
och Kalkosan är super duper smile.gif
/Gillan
Castea
Tack för tipsen!

Då ska jag ut och botanisera bland hyllorna idag!
solkatten
Tänk på att lågprisalternativ är billigare och minst lika bra som de dyra medlen. Kolla in Expressen:
Kopiorna gör rent med originalen
Castea
Jodå, det tror jag också på. Samma innehåll, bara olika märken ungefär.

Billigt toapapper "rengör" lika effektivt som dyrt också. wink.gif
*Felix matte*
CITAT (solkatten @ 31-10-2005, 10:10)
Tänk på att lågprisalternativ är billigare och minst lika bra som de dyra medlen. Kolla in Expressen:

Man kan också råka ut för överraskningar när man köper billiga kopior...det råkade jag ut för när jag köpte WC anka på ÖB... den hade så stark parfymering att den omöjligt gick att använda. Likadant med tvål jag köpt på ÖB.. mycket starkare parfymering än de av samma märke som jag köper på ICA och COOP...
kanske köper ÖB upp sånt som misslyckats vid tillverkningen unsure.gif
pejori
CITAT (Felix matte @ 31-10-2005, 10:29)
CITAT (solkatten @ 31-10-2005, 10:10)

Man kan också råka ut för överraskningar när man köper billiga kopior...det råkade jag ut för när jag köpte WC anka på ÖB... den hade så stark parfymering att den omöjligt gick att använda. Likadant med tvål jag köpt på ÖB.. mycket starkare parfymering än de av samma märke som jag köper på ICA och COOP...

ja det gör dom....och konkurslager wub.gif
pejori
när det gäller lågprismärken, som toa-papper och rengöringsmedel, så tycker jag att dom tar slut mycket fortare än dom dyrare gör.... ohmy.gif ohmy.gif
och då blir det inte billigare, om det går åt två billiga toarullar på en dyr....
man lurar sig själv bara... smile.gif
*Felix matte*
då har jag gissat rätt smile.gif
ninnisky
CITAT (Felix matte @ 31-10-2005, 10:29)

Köpte Persil Color (tvättmedel) på ÖB. Det var inte alls likadant som det av samma märke köpt på COOP tidigare. Varken lukt eller utseende stämde sad.gif

Handlar sällan numera på ÖB. Vet förresten också att ÖB köper in "produktionsmissar" från när och fjärran!
netaave
Jag köpte billigt Wellaschampo på ÖB och blev jätteförvånad över hur tunt det var, nästan som det vore utspätt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon