Full version: Dom är här nu
Sidor: 1, 2
yla
sådärja nu är dom hos oss o äter äpplen
Gossen Ruda
Mycket fin bild. wub.gif

Beträffande min uppfattning om djur och fåglar så lägger jag oftast inte moraliska aspekter på deras uppförande och matvanor. Däremot reagerar jag när man skönmålar vissa arter och förtränger att dom också har dåliga sidor. Djurvärlden är inte svart eller vit utan det finns gråtoner också. Precis som vi människor. rolleyes.gif

Rent allmänt gillar jag dock riktiga rovdjur framför såna som bara fuskar i yrket. Dödandet går oftast snabbt för dom. En rovfågel har en enorm fördel framför en kråkfågel med sina kraftiga ben och klor. Sen har kråkfåglarna anpassat sig till oss människor och vårat överflödsleverne och därmed har dom ökat för mycket. Samtidigt som vissa jägare skjuter av duvhökar som skulle kunna rätta till situationen. sad.gif
yla
CITAT (Gossen Ruda @ 16-11-2005, 10:00)
Mycket fin bild. wub.gif

Beträffande min uppfattning om djur och fåglar så lägger jag oftast inte moraliska aspekter på deras uppförande och matvanor. Däremot reagerar jag när man skönmålar vissa arter och förtränger att dom också har dåliga sidor. Djurvärlden är inte svart eller vit utan det finns gråtoner också. Precis som vi människor. rolleyes.gif

Rent allmänt gillar jag dock riktiga rovdjur framför såna som bara fuskar i yrket. Dödandet går oftast snabbt för dom. En rovfågel har en enorm fördel framför en kråkfågel med sina kraftiga ben och klor. Sen har kråkfåglarna anpassat sig till oss människor och vårat överflödsleverne och därmed har dom ökat för mycket. Samtidigt som vissa jägare skjuter av duvhökar som skulle kunna rätta till situationen. sad.gif

uch ja människan lägger s ej i mycket utan att riktigt ha överblick på konsekvenserna wub.gif
inga maria
CITAT (oldwolfie @ 16-11-2005, 00:25)

fin bild Idag var det massor med sidensvansar i grannens berberishäck och åt av de röda bären ,jag fotade ,men har inte lagt in bilderna än
*Felix matte*
CITAT (oldwolfie @ 16-11-2005, 00:25)

Vilken bild ohmy.gif wub.gif
Här syns inga såna sad.gif
Saiai
Dom kom idag.....

Inga från Närke
CITAT (Saiai @ 19-11-2005, 21:33)
Dom kom idag.....

Var hos mig idag. Ja egentligen på grannens gräsmatta där det ligger en massa äpplen.
Det var även 5 stycken starar, 2 skator och en del björktrastar. Men tyvärr så ligger kameran utan batteri så jag kunde inte fånga det på bild. Sedan är sidensvansarna väldigt lättskämda så det är svårt att få så fina bilder som ni har fått.
Saiai
"Mina" sidensvansar var inte särskilt lättskrämda. Jag stod helt under trädet de satt i, fast jag gick rätt försikigt fram. Skatorna är svårare att få på bild...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon