Full version: Programvara
bikiv
Själv såg jag inte programmet, men har hört talas om att man tipsade på ett program där man kan lägga in foto av sin trädgård och se hur det det ser ut med olika planeringar o s v vid olika tillfällen.

Någon som såg och vet vad det heter?
jendah
Rosenholm

Funkar inget vidare, är min åsikt...
bikiv
CITAT (jendah @ 31-10-2005, 21:03)
Rosenholm

Funkar inget vidare, är min åsikt...

Varför?
jendah
Ser tråkigt ut... växter och foto ser inget vidare ut tillsammans, svårt att hitta foton som stämmer med programmet. Kanske går det att få hyffsat med mycket övning, men jag tvivlar.

Jag har mest testat att planera själv utan foto - men det fungerar väldigt dåligt med en så kuperad trädgård som vi har. Antar att det fungerar bättre om man har en platt fyrkantig liten trädgård...

Jag är tyvärr inte imponerad av programmet alls... och dålig på att förklara varför ser jag... lite trött och förkyld...
bikiv
CITAT (jendah @ 31-10-2005, 23:07)
Ser tråkigt ut... växter och foto ser inget vidare ut tillsammans, svårt att hitta foton som stämmer med programmet. Kanske går det att få hyffsat med mycket övning, men jag tvivlar.

Jag har mest testat att planera själv utan foto - men det fungerar väldigt dåligt med en så kuperad trädgård som vi har. Antar att det fungerar bättre om man har en platt fyrkantig liten trädgård...

Jag är tyvärr inte imponerad av programmet alls... och dålig på att förklara varför ser jag... lite trött och förkyld...

Tänkte att detta skulle kunna vara en perfekt julklapp! Men mottagaren är nog inte rätt person för att testa och öva... Så tack ändå för din förklaring!
KURT
Är det någon som provat BBCs programvara för trädgårdsdesign?
ThomasJ
CITAT (KURT @ 01-11-2005, 08:28)
Är det någon som provat BBCs programvara för trädgårdsdesign?

Testar lite nu. Verkar ju funka. Går nog att göra trevliga saker med.
Funkar också för Mac, och det är ju väldigt skoj. smile.gif

/Thomas
krellus
Jag har testat lite.

Måste alltid rama in tomten med en vägg eller dyligt.
Har du skogstomt är det kört ;-)

Hittade inga rosor men det kanske finns nu.
Ingrid på Västkusten
Mac! Yipeee! Tänk t o m någe för yrs truly då ;-)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon