Eva i Skåne
För 2 veckor sedan var jag hos läkare på vårdcentralen för min onda höft. Han skulle skicka remiss till röntgen på vårt närmsta sjukhus. Där är nästan ingen kötid alls, sa han.
Så har det gått dessa veckorna och jag har inte hört något från röntgen. Ringde dit och frågade och får till svar att de har inte fått någon remiss. Ring till din vårdcentral och fråga uppmanade dom mig.
Sagt och gjort.
Vad får jag till svar där tror ni?
"Våra sekreterare är så överhopade med bandutskrifter så det bandet är inte utskrivet ännu." wink.gif
Nähä, hur länge till dröjer det då?
"Svårt att säga, men kan du inte lugna dig i 14dagar till, och har du inte hört något då så ring igen så får vi leta fram just det bandet."

sad.gif blink.gif mad.gif

Det är inte personalen på vårdcentralen jag klandrar. De är säkert överhopade med arbete, men det är ju nåt fel i hela systemet mad.gif mad.gif mad.gif
LadyG
Den som det är mest synd om är dig tycker jag. Det är ju du som har ont, och som måste vänta på att andra ska göra sitt jobb.
Gillan
Det där ska du inte ens behöva ta tycker jag sad.gif
Spelar ingen roll hur synd det är om dem som
har så mycket att göra mad.gif
Du borde stå på dig smile.gif
/Gillan
*Felix matte*
Nämen det där ska du inte lyssna på... ring imorron och säg att du absolut inte kan vänta längre. Om inte det hjälper så ring upp Primärvårdschefen och be om hjälp.
Det ska inte behöva ta så lång tid innan remissen skickas.

Stå på dig som Evgeni säger.
liv
wub.gif TYvärr är det nog så att det som gäller för att få hjälp är på ren svenska att tjata . trötta ut dem . Det gäller inte bara vården utan det mesta i det här samhället .

Så det är bara att ringa på ...Dag efter dag tills du får komma.
Bedrövligt , men sant huh.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Och värst är det nog här i Göteborg. Läste i GT idag om olika väntetider, t.ex. till operation av åderbråck är det 460 veckors väntetid. Till ortopeden är det 194 veckors väntetid. Det är dom längsta väntetiderna i sverige.

Jag fick remiss till arbets EKG, fick vänta sedan i vintras till den 13 oktober. Hade visserligen tid några dagar innan men det hade blivit fel så vi åkte hem igen utan att fick gjort det. Att göra Arbets EKG på bandet kann bara 1 människa på Östra sjukhus här. En enda person i det stora sjukhus.

Läkaren som var med tyckte efter undersökningen att jag skall ringa min husläkare för att få en tid och så gå genom vidare behandling. Om några dagar skulle min husläkare ha läkarutlåtande från Östra.

Igår ringde jag för andra gången till vårdcentralen, dom har fortfarand einte fått någonting från Östra. Då ringde jag dit och så klart så hade dom inte gjort något.
Som alltid heter det, vi har så mycket att göra.

Då kunde jag inte behärska mig längre. Det är klart en mer eller mindre spelar väl ingen roll för er, det kanske är bara bra för då är det en mindre som stör er.

Nejmen så får du väl inte säger heter det då. Vad skall man säga då frågade jag henne.... Jag med alla mina krämpor gör inte arbets EKG om inte det är nödvändig.

Man kann bli så arg

Edelweiss
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon