|
Maria i Helsingborg
01-11-2005, 16:39
En bekant till mig skriver att hon fått en ny hoya och kallar den "twister". Den ska visst heta ngt på A på latin..... Vilken kan det vara, ni bevandrade?
maimiti
01-11-2005, 17:35
Eh? Har aldrig hört talas om någon "twister". Hur ser den ut?
Maria i Helsingborg
01-11-2005, 18:38
CITAT (maimiti @ 01-11-2005, 18:35) Eh? Har aldrig hört talas om någon "twister". Hur ser den ut? Jag ska undersöka saken mer..... Är det DU som förestår hoyor.net-hemsidan - en av mina absoluta hoya-favoritsidor!!!???
maimiti
01-11-2005, 20:05
CITAT (Maria i Helsingborg @ 01-11-2005, 19:38) Jag ska undersöka saken mer..... Är det DU som förestår hoyor.net-hemsidan - en av mina absoluta hoya-favoritsidor!!!???  Gör det. Vore intressant att veta vad för hoya som fått detta namn. jo det är jag som gjort den...Kul att du gillar den
Din sida är verkligen helt fantastisk!!
Zarah P
02-11-2005, 08:59
CITAT (kottan @ 02-11-2005, 08:38) Din sida är verkligen helt fantastisk!!  Jag håller med! Jag gillade sjalarna också, förresten! Jättebra med info om det, för jag har varit så nyfiken. (Och den grå ÄR verkligen tokvacker!!)
maimiti
02-11-2005, 13:26
CITAT (Zarah P @ 02-11-2005, 09:59) Jag gillade sjalarna också, förresten! Jättebra med info om det, för jag har varit så nyfiken. (Och den grå ÄR verkligen tokvacker!!)  Kul Min tanke har egentligen varit att utvidga sjalsidan och lägga in förstoringar, men den lille mannen som vanligtvis bärs däri har varit otroligt klängig den senaste tiden så det blir inte mycket tid åt gången att sitta vid datorn. Kanske tänder på g (hoppas de bryter fram snart då  )?. Det har gjort att hoyasidan blivit lite eftersatt den med. Hade tänkt lägga in alla arter jag har och fota alla, även de arter som redan finns på sidan men som saknar foton... Det kommer väl så småningom för den här perioden måste väl gå över någon gång
CITAT (maimiti @ 02-11-2005, 14:26) CITAT (Zarah P @ 02-11-2005, 09:59) Jag gillade sjalarna också, förresten! Jättebra med info om det, för jag har varit så nyfiken. (Och den grå ÄR verkligen tokvacker!!)  Kul Min tanke har egentligen varit att utvidga sjalsidan och lägga in förstoringar, men den lille mannen som vanligtvis bärs däri har varit otroligt klängig den senaste tiden så det blir inte mycket tid åt gången att sitta vid datorn. Kanske tänder på g (hoppas de bryter fram snart då  )?. Det har gjort att hoyasidan blivit lite eftersatt den med. Hade tänkt lägga in alla arter jag har och fota alla, även de arter som redan finns på sidan men som saknar foton... Det kommer väl så småningom för den här perioden måste väl gå över någon gång  Ännu en sjalfrälst.  hej på dig du.
Zarah P
02-11-2005, 15:39
CITAT (maimiti @ 02-11-2005, 14:26) CITAT (Zarah P @ 02-11-2005, 09:59) Jag gillade sjalarna också, förresten! Jättebra med info om det, för jag har varit så nyfiken. (Och den grå ÄR verkligen tokvacker!!)  Kul Min tanke har egentligen varit att utvidga sjalsidan och lägga in förstoringar, men den lille mannen som vanligtvis bärs däri har varit otroligt klängig den senaste tiden så det blir inte mycket tid åt gången att sitta vid datorn. Kanske tänder på g (hoppas de bryter fram snart då  )?. Det har gjort att hoyasidan blivit lite eftersatt den med. Hade tänkt lägga in alla arter jag har och fota alla, även de arter som redan finns på sidan men som saknar foton... Det kommer väl så småningom för den här perioden måste väl gå över någon gång  Äsch - jag tycker att den är fin nu med, sidan.  Den är mitt lilla huslexikon - perfekt att kolla upp hoyor i när man är osäker på vilken som är vilken.  Jag ska hålla tummarna för att det blir ett par fina tänder hos den lille mannen alldeles strax!
Åsa, mälardalen zon 2
03-11-2005, 14:49
CITAT (Maria i Helsingborg @ 01-11-2005, 17:39) En bekant till mig skriver att hon fått en ny hoya och kallar den "twister". Den ska visst heta ngt på A på latin.....
Vilken kan det vara, ni bevandrade? ;) Är hon säker på att det är en Hoya? Det finns nämligen en Aeschynanthus sonm heter Twister som är ganska ny i handeln och bladverket är ju snarlika en del Hoyor. Aeschynanthus ´Twister´
Maria i Helsingborg
03-11-2005, 15:34
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,03-11-2005, 15:49) Är hon säker på att det är en Hoya? Det finns nämligen en Aeschynanthus sonm heter Twister som är ganska ny i handeln och bladverket är ju snarlika en del Hoyor. Aeschynanthus ´Twister´Den har jag också sett och nästan själv tagit miste på.... Jag ska skicka länken till henne. Skulle ju mycket väl kunna vara den. Synd i så fall, hon verkade så glad
Maria i Helsingborg
08-11-2005, 11:10
Skulle bara avsluta tråden - det var just en sådan, Åsa, en Aeschanthus! Min kompis hade köpt den som en hoya och när hon reklamerade i affären så fick hon en hoya gratis. Så nu är hon glad idag. Vi båda tackar för hjälpen
Blomstertanten
08-11-2005, 15:19
CITAT (pejori @ 08-11-2005, 15:50) den blåsningen har jag också gått på när jag köpte den hette den hoya carina  :) :) Finns det någon hoya som heter Carina ???? I så fall bara måste jag ha en sån !  Hittade en orkidé som kallas "carina" bara !
nä det finns det inte...det var den dom sålde som hoya carina. ville ha en sån när min dotter heter det ju.
Blomstertanten
10-11-2005, 17:10
Vad synd att de inte finns en sån hoya ! Vill ha en bara för att jag heter Karina ! Synd att dom inte kan stava rätt bara ! Ville ju oxå ha en Guppyii bara för att jag har haft tant Guppy som hotmailadress förut ! Innan jag blev Blomstertanten alltså ! Hur går det med din Pejori ? *blink blink*
CITAT (Blomstertanten @ 10-11-2005, 18:10) Vad synd att de inte finns en sån hoya ! Vill ha en bara för att jag heter Karina ! Synd att dom inte kan stava rätt bara ! Ville ju oxå ha en Guppyii bara för att jag har haft tant Guppy som hotmailadress förut ! Innan jag blev Blomstertanten alltså ! Hur går det med din Pejori ? *blink blink*  jodå...hon växer, så snart så.....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|