Full version: Sortfråga
Maria i Helsingborg
En bekant till mig skriver att hon fått en ny hoya och kallar den "twister". Den ska visst heta ngt på A på latin.....

Vilken kan det vara, ni bevandrade? wink.gif
maimiti
Eh? Har aldrig hört talas om någon "twister". Hur ser den ut?
Maria i Helsingborg
CITAT (maimiti @ 01-11-2005, 18:35)
Eh? Har aldrig hört talas om någon "twister". Hur ser den ut?

Jag ska undersöka saken mer.....

Är det DU som förestår hoyor.net-hemsidan - en av mina absoluta hoya-favoritsidor!!!???
maimiti
CITAT (Maria i Helsingborg @ 01-11-2005, 19:38)
Jag ska undersöka saken mer.....

Är det DU som förestår hoyor.net-hemsidan - en av mina absoluta hoya-favoritsidor!!!???

Gör det. Vore intressant att veta vad för hoya som fått detta namn.

jo det är jag som gjort den...Kul att du gillar den
kottan
Din sida är verkligen helt fantastisk!! wub.gif biggrin.gif
Zarah P
CITAT (kottan @ 02-11-2005, 08:38)
Din sida är verkligen helt fantastisk!! wub.gif biggrin.gif

Jag håller med!
Jag gillade sjalarna också, förresten! Jättebra med info om det, för jag har varit så nyfiken. (Och den grå ÄR verkligen tokvacker!!)
smile.gif
maimiti
CITAT (Zarah P @ 02-11-2005, 09:59)
Jag gillade sjalarna också, förresten! Jättebra med info om det, för jag har varit så nyfiken. (Och den grå ÄR verkligen tokvacker!!)
smile.gif

Kul smile.gif
Min tanke har egentligen varit att utvidga sjalsidan och lägga in förstoringar, men den lille mannen som vanligtvis bärs däri har varit otroligt klängig den senaste tiden så det blir inte mycket tid åt gången att sitta vid datorn. Kanske tänder på g (hoppas de bryter fram snart då sad.gif )?. Det har gjort att hoyasidan blivit lite eftersatt den med. Hade tänkt lägga in alla arter jag har och fota alla, även de arter som redan finns på sidan men som saknar foton... Det kommer väl så småningom för den här perioden måste väl gå över någon gång unsure.gif
peppci
CITAT (maimiti @ 02-11-2005, 14:26)
smile.gif

Kul smile.gif
Min tanke har egentligen varit att utvidga sjalsidan och lägga in förstoringar, men den lille mannen som vanligtvis bärs däri har varit otroligt klängig den senaste tiden så det blir inte mycket tid åt gången att sitta vid datorn. Kanske tänder på g (hoppas de bryter fram snart då sad.gif )?. Det har gjort att hoyasidan blivit lite eftersatt den med. Hade tänkt lägga in alla arter jag har och fota alla, även de arter som redan finns på sidan men som saknar foton... Det kommer väl så småningom för den här perioden måste väl gå över någon gång unsure.gif

Ännu en sjalfrälst. wub.gif hej på dig du.
Zarah P
CITAT (maimiti @ 02-11-2005, 14:26)
smile.gif

Kul smile.gif

Äsch - jag tycker att den är fin nu med, sidan. smile.gif
Den är mitt lilla huslexikon - perfekt att kolla upp hoyor i när man är osäker på vilken som är vilken. smile.gif

Jag ska hålla tummarna för att det blir ett par fina tänder hos den lille mannen alldeles strax! smile.gif
Åsa, mälardalen zon 2
CITAT (Maria i Helsingborg @ 01-11-2005, 17:39)
En bekant till mig skriver att hon fått en ny hoya och kallar den "twister". Den ska visst heta ngt på A på latin.....

Vilken kan det vara, ni bevandrade?  ;)

Är hon säker på att det är en Hoya? Det finns nämligen en Aeschynanthus sonm heter Twister som är ganska ny i handeln och bladverket är ju snarlika en del Hoyor.

Aeschynanthus ´Twister´
Maria i Helsingborg
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,03-11-2005, 15:49)
Är hon säker på att det är en Hoya? Det finns nämligen en Aeschynanthus sonm heter Twister som är ganska ny i handeln och bladverket är ju snarlika en del Hoyor.

Aeschynanthus ´Twister´

Den har jag också sett och nästan själv tagit miste på....
Jag ska skicka länken till henne. Skulle ju mycket väl kunna vara den. Synd i så fall, hon verkade så glad sad.gif
Maria i Helsingborg
Skulle bara avsluta tråden - det var just en sådan, Åsa, en Aeschanthus! Min kompis hade köpt den som en hoya och när hon reklamerade i affären så fick hon en hoya gratis. Så nu är hon glad idag.

Vi båda tackar för hjälpen
pejori
den blåsningen har jag också gått på mad.gif
när jag köpte den hette den hoya carina smile.gif smile.gif smile.gif
Blomstertanten
CITAT (pejori @ 08-11-2005, 15:50)
den blåsningen har jag också gått på mad.gif
när jag köpte den hette den hoya carina smile.gif  :)  :)

Finns det någon hoya som heter Carina ???? unsure.gif

I så fall bara måste jag ha en sån ! tongue.gif

Hittade en orkidé som kallas "carina" bara ! sad.gif
pejori
nä det finns det inte...det var den dom sålde som hoya carina. sad.gif
ville ha en sån när min dotter heter det ju. wub.gif
pejori
här ser du vad jag får skämas över. laugh.gif laugh.gif laugh.gif carina
Blomstertanten
Vad synd att de inte finns en sån hoya ! sleep.gif

Vill ha en bara för att jag heter Karina ! tongue.gif
Synd att dom inte kan stava rätt bara ! laugh.gif

Ville ju oxå ha en Guppyii bara för att jag har haft tant Guppy som hotmailadress förut ! Innan jag blev Blomstertanten alltså !
Hur går det med din Pejori ? *blink blink* tongue.gif
pejori
CITAT (Blomstertanten @ 10-11-2005, 18:10)
Vad synd att de inte finns en sån hoya ! sleep.gif

Vill ha en bara för att jag heter Karina ! tongue.gif
Synd att dom inte kan stava rätt bara ! laugh.gif

Ville ju oxå ha en Guppyii bara för att jag har haft tant Guppy som hotmailadress förut ! Innan jag blev Blomstertanten alltså !
Hur går det med din Pejori ? *blink blink* tongue.gif

jodå...hon växer, så snart så..... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon