Magdis
Min 4-åriga dotter har alltid varit fascinerad av mina hårstrån och hon brukar samla upp de långa mörka stråna som ju syns ganska väl när de fallit av. Hon höll på och samla för glatta livet efter att jag stigit ur badet nyss och hon sa att hon skulle plantera dem i en vas och då skulle det komma upp en blomma! - Det är som frön, förstår du!, sa hon till mig.
- Vad blir det för nåt av dem då, undrade jag. - Rododendron! svarade hon.
Och av mina hårstrån blir det pioner, sa hon sen. - Av pappas då? undrade jag. - Tagetes!
Sen pekade hon längre ner på mig och sa - Och av håret du har där blir det Änglamöten! Det är en sorts blomma också, förstår du!

Hon håller på och pratar om detta fortfarande medan jag skriver det här och nyss berättade hon att av "dunhåret" hon har på benen blir det en "aj-blomma". Vad är det för nåt då tror ni? En kaktus såklart! laugh.gif laugh.gif
mulle
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Love is in the hair!
Mulle
liv
rolleyes.gif rolleyes.gif
Ja swe de barna de kan få till både det ena och det andra.
Änglamöten var ju oskyldigt fyndigt biggrin.gif
Maria i Helsingborg
CITAT (liv @ 01-11-2005, 19:40)
Änglamöten var ju oskyldigt fyndigt biggrin.gif

Oerhört poetiskt och vackert tänkt/sagt av ditt barn! wub.gif
pejori
gullig unge....en presumtiv barnboksförfattare tro? laugh.gif laugh.gif laugh.gif
amaira
wub.gif wub.gif wub.gif
yla
ungar tongue.gif tongue.gif
Biggan_
Änglamöten biggrin.gif vilket vackert namn på den busken ohmy.gif laugh.gif
Barnen kan ju verkligen få till det med sitt tänkande och fantasi biggrin.gif
LadyG
biggrin.gif biggrin.gif

Barn är underbara smile.gif

Vackert namn, Änglamöten smile.gif
labarradepan
hihi,, va skojigt tongue.gif
silos
Vilket härligt barn du har wub.gif Barn är verkligen fulla av fantasi och man blir glad av att umgås med dem smile.gif
Caprice
laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Monica M zon 4
Helt underbart! Änglamöten! Så vackert! biggrin.gif biggrin.gif wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon