Full version: Krokus i kruka
karjo
Ja, som sagt. Jag satte krokus i en kruka, den stod ute tills vi hade ett par riktigt kalla nätter för ett par veckor sedan, då tog jag in dem. De hamnade då i källaren, kanske är ca 10-15º C och rätt mörkt där... och idag när jag fick syn på dem (hade glömt dem) hade en del av dem kommit upp ca 1 cm. Jag ställde ut dem igen, lade mossa på... Vad ska jag göra!? Vill ju inte att de ska komma nu utan i februari kanske... Kommer de att klara sig eller är det lika bra jag tar in dem nu och kanske får njuta av dem till jul ist? *suck* Jag som såg fram emot lite blommor senare i vinter... sad.gif unsure.gif
kerstin z5-6
i + 10 -15 kommer de att spira oavsett när du sätter dit dem ,ute brukar de inte klara krukodling -i alla fall inte i z5 .. bäst är 0- till -5 grader eller en lökkorg nergrävd som man spettar upp o tar in i vår
karjo
Ok, de har stått för varmt alltså. Kan jag ställa ut dem och bädda in dem i löv nu? Eller är det försent eftersom de redan kommit upp?

Tack för svar! smile.gif
kerstin z5-6
De brukar sticka upp en bit , särskilt varma höstar som nu -är de klara o förberedda för vår även i rabatt

så ja jag skulle def gräva ner o testa!
karjo
Tackar!

Då blir det nedbäddning i löv och utflyttning igen till helgen! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon