Full version: Passiflora
isabellal
Det här är kanske en konstig fråga.. Men min passisflor som jag planterat från frö bara växer o växer (ja, mindre nu än på sommaren såklart), den är kanske 1,5 meter hög. Den är fin o har massa blad. JAg band fast den så den sitter som en ögla liksom. Nu kommer ett sidor skott som börjat bli rätt långt, hur ska jag göra med dem? Den har en grej att klättra på men gör inte det utan "känselspröna" bara korvar ihop sig,kan jag göra något för att den ska klättra?
Tacksam för tips o råd i största allämnhet! rolleyes.gif
lolo
Hej! Jag har samma "problem" som du, efterlyser också bra tips för trådarna att tag i. tongue.gif
Lady Hamilton
unsure.gif Jag förstår inte riktigt "problemet"?....................
Kan ni inte bara linda sidoskottet runt "grejen" så att den börjar klättra på den.

Oftast låter man sin passiflora växa på en spalje eller något annat som den kan slingra sig runt, för det brukar bli MÅNGA sidoskott som man kan låta "trassla in sig" i varandra
kerstin z5-6
och det går fort ! De växer som attan när de har nåt att klättra i -tillslut blir det djungel ...om man inte tar tag i det -som synes LOL laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif blink.gif blink.gif rep har jag bla -men nu klättrar de som de behagar
peppci
Oj kerstin z5-6 Det var det värst. En liten djumgel. Vad härligt. biggrin.gif
isabellal
JAg har en liten spalje men den tar ändå inte tag i den.. Lind har jag försökt men den verkar inte vilja.
Zazu
prova att försiktigt linda fast "spröten" i spaljen, de klarar dem

mvh zazu
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon