|
min underbara kamrat, och mitt allt på jorden lämnat mej, i kväll. hur jag ska orka, vet jag inte,, men de går, över med tiden, men det gör så förtvivlat ont. jag kan inte sluta att gråta.  redigerat stavfel
STOR tröstekram!! Från Fenja och menageriet
Maria i Helsingborg
02-11-2005, 23:50
Åh, så tråkigt, pejori! Styrkekram från mig.
Många kramar från mej! Förstår att det måste kännas väldigt jobbigt!
tackar så jättemycket för alla tröstekramar. dom värmer så skönt. jag saknar honom så jag kan dö...och han har bara varit borta i två timmar ännu..* snyft, tårarna vill inte sluta rinna *
Jag lider med dig Pejori. Det känns hemskt att förlora en nära vän. *kram* Men det blir bättre, så småningom.
Nej, Pejori - så hemskt. Massor, massor, massor av tröstekramar och tankar och medkänslor också från mig! Mulle
Åh, nej pejori. Vilken smärta. Massor med kramar härifrån. Gråt och prata så länge du behöver. Tror det finns många här som lyssnar. /Gillan
Många, många varma tröstekramar. Var det åldern som tog ut sin rätt, eller en överraskande sjukdom? Tror inte jag läst att han har vart sjuk nåt  Gråt, gråt och gråt lite mer, skriv av dig alla känslor du kommer på, tänker på dig gumman
Zarah P
03-11-2005, 08:05
Jag önskar att jag hade haft ett själsligt plåster att ge dig - det vore så fint att kunna få dig att må bättre... men allt jag kan säga är att jag, och många med mig, tänker på dig. Du har en hel flock med små odlait-omtankar som svävar omkring i luften där du är.
*kram*
Sulawesii
03-11-2005, 08:44
Jag blir så ledsen för din skull, pejori! *jättestor tröstekram så länge du behöver den*
Åååhhh stackars vän  *har inga bra ord - skickar massor med styrkekramar istället*
Anki på Öland
03-11-2005, 09:17
Ja, det är ledsamt varje gång man måste ta beslutet. Man får tänka på allt det fina man haft tillsammans! Anki
CITAT (Reserv @ 03-11-2005, 08:58) Många, många varma tröstekramar. Var det åldern som tog ut sin rätt, eller en överraskande sjukdom? Tror inte jag läst att han har vart sjuk nåt  Gråt, gråt och gråt lite mer, skriv av dig alla känslor du kommer på, tänker på dig gumman  tack alla som kramar och tröstar mej. jag har gråtit hela natten nu, men jag vet att det går över så småningom. jag får stanna inne idag, då tårarna bara rinner och rinne. reserv, det var åldern som ändade hans liv. han hade på sista tiden svårt med ena bakbenet och helt plötsligt började han vingla och ta snedsteg ungfär som han var full. efersom han föddes i min hand för tolv år sedan, fick han också sluta sitt liv i min famn. att börja plåga honom för att få ha kvar honom nån månad till, förkänade han inte. nu är han hos sin mamma och bröder i nangiala    
åh pejori jag vet hur det känns gråt du det du behöver men glöm inte dina småttingar o gläds av dom , erik morris smokie o jag skickar en massa tröst
ninnisky
03-11-2005, 10:07
Många styrkekramar från mig också! Tänker på dig!
Tröstekramar från mig ocksåT Tänker på dig!
Jag vet precis hur det känns. När det har hänt är det skönt att veta att djuret har haft ett bra liv. Många tröstekramar...
Jag känner med dig och mina tårar rinner också när jag ser bilden på ditt hjärta. Har nyligen gått igenom samma sak. Många kramar från Ingis
Du har mitt största medlidande och stöd i din stora sorg! Kram
Jag vet också hur det känns, pejori. Tragiskt. Att det går över vet vi, men det är en klen tröst just nu.  . Maiken och Berit skickar tröstekramar.
Margith
03-11-2005, 14:15
Oj Pejori, där du är nu var jag förra veckan. Jag vet att jag inte kan skriva nåt som får dig att må bättre. Det spelar ingen roll att vi båda egentligen vet att vi gjort det bästa/det rätta osv... Det är som du skriver, det gör bara så förtvivlat ont. Nån tröstekram har jag inte, men jag gråter tillsammans med dig.
Linda_A
03-11-2005, 14:40
Pejori: jag beklagar din sorg. Går genom något liknade just nu. En av mina tamråttor har just gått vidare. Men det är skönt på ett sätt för han var gamla. Han är hos sin bror nu som gick vidare för några månader sen. Tänker på dig!
Många tröstekramar från mig också! Klart det känns väldigt mörkt just nu, men efter ett tag blir bara de ljusa minnena kvar!
Låt sorgen ta sin tid, men kolla sedan alla de rara, ofta mycket underbara omplaceringshundarna som bara vänatr på att få komma till dig! Kanske ett parstycken, t o m!
Biggan_
03-11-2005, 16:49
Jag sänder både tröstekramar och styrkekramar. Styrkekramarna behöver du för att orka stå ut i din sorg. Hoppas dina små valpar kan trösta dej något. Du får väl borra in näsan i deras päls och gråta ut. Det är förfärligt sorgligt när våra familjemedlemmar går bort, men det är också skönt att känna att dom inte behöver lida. Många tankar och kramar från mej
Susanna
03-11-2005, 20:27
Åhh vad jag lider med dig. Många tröstekramar. Jag gråter fortfarande ibland efter min Moses som gick bort för 16 månader sedan. Men ofta tänker jag på våra glada stunder också.
Stackars, jag tyckar verkligen synd om dig just nu. Jag var i din situation för ett antal år sedan och minns hur tungt det var. Sorgen bleknar så småningom och kvar blir minnet av de fina stunderna.
Smekajsa
03-11-2005, 21:06
Här kommer en BAMSEKRAM till dig Pejjan
Biggan_
04-11-2005, 13:37
Hoppas du mår lite bättre idag Pejori. Tänker på dej
Det gör verkligen jag med. Tänker på dig alltså. Hoppas värken ger med sig. Men det är klart att det inte går i ett nafs. Kram på dig /Gillan
 Bamsekram från mig.
CITAT (Sylvia @ 03-11-2005, 16:58) Låt sorgen ta sin tid, men kolla sedan alla de rara, ofta mycket underbara omplaceringshundarna som bara vänatr på att få komma till dig! Kanske ett parstycken, t o m! det har varit två tunga dagar som förflutin nu. det värsta är , att jag har inte en aning om var jag har gjort av en massa saker, vem jag har pratat med.vad jag lagt mina glasögon ect. ect. jag går om kring som en zombie här, men der blir snart bättre. jag orkar till och med att skriva på odla, så det finns hopp. sylvia..tanken var god, men här blir det ingen omplaseringshund inte. jag har en vuxet tik och det sista han gjorde för mej var att ge mej valpar efter honom. hade bestämt innan han dog att två skulle få vara kvar. dessa blev det.
önskar att jag kunde ge dig en tröstekram personligen.. jag känner verkligen med dig.. det är verkligen tufft att förlora sin fyrbenta vän.. jättefina valpar han lämnade efter sig som gåva till dig.. genom dem lever han på sätt och vis fortfarande kvar..
Vilken tur att du har dina gosiga supersöta valpar, så att du har någon gosig att kramas med Det kan du nog behöva nu! *kram*
*Felix matte*
04-11-2005, 21:07
Så fina små han lämnade efter sig.  tur att du inte är ensam. Kram
zaaritha
04-11-2005, 23:24
Stor kram!! Det är en hemsk upplevelse att förlora ett älskat djur! Det gör så ont!!
Nog är det konstigt. Det sägs att man glömmer. Men gör man verkligen det? Ja, sorgen/smärtan, lanar ju av, men, minnet av, Katten/hunden eller vad det nu än är som man har, eller haft, försvinner ju inte. Personligen, har jag aldrig haft hund, men alltid katt. Och jag tror att jag kommer ihåg de flesta av dem, allt sedan jag var ett litet barn. Alla har de haft sin egen personlighet. En, som vi döpte till " Steppy " tex, pga, att han verkligen "steppade " när han sprang omkring, och dessutom trodde att han var hund, efter- som han bar omkring på "makens" strumpor, så fort han kom åt. Vad som hände honom vet vi än idag inte . Han gick ut, och kom aldrig tillbaka. Men minnet av denna speciella katt, lever för alltid vidare.
Den senaste katten som försvann, hette " Ekki, Ekki de wook, Ekki de fang". Ett väldigt speciellt namn som vår son bestämt. Han var livrädd för allt vad " vägar " heter. Ändå var det där jag hittade honom, påkörd och död. Han följde oss vart vi än gick. Men aldrig, och då menar jag aldrig, ens till brevlådan, som ligger vid vägen. Vi tror att någonting skrämde honom såpass att han "sprang fel väg" helt enkelt. Vad som förundrar oss mest, när det gäller "Ekki", är, att Fantast fortfarande reagerar , när vi nämner " Ekki´s" namn. Och det är trots allt tre år sedan. Att vi inte glömt honom, är en sak, men att inte ens Fantast glömt, är en annan. Jag skulle naturligtvis kunna skriva en hel historia om just Ekki, men jag gör inte det just nu och här.
Men du skulle kunna skriva dina anedokter om dig, till- sammans med "ditt allt". Och vi skulle lyssna. Det är fler än du tror som skulle känna igen sig.
Kram/Gillan
hejsan alla mina underbara vänner här på odla. utan er´, vet jag inte vad jag skulle gjort för att klara detta, som så fullständigt slog mej till marken. jag har haft hundar i 36 år och det är många som kommit och gått genom åren, men aldrig trodde jag att detta skulle bli så svårt. alla era tröstande ord och kramar har burit mej och hållt mej upprätt dom sista tre dagarna, och nu börjar jag vakna igen. jag kan tänka på hans tokigheter och le åt dom.. och jag vågar se likheterna i hans dotter här på golvet. jag ser honom i henne, och kommer aldrig att glömma mitt hjärtegryn. livet går så sakta vidare och jag kan skönja lite ljus i horisonten igen. nu väntar jag bara på att få hem hans aska, så är allting på plats igen. ett fotto i förstoring kommer också på posten, och ska sitta över hans sänghalva. (vi delade en dubbelsäng) han till höger och jag till vänster. nu ska jag ta mina små och mamman på en liten promenad. åter igen ett tackför ert stöd. Eva/pejori
Odlarinna
05-11-2005, 07:53
Jag vet hur det känns. Har gått genom det 3 ggr. Det är mycket smärtsamt i början men i minnet av vännerna finns kvar för livet.
CITAT (pejori @ 05-11-2005, 09:37) Sylvia... det kanske blir en omplasseringshund också  :wub: blev igår uppringd av en kvinna som försökte hitta ett hem till en afgantik.  :rolleyes: så kanske...kanske...blir hon min  Låter härligt, mitt i alla sorg. Skönt att du inte blir rädd för sorgen, för sorgen är ju kärlekens spegel. Utan det ena, inte det andra. Förskräckligt söta valpar du har också *kramar om*
Susanna
05-11-2005, 21:33
Underbara valpar! Hoppas de blir lika bra vänner för dig. Men ibland är det så att man får en extra djup relation till en av sina hundar. En hund som är som en själsfrände. Det tycks han ha varit för dig. Precis som Moses var för mig. Hans urna står nu i min bokhylla. Jag skaffade en stor sten ute i trädgården men har inte hjärta att urnsätta honom. Vill ha honom nära för alltid.
zaaritha
05-11-2005, 21:50
Men; tycker du inte att det vore fint att ha en plats att sätta blommor på??
CITAT (Susanna @ 05-11-2005, 22:33) Underbara valpar! Hoppas de blir lika bra vänner för dig. Men ibland är det så att man får en extra djup relation till en av sina hundar. En hund som är som en själsfrände. Det tycks han ha varit för dig. Precis som Moses var för mig. Hans urna står nu i min bokhylla. Jag skaffade en stor sten ute i trädgården men har inte hjärta att urnsätta honom. Vill ha honom nära för alltid. ja. han var mitt allt. vi hade en ordlös komunikation, som gjorde att han visste vad jag ville och tvärt om. folk förundrades över hur jag kunde veta, men det var bara så att jag visste. när urnan kommer på plats i sitt skåp, så är han "hemma igen" på något sätt.  sorgen blir lite lättare att bära då.
Men kära hjärtanes då... Har inte varit här på en vecka eftersom vi haft telefonkrångel..så mina kramar kanske kommer lite sent men jag tror du kan ta till dem när de behövs...för över går det ju aldrig men det dämpas väl med tiden och man ser glädje i annat.... Många, många tröstekramar...
Sulawesii
10-11-2005, 17:06
När jag åkte hem från jobbet inatt var en man ute och rastade sina två hundar. Samma ras och färger som din bortgångne vän. På andra sidan vägen satt en långhårig katt, med exakt samma färger som hundarna, och iakttog dem. Jag tänkte att det skulle pejori se...
Stor tomrum lämnar våra kära vovvar när de måste vandra vidare  Det gör alldeles ont i hjärtat när jag läste om din käre vovve och jag sänder till dig mängder av tröstekramar!
*Felix matte*
16-11-2005, 22:36
CITAT (pejori @ 07-11-2005, 20:30) Gråter igen... bara för att jag alldeles nyss såg Felix ligga vid balkongdörren.. precis som han brukade
Susanna
17-11-2005, 12:13
Första tiden efter att Moses gått bort hörde jag honom skälla ute på tomten flera gånger, men när jag tittade ut var han inte där....
Kram till dig Pejori i din sorg. Men skönt att du har fått en så fin valp!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|