Full version: Kontaktannons
Farbror Blå
Härdig perenn säljes!

Härdig, frosttålig perenn bortskänkes.
Klarar de flesta lägen, även mager jord, men ogillar för blöta fester.
Blir upp till 180 cm hög, vissa mornar något lägre.
Lyser med blondgul tofs på smal stängel.

laugh.gif laugh.gif
Zarah P
*fnissar*
Låter som en sällsynt förtjusande blomma! wink.gif
LadyG
Det låter charmigt smile.gif
karjo
Låter ju intressant! En sån annons borde få många napp! wink.gif
Zarah P
Fler annonser!!
Såhär skulle min se ut:

Kroniskt förvirrad, verbalt inkontinent småländska med skenande vuxenhetskomplex - samboende med galen skåning samt två tokiga katter.
Hyser en förkärlek för kryddstark mat, välskriven poesi samt omtanke - men är allergisk mot gräs, apelsiner, särskrivningar och "kjamar".
Ganska snäll innerst inne, om än inte ytterst ute, alla gånger.
Svar till: Tomtar på loftet & myror i baken

...eller något sånt?
wink.gif
Castea
Kinkig camelia överlåtes, endast till rätt person.

Fäller snabbt alla sina knoppar vid fel klimat,
men lyser av fullt liv och sprider glädje i sin rätta miljö.

En klassiker, som inte många har tålamod med.

wink.gif
amaira
Tokstollar! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

(jag skulle svara mesamma, eftersom man ju dras till likasinnade rolleyes.gif )

Dessutom gillar jag glada skratt. wub.gif
Zarah P
Jag kan inte beskriva mig som en blomma... Jag försökte - men det gick åt pipan... (Som synes... *hihi*)
Däremot kan jag kanske vinkla det lite åt djurhållet istället?
Vad sägs om det här?

Nyfiken, hoyasamlande knubbsäl söker nya spännande sticklingar för stilla hemmakvällar och långa skogspromenader... Svar med foto att föredra. ;o)
Farbror Blå
CITAT (Zarah P @ 03-11-2005, 11:35)
Jag kan inte beskriva mig som en blomma... Jag försökte - men det gick åt pipan... (Som synes... *hihi*)
Vad sägs om det här?

Nyfiken, hoyasamlande knubbsäl söker nya spännande sticklingar för stilla hemmakvällar och långa skogspromenader... Svar med foto att föredra. ;o)

Knubbsäl? laugh.gif

denna då?
Blekgul blomma som väntar påidealiskt läge att slå ut.
Ännu inte fröat av sej
laugh.gif
Zarah P
CITAT (Farbror Blå @ 03-11-2005, 11:39)
CITAT (Zarah P @ 03-11-2005, 11:35)
Vad sägs om det här?

Knubbsäl? laugh.gif

denna då?
Blekgul blomma som väntar påidealiskt läge att slå ut.
Ännu inte fröat av sej
laugh.gif

Jadu - en knubbsäl är jag minsann. *hehe*

Jamendu! Bara för det måste jag ju faktiskt skryta med att en gång ha blivit liknad vid en ros (Vad den heter minns jag inte riktigt... Konfetti? Något heter den iaf...) av mitt ex - för att den, liksom jag, var "lång och vit med röda kanter" wink.gif
Och så hade den inte fröat av sig, heller, nej... tongue.gif
Men jag tror iaf att han snarare menar att jag har en jäkla massa taggar överallt...! biggrin.gif
Farbror Blå

Liknelsen med rosen var ju gullig=)
taggarna lämnar vi färhän helt enkelt wink.gif
yenny
hi hi... va ni är sköna laugh.gif laugh.gif

själv är jag katastrof på att beskriva mej själv... ja menar vad finns det för blomma som är lätt förvirrad unsure.gif
Zarah P
Yenny:
Blygt blommande blå, skänker värme när kvällen faller på.
Öppnar sig som en kram om du väl behandlar denna dam!
yenny
CITAT (Zarah P @ 03-11-2005, 11:57)
Yenny:

ååå...det var fint wub.gif biggrin.gif
Zarah P
Det blev lite inspirerat av att jag skriver haikus här:
http://www.kaffeinformation.se
och tävlar om kaffe... wink.gif

Så om du är längtans blå blomma, är jag nog en mer prosaisk kaffe-böna... wink.gif
Farbror Blå
Yenny:

Oj va gulligt diktat
Ska vara en verbalexkrementalist av klass för nåt sånt wink.gif
Zarah P
CITAT (Farbror Blå @ 03-11-2005, 12:02)
Yenny:

Oj va gulligt diktat
Ska vara en verbalexkrementalist av klass för nåt sånt wink.gif

EXKREMENTALIST?!
det var ju också en snygg ordvändning!
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Biggan_
Då är jag nog en väl utslagen vidjehortensia, som snart behöver stagas upp laugh.gif
Zarah P
CITAT (Birgitta P @ 03-11-2005, 12:14)
Då är jag nog en väl utslagen vidjehortensia, som snart behöver stagas upp laugh.gif

Så rart! Fast stagas vete sjutton... Du verkar både tuff och självständig, tycker jag - en riktig perenn...! smile.gif
Zazu
jag känner mig nog som ormöga, ni vet den där lilla, anspråkslösa som bara syns ibland, men då ordentligt? wub.gif
Reserv
Nästan två meter hög vissen välrotad solros,med stadig och robust stam, som sett sina bästa dagar. Har under årens lopp gett många frön, kan nog plockas på några fler. rolleyes.gif
Biggan_
CITAT (Reserv @ 03-11-2005, 12:47)
Nästan två meter hög vissen välrotad solros,med stadig och robust stam, som sett sina bästa dagar. Har under årens lopp gett många frön, kan nog plockas på några fler. rolleyes.gif

Med tanke på din stadiga och robusta stam, hade du kanske passat mej som snart behöver stagas upp, men några överblivna frön har jag inte användning för längre laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (Birgitta P @ 03-11-2005, 12:53)

Med tanke på din stadiga och robusta stam, hade du kanske passat mej som snart behöver stagas upp, men några överblivna frön har jag inte användning för längre laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Vid närmare eftertanke så är dom kanske inte ens fertila längre rolleyes.gif laugh.gif
Biggan_
CITAT (Reserv @ 03-11-2005, 12:54)
CITAT (Birgitta P @ 03-11-2005, 12:53)

Vid närmare eftertanke så är dom kanske inte ens fertila längre rolleyes.gif laugh.gif

marigt
en härdig och tålig perenn trivs bäst på vår/sommaren
blommar med många olika färgnyanser
kräver mycket omvårdnad men orkar
resa sig efter perioder som varit "frostiga"
amaira
Fann ett papper med några rader hastigt nerkletade (från tiden då denna tråd var aktiv), och sedan bortglömda. Såhär står det:

CITAT
Slingrig gul Kärringtand önskar stadig blå Stormhatt att hugga tänderna i. Gift inget hinder!

Nämen  :huh:  det där blev ju tokigt...

(Om någon inte vet, så är stormhatt giftig.)
Latmask
Nästan trettio år gammal klematis. Lång och mager till att börja med, men breder ut sig år för år. Är vacker några dagar om året, men ser oftast ganska vissen ut. Ömhetstörstande som gärna vill klamra sig fast och få stöd. Varning: Kan vara ganska giftig.

Undrar just hur många svar jag skulle få, tur att jag redan har en karl. laugh.gif
Annlo
CITAT (Reserv @ 03-11-2005, 11:47)

Jo, solroser brukar ju så sin vildhavre rätt friskt! biggrin.gif
Månskensbonden
"Envis kvickrot, resistent mot RoundUp, kompis med ett flertal daggmaskar, söker magiskt mycel att bilda symbiotiskt mykoriza med."

(Lite risker får man ta....i skogen....)

rolleyes.gif
mari_tres
Det är ju trevligt att det inte finns någon här som känner att "jag behöver en pidestal att sitta på". wacko.gif

Finns nog många sådana annars.... Fast inte här, dock! =)
Castea
Skrev en tidigare annons för mig i tråden, men kom på ett viktigt tillägg:

Klängrankor och tobaksblommor undanbedes.
Caprice
Livskraftig, vit (blond), marktäckande (163cm) ros som överlevt RoundUp-behandling söker trevlig perenn livskamrat, kanske en ståtlig Cimicifuga att njuta av livet med..? biggrin.gif
Buskros med vassa taggar eller ettrig kickrot undanbedes...
netaave
CITAT (Castea @ 15-11-2005, 11:16)
Klängrankor och tobaksblommor undanbedes.

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Praktfull rödrosa näva med mörkt grenverk söker penningblad för skogsplantering.

Nä den var inget bra.

Taggig frosttålig buske med mjuka skyddande barr, blommar ibland och doftar underbart.

Eller, Storblommig ros söker klätterstöd. tongue.gif Svara med väldoft!
lilla mamma
Liten, knubbig kaktus sällan blommande söker planteringsvänlig blyg viol.
Frösättning ej längre intressant.
Svar till taggen
silos
Min mamma sa alltid att jag är som en öppen bok ohmy.gif
Nu har jag kommit på att "boken" innehåller sidor som jag ej vetat om och att det är sååå spännande att öppna dessa hemliga sidor!

Men numera vill jag inte längre tillåta andra att kolla på "alla mina sidor" allra helst karlar har ej längre tillträde att få läsa min bok smile.gif
Biggan_
CITAT (silos @ 17-11-2005, 11:58)
Min mamma sa alltid att jag är som en öppen bok ohmy.gif
Nu har jag kommit på att "boken" innehåller sidor som jag ej vetat om och att det är sååå spännande att öppna dessa hemliga sidor!

Men numera vill jag inte längre tillåta andra att kolla på "alla mina sidor" allra helst karlar har ej längre tillträde att få läsa min bok smile.gif

silos
Och det har varit väldans jobbigt och smärtsamt att klistra tillbaka sidor som jag tillåtit andra människor att slita ut sad.gif
Men det nya hemliga sidorna gör att allt har varit till min fördel ändå wub.gif
Zarah P
Då får jag väl vara en...

"Vinterhärdig vresros - blommar snällt om hon skäms bort, men sticks om någon försöker tränga sig på - söker bördig mylla att rota sig i. Naturnära läge ett plus och hus ett krav. Snickarbod inget hinder. Klipulversspekulanter undanbedes. Svar till; mer praktisk än snygg"
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon