|
Full version: Kontaktannons
Farbror Blå
03-11-2005, 10:12
Härdig perenn säljes!
Härdig, frosttålig perenn bortskänkes. Klarar de flesta lägen, även mager jord, men ogillar för blöta fester. Blir upp till 180 cm hög, vissa mornar något lägre. Lyser med blondgul tofs på smal stängel.
Zarah P
03-11-2005, 10:14
*fnissar* Låter som en sällsynt förtjusande blomma!
Det låter charmigt
Låter ju intressant! En sån annons borde få många napp!
Zarah P
03-11-2005, 10:30
Fler annonser!! Såhär skulle min se ut: Kroniskt förvirrad, verbalt inkontinent småländska med skenande vuxenhetskomplex - samboende med galen skåning samt två tokiga katter. Hyser en förkärlek för kryddstark mat, välskriven poesi samt omtanke - men är allergisk mot gräs, apelsiner, särskrivningar och "kjamar". Ganska snäll innerst inne, om än inte ytterst ute, alla gånger. Svar till: Tomtar på loftet & myror i baken...eller något sånt?
Kinkig camelia överlåtes, endast till rätt person. Fäller snabbt alla sina knoppar vid fel klimat, men lyser av fullt liv och sprider glädje i sin rätta miljö. En klassiker, som inte många har tålamod med.
Tokstollar! (jag skulle svara mesamma, eftersom man ju dras till likasinnade  ) Dessutom gillar jag glada skratt.
Zarah P
03-11-2005, 10:35
Jag kan inte beskriva mig som en blomma... Jag försökte - men det gick åt pipan... (Som synes... *hihi*) Däremot kan jag kanske vinkla det lite åt djurhållet istället? Vad sägs om det här?
Nyfiken, hoyasamlande knubbsäl söker nya spännande sticklingar för stilla hemmakvällar och långa skogspromenader... Svar med foto att föredra. ;o)
Farbror Blå
03-11-2005, 10:39
CITAT (Zarah P @ 03-11-2005, 11:35) Jag kan inte beskriva mig som en blomma... Jag försökte - men det gick åt pipan... (Som synes... *hihi*) Däremot kan jag kanske vinkla det lite åt djurhållet istället? Vad sägs om det här?
Nyfiken, hoyasamlande knubbsäl söker nya spännande sticklingar för stilla hemmakvällar och långa skogspromenader... Svar med foto att föredra. ;o) Knubbsäl? denna då? Blekgul blomma som väntar påidealiskt läge att slå ut. Ännu inte fröat av sej
Zarah P
03-11-2005, 10:51
CITAT (Farbror Blå @ 03-11-2005, 11:39) CITAT (Zarah P @ 03-11-2005, 11:35) Jag kan inte beskriva mig som en blomma... Jag försökte - men det gick åt pipan... (Som synes... *hihi*) Däremot kan jag kanske vinkla det lite åt djurhållet istället? Vad sägs om det här?
Nyfiken, hoyasamlande knubbsäl söker nya spännande sticklingar för stilla hemmakvällar och långa skogspromenader... Svar med foto att föredra. ;o) Knubbsäl? denna då? Blekgul blomma som väntar påidealiskt läge att slå ut. Ännu inte fröat av sej  Jadu - en knubbsäl är jag minsann. *hehe* Jamendu! Bara för det måste jag ju faktiskt skryta med att en gång ha blivit liknad vid en ros (Vad den heter minns jag inte riktigt... Konfetti? Något heter den iaf...) av mitt ex - för att den, liksom jag, var "lång och vit med röda kanter"  Och så hade den inte fröat av sig, heller, nej...  Men jag tror iaf att han snarare menar att jag har en jäkla massa taggar överallt...!
Farbror Blå
03-11-2005, 10:56
Liknelsen med rosen var ju gullig=) taggarna lämnar vi färhän helt enkelt
hi hi... va ni är sköna själv är jag katastrof på att beskriva mej själv... ja menar vad finns det för blomma som är lätt förvirrad
Zarah P
03-11-2005, 10:57
Yenny: Blygt blommande blå, skänker värme när kvällen faller på. Öppnar sig som en kram om du väl behandlar denna dam!
CITAT (Zarah P @ 03-11-2005, 11:57) Yenny: Blygt blommande blå, skänker värme när kvällen faller på. Öppnar sig som en kram om du väl behandlar denna dam! ååå...det var fint
Zarah P
03-11-2005, 11:00
Det blev lite inspirerat av att jag skriver haikus här: http://www.kaffeinformation.seoch tävlar om kaffe...  Så om du är längtans blå blomma, är jag nog en mer prosaisk kaffe-böna...
Farbror Blå
03-11-2005, 11:02
CITAT (Zarah P @ 03-11-2005, 11:57) Yenny: Blygt blommande blå, skänker värme när kvällen faller på. Öppnar sig som en kram om du väl behandlar denna dam! Oj va gulligt diktat Ska vara en verbalexkrementalist av klass för nåt sånt
Zarah P
03-11-2005, 11:04
CITAT (Farbror Blå @ 03-11-2005, 12:02) CITAT (Zarah P @ 03-11-2005, 11:57) Yenny: Blygt blommande blå, skänker värme när kvällen faller på. Öppnar sig som en kram om du väl behandlar denna dam! Oj va gulligt diktat Ska vara en verbalexkrementalist av klass för nåt sånt EXKREMENTALIST?! det var ju också en snygg ordvändning!
Biggan_
03-11-2005, 11:14
Då är jag nog en väl utslagen vidjehortensia, som snart behöver stagas upp
Zarah P
03-11-2005, 11:15
CITAT (Birgitta P @ 03-11-2005, 12:14) Då är jag nog en väl utslagen vidjehortensia, som snart behöver stagas upp  Så rart! Fast stagas vete sjutton... Du verkar både tuff och självständig, tycker jag - en riktig perenn...!
jag känner mig nog som ormöga, ni vet den där lilla, anspråkslösa som bara syns ibland, men då ordentligt?
Nästan två meter hög vissen välrotad solros,med stadig och robust stam, som sett sina bästa dagar. Har under årens lopp gett många frön, kan nog plockas på några fler.
Biggan_
03-11-2005, 11:53
CITAT (Reserv @ 03-11-2005, 12:47) Nästan två meter hög vissen välrotad solros,med stadig och robust stam, som sett sina bästa dagar. Har under årens lopp gett många frön, kan nog plockas på några fler.  Med tanke på din stadiga och robusta stam, hade du kanske passat mej som snart behöver stagas upp, men några överblivna frön har jag inte användning för längre
CITAT (Birgitta P @ 03-11-2005, 12:53) CITAT (Reserv @ 03-11-2005, 12:47) Nästan två meter hög vissen välrotad solros,med stadig och robust stam, som sett sina bästa dagar. Har under årens lopp gett många frön, kan nog plockas på några fler.  Med tanke på din stadiga och robusta stam, hade du kanske passat mej som snart behöver stagas upp, men några överblivna frön har jag inte användning för längre  Vid närmare eftertanke så är dom kanske inte ens fertila längre
Biggan_
03-11-2005, 11:56
en härdig och tålig perenn trivs bäst på vår/sommaren blommar med många olika färgnyanser kräver mycket omvårdnad men orkar resa sig efter perioder som varit "frostiga"
Fann ett papper med några rader hastigt nerkletade (från tiden då denna tråd var aktiv), och sedan bortglömda. Såhär står det: CITAT Slingrig gul Kärringtand önskar stadig blå Stormhatt att hugga tänderna i. Gift inget hinder!
Nämen :huh: det där blev ju tokigt... (Om någon inte vet, så är stormhatt giftig.)
Latmask
15-11-2005, 10:02
Nästan trettio år gammal klematis. Lång och mager till att börja med, men breder ut sig år för år. Är vacker några dagar om året, men ser oftast ganska vissen ut. Ömhetstörstande som gärna vill klamra sig fast och få stöd. Varning: Kan vara ganska giftig. Undrar just hur många svar jag skulle få, tur att jag redan har en karl.
CITAT (Reserv @ 03-11-2005, 11:47) Nästan två meter hög vissen välrotad solros,med stadig och robust stam, som sett sina bästa dagar. Har under årens lopp gett många frön, kan nog plockas på några fler.  Jo, solroser brukar ju så sin vildhavre rätt friskt!
Månskensbonden
15-11-2005, 10:28
"Envis kvickrot, resistent mot RoundUp, kompis med ett flertal daggmaskar, söker magiskt mycel att bilda symbiotiskt mykoriza med." (Lite risker får man ta....i skogen....)
mari_tres
15-11-2005, 10:34
Det är ju trevligt att det inte finns någon här som känner att "jag behöver en pidestal att sitta på". Finns nog många sådana annars.... Fast inte här, dock! =)
Skrev en tidigare annons för mig i tråden, men kom på ett viktigt tillägg:
Klängrankor och tobaksblommor undanbedes.
Caprice
15-11-2005, 14:36
Livskraftig, vit (blond), marktäckande (163cm) ros som överlevt RoundUp-behandling söker trevlig perenn livskamrat, kanske en ståtlig Cimicifuga att njuta av livet med..? Buskros med vassa taggar eller ettrig kickrot undanbedes...
netaave
15-11-2005, 17:41
CITAT (Castea @ 15-11-2005, 11:16) Klängrankor och tobaksblommor undanbedes. Praktfull rödrosa näva med mörkt grenverk söker penningblad för skogsplantering. Nä den var inget bra. Taggig frosttålig buske med mjuka skyddande barr, blommar ibland och doftar underbart. Eller, Storblommig ros söker klätterstöd.  Svara med väldoft!
lilla mamma
16-11-2005, 22:21
Liten, knubbig kaktus sällan blommande söker planteringsvänlig blyg viol. Frösättning ej längre intressant. Svar till taggen
Min mamma sa alltid att jag är som en öppen bok Nu har jag kommit på att "boken" innehåller sidor som jag ej vetat om och att det är sååå spännande att öppna dessa hemliga sidor! Men numera vill jag inte längre tillåta andra att kolla på "alla mina sidor" allra helst karlar har ej längre tillträde att få läsa min bok
Biggan_
17-11-2005, 11:59
CITAT (silos @ 17-11-2005, 11:58) Min mamma sa alltid att jag är som en öppen bok Nu har jag kommit på att "boken" innehåller sidor som jag ej vetat om och att det är sååå spännande att öppna dessa hemliga sidor! Men numera vill jag inte längre tillåta andra att kolla på "alla mina sidor" allra helst karlar har ej längre tillträde att få läsa min bok 
Och det har varit väldans jobbigt och smärtsamt att klistra tillbaka sidor som jag tillåtit andra människor att slita ut Men det nya hemliga sidorna gör att allt har varit till min fördel ändå
Zarah P
17-11-2005, 20:00
Då får jag väl vara en...
"Vinterhärdig vresros - blommar snällt om hon skäms bort, men sticks om någon försöker tränga sig på - söker bördig mylla att rota sig i. Naturnära läge ett plus och hus ett krav. Snickarbod inget hinder. Klipulversspekulanter undanbedes. Svar till; mer praktisk än snygg"
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|