amaira
Jag har besvär med flugorna ohmy.gif de försvinner för mig sad.gif .

Det började komma en liten klan med de där fantastiskt söta bananflugorna som jag är så förtjust i, i det som är mitt eget privata sovrum. Bums började jag förstås lägga fram frukt av olika slag: bananer, äpplen, lite sockervatten sleep.gif vad gör man inte. Men vad hjälpte det - de är borta!! ohmy.gif
Sånt händer nog bara mig... *snyft*

Sedan var det den där andra flugan jag hade i fönstret wub.gif .
Tyvärr var ljuset för dåligt för att fota inomhus, så vi gick ut.
DÅ RYMDE HON! För dom göra så, flugorna!
Först låtsades hon samarbetsvillig och poserade glatt. Här är en av bilderna.

Sen stack hon...

Ute finns det ju inga flugor alls, stackars mig. Utom hon som rymde då, men hon har gömt sig.

Tråkigt med alla flugorna - men annars är hösten LJUVLIG

wub.gif biggrin.gif
Berith
Ååååh så söt den är! wub.gif *suckar hänförd...*

Det satt en fluga på badrumsfönstret häromdan... Jag öppnade fönstret för att släppa ut den i stället för att slå ihjäl den. Då satt det massor med flugor i fönstret, runt själva fönstret alltså. Antagligen hade dom satt sej där för att sova en stund, men dom vaknade allihop och flög omkring som tokar... blink.gif ...och jag fick fullt upp med att fösa ut allihop. Det går ju inte att slå ihjäl dom när jag vet att dom är så vackra som den på din bild.
zeppo
Flugorna vintertid är ju fredade.

Och en fluga på julhelgen sägs ge lycka........

smile.gif
Saiai
Min systers flugor hade gjort barn i hennes ketschup.......inte så trevligt att få dom på spagettin..... hoppas jag inte hann svälja nån.......stackars små......
wacko.gif
Tesa
Jag kan säkert leta reda på en näve fluglarver åt dig...vädret är ju milt så jag skickar på posten..så kan du föda upp dem själv... laugh.gif
amaira
CITAT (Tesa @ 07-11-2005, 18:23)
Jag kan säkert leta reda på en näve fluglarver åt dig...vädret är ju milt så jag skickar på posten..så kan du föda upp dem själv... laugh.gif

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

ohmy.gif

sleep.gif

(nej tack... sleep.gif det känns ju inte alldeles nödvändigt, men snällt av dig ändå ... )

biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon