Full version: Fixa en ampel
Maria i Helsingborg
Nu när hoyorna tar allt mer plats kom jag att tänka på en ampel som jag sett på nätet och som jag tyckte var så fyndig (jag är inte så pysslig av mig, så det ska inte så mycket till) att jag bara måste vidarebefodra.......

1) Sax och låååångt snöre

2) Klipp 8 lika långa bitar och knyt ihop i ena änden

3) Knyt ihop snörena, 2 & 2, en liten bit ifrån grundknuten

4) Ytterligare en bit ifrån, knytes OLIKA 2 & 2 ihop

5) Ställ krukan på plats - TADDAAAA

TIPS: De 4 första knutarna ska nog egentligen ligga aldeles över krukfatskanten för att hålla den bättre på plats
och vad tror ni om lite pärlor?
stina
Vad jättefin!!!! Pärlor skulle nog också bli kanon!

Tack för tipset!
/Stina
Linda_A
Så där jag gör jag med. Såg det första gången på mayas hemsida. biggrin.gif

Fast mina "blir inte alltid lika vackra som dina.. laugh.gif laugh.gif
pimpim
Tack Maria för tipset. Det ska jag försöka mig på imorgon smile.gif
Alexander-VG-zon3
vad bar tack för tipset ska se om jag kan göra den imorron tongue.gif rolleyes.gif smile.gif smile.gif
*Felix matte*
Här ska köpas grovt snöre biggrin.gif
tidigare har jag gjort en av grönt snöre, men jag gjorde liten miss... klippte upp i båda ändarna och fick knyta upphängningsögla. laugh.gif Här syns min lilla misslycka tongue.gif

peppci
Vad snyggt och praktiskt. Min svärmor har ju magramegarn i en massa färger. Här ska ampeltillverkas. laugh.gif
GoSatta
det där ska jag också göra i helgen, alltid bra å kunna skapa lite extra plats smile.gif
lilla mamma
Det går att göra flerdeliga, jag har provat. Tänk ohändiga jag kunde tom.
pejori
dom är toppen!!!! smile.gif
om man gör mellanrummet mellan knutarna mindre, så passar dom också till mindre krukor. smile.gif smile.gif
har kört med sådana länge, och dom är bara att kasta när dom blir fula. smile.gif
lärde mej att göra dom av en......FISKARE!!!! laugh.gif laugh.gif
han lagade sina nät så wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon