Full version: Hej alla!
lioness
VILLE BARA ÖNSKA ER ALLA HÄR INTE EN TREVLIG,KUSLIG OCH RYSELIG BRA HÄLG.....*LER*[SIZE=1][COLOR=blue][B][B] wub.gif
silos
Tack så mycket biggrin.gif Och jag önskar dig det samma biggrin.gif
Monica M zon 4
Fast Halloween var väl i måndags? huh.gif
Nu i helgen firar vi väl Alla Helgons dag och hedrar och minns våra avlidna anhöriga.
labarradepan
tack detsamma hihi..
netaave
Jag tänker fira Alla helgons dag och inte Halloween den här helgen!

En och annan dans blir det också! biggrin.gif
marigt
Kanske går till eldfesten ikväll, annars är det Alla Helgons dag och kyrkogården som gäller,
först på lördagen till min farfar/farmor och min farbrors grav och till minneslunden; min morfar/mormor, för att tänka lite extra på dem.
På söndag blir det minnesgudtjänst för bl a mina barns pappa.
Ingen Halloween denna helg
Hannele
Pumparecept.
Hannele
Det händer i Göteborg. Ett urval av evenemang fredag 4/11

Halloweenparty
Utklädda fri entré. Takterrassen, Henriksberg.

Happy Halloween Salsa Party
Salsa Caliente club, Trappan, Järntorget, kl 21-03. Ålder 18.

Castro Halloween party
Haket, Första Långg 32, kl 18-02.
Sylvia
Enl. min mening är Halloween och ska så vara alltid den 31. oktober. Denna helg ska vi fira Alla Helgons dag och gå till gravarna med blommor och ljus!
*Felix matte*
Att halloween i Sverige firas på dag som är ämnad att hedra och minnas våra bortgångna... det tycker jag är väldigt tråkigt.
Varför inte fira då dagen infaller..31 oktober?
ninnisky
CITAT (Sylvia @ 04-11-2005, 18:19)
Enl. min mening är Halloween och ska så vara alltid den 31. oktober. Denna helg ska vi fira Alla Helgons dag och gå till gravarna med blommor och ljus!

Ja, precis så känner jag också! Vi brukar inte fira Halloween alls!!

Denna senkomna sed från USA har jag aldrig förstått mig på och tycker heller inte att den är speciellt trevlig! Det finns tillräckligt med spöken ändå!!!!! Dessutom finns det en hel del små barn som blir skrämda av alla spöken och häxor sad.gif

I morgon går vi som vanligt, stora och små, till våra gravar och tänder ljus!
Sulawesii
CITAT (netaave @ 04-11-2005, 11:08)
Jag tänker fira Alla helgons dag och inte Halloween den här helgen!

Jag med! Det är så underbart med alla ljus på kyrkogårdarna.... vilken stämning...

Men, önskar alla en härlig helg iallafall! smile.gif
Hannele
CITAT (Sylvia @ 04-11-2005, 18:19)
Enl. min mening är Halloween och ska så vara alltid den 31. oktober.

Vi firar inte Mors Dag heller samma söndag som i USA... wacko.gif
*Felix matte*
Nu är jag riktigt rejält förb...
barnbarnet Emelie 2år 8 mån ringde nyss... hon var ledsen och grät stundvis... sa att det kommit äckliga och skrämt henne.
Det hade ringt på dörren och pappan öppnade..Emelie hade också sprungit till dörren och möttes där av flera barn klädda i "skelettdräkter" och otäcka masker för ansiktet.
Emelie blev jätterädd och sprang gallskrikande tillbaka till köket, hoppade upp på en stol, grabbade tag i pappershållare som hon viftade med... för att skydda sig mot dom äckliga.
Nu hoppas vi att hon tror att mormor och morfar kört ut "äckliga" från stan och att hon kan sova inatt. wub.gif
Sylvia
CITAT (Hannele @ 04-11-2005, 20:33)
Vi firar inte Mors Dag heller samma söndag som i USA... wacko.gif

...och inte som i Finland heller biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon