|
Igår kväll åt jag smågodis så till den grad att jag till slut mådde illa och nästan hade dåligt samvete både för pengarnas och viktens skull Jag som inte ens använt socker i kaffe under flera veckor och har ätit vettigt Men men när begäret tag mig i sitt grepp är det svårt att stå emot eftersom mina tankar då endast snurrar runt godis,kakor,bullar..... Idag känns det som att jag aldrig mera kommer att äta godis;vad tror ni andra om det? Tro ni att jag kommer att kunna stå emot eller kommer jag att ge efter för godismonsteret när begäret slår till nästa gång?
Köp Kromtabletter på apoteket eller hälsokostbutiken, det hjälper när sötsuget sätter in. Lycka till i fortsättningen, det borde juh du greja, du har juh så mycket att pyssla med så du inte ska behöva nåt sug alls
CITAT (Reserv @ 04-11-2005, 09:21) Köp Kromtabletter på apoteket eller hälsokostbutiken, det hjälper när sötsuget sätter in. Lycka till i fortsättningen, det borde juh du greja, du har juh så mycket att pyssla med så du inte ska behöva nåt sug alls  Vad roligt att se att du är här Reserv  Kromtabletter skall inhandlas;när pengar finns;extra pengar köpte jag godis för
Ingrid på Västkusten
04-11-2005, 08:39
Eller köp magnesiumtabletter - de hjälper också när suget sätter in. Det är inte alla som blir hjälpta av kromtabletter. För mig är det som att vrida om en kran nä r jag ätit magnesiumtabletter så snabbt försvinner godissuget! Och det händer FORT!
När jag slutade med det mesta i sockerväg ökade jag proteindelen i maten jag åt alltså undvek stärkelserik mat och VIN till maten ökar också godissuget. Det är ok att äta godis fast i måttliga mängder - och omman itne får i sig för mkt socker på anat sätt. Men första tiden var inte så kul alls- Du har mina FULLA sympatier!
Hälsar Ingrid
netaave
04-11-2005, 10:03
Vem har inte kommit på sig själv med handen i godispåsen, just nu är det ju så attans billigt också! Det där med magnesiumtabletter var intressant, tack för det tipset! Jag hör nämligen till dom som inte tycker att kromtabletter hjälper.
Var hittar man magnesiumtabletter? Vad kostar dom?
Det där med krom eller magnesiumtabletter låter ju intresant....
men du solis, om du nu hållit upp i flera veckor utan socker.. så gör det väl inte så mycket om du nån gång ibland frossar på smågodis? Som du sa själv... nu mådde du ju nästan illa, så behovet har du säkert tillfredställt för ett tag.. så om du nu skulle vija äta smågodis om ett par veckor eller så igen är det väl inte så farligt!?
Krom- och magnesiumtabletter håller väl blodsockret på en jämn nivå. Samma sak uppnår du genom att äta mycket fibrer och grönsaker och äta målen jämnt fördelade under dagen.
Sen gör det väl inte så mycket med en godisattack då och då. Man måste njuta ibland också! Bättre att äta mycket vid ett tillfälle än att gå och småäta godis ofta.
Man kan ju frossa i frukt, söta vindruvor, äpple, päron, klementiner, melon och granatäpple. En söt och god frukt, eller en fruktsallad om man är ambitiös, brukar vara nog för att dämpa både sötsug och hunger. En urgröpt honungsmelon med bitar av frukt ...
Jag tänker också att det inte är så farligt om godismonstret kommer var 14 dag och att frukt bara måste jag köpa hem så att jag kan mumsa utan att få problem.
Dessutom kan man ju unna sig lite godis då och då var 14:e dag låter ju som ganska sällan tycker jag
Nu i helgen så mixade min man frusna jordgubbar, yoghurt och fruktsocker. Mmmm, mycket gott var det och inte direkt onyttigt heller!
Åh, vad det låter gott! Det borde gå att göra med frusna hallon och blåbär också?
CITAT (Rossi @ 04-11-2005, 12:20) Nu i helgen så mixade min man frusna jordgubbar, yoghurt och fruktsocker. Mmmm, mycket gott var det och inte direkt onyttigt heller!  ÅÅÅ;det låter minnsann gottinamnam!
CITAT (LadyG @ 04-11-2005, 12:23) Åh, vad det låter gott! Det borde gå att göra med frusna hallon och blåbär också? Ja, det gör det säkert. Och man kan ha naturell yoghurt, vaniljyoghurt eller vilken man nu vill ha för att variera smaken. Inte alls dumt, faktiskt!
Ingrid på Västkusten
04-11-2005, 12:15
Det är u så här för att kroppen skall kunna tillgodogöra sig calcium så behövs även magnesium. Jag började äta magnesium eftersom jag läste att det kan hjälpa personer som lider av bruxism vilket jag gör - tyvärr och ordentligt :-( Mer om detta kan läsas här; http://www.is.wayne.edu/mnissani/bruxnet/Advice.htmOch så började jag nysta mer i det. Här är en sammanställning på engelska om det: http://www.wholehealthmd.com/refshelf/subs...525,890,00.htmlDet finns fler - jag tog en i högen. Som med allt annat skall all info på Internet udnersökas noga - och man skall inte överdosera. En sak är säker - magnesiumets roll i vår hälsa är väldigt udnerskattad eller snarare okänd! Kan bara säga att det fungerar jättebra på mig - tyvärr int epå bruxismen, det var int emuskelrelaterat i mitt fall men 'sug' - det var helt fantastiskt vad det hjälpte :-) Hälsar Ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|