silos
Snälla rara vänner jag ber er att hålla tummarna för Chow-chow killen Simba;han har blivit sjuk med hög feber och inflammation i det opererade benet.

Kalinsi skulle egentligen åka idag med Simba till stygnbort tagning och Rehab. men nu blev det akut vet. besök istället eftersom Simba hade 39.9 i morse och det rann ur op.stället.

Så snälla håll tummarna för att allt skall gå bra!
Gillan
Självklart håller både jag och Fantast både
tummar och tassar.
Du får tala om hur det går wub.gif
/Gillan
annama
Stackars er, du Simba och Kalinski. Jag hoppas innerligt att han repar sig, det är i och för sig inte ovanligt med en inflammation i ett sår, så han får säkert hjälp på djursjukhuset. Vi här nere håller alla tummar. I mitt album kan du se mina älsklingar, Siri har ibland haft besvärligt med många veterinärbesök och operationer, så jag vet hur det känns.
silos
CITAT (Evgeni @ 04-11-2005, 12:09)
Självklart håller både jag och Fantast både
tummar och tassar.
Du får tala om hur det går wub.gif
/Gillan

Tack gulledig och Fantast wub.gif
Det är så hemskt denna väntan av att inte få veta vad det är.
De har ännu inte kunnat söva Simba för att undersöka vad det är som orsakar inflammationen;risken finns att det är i själva leden men vi hoppas innerligt att det endast är ytligt!
silos
CITAT (annama @ 04-11-2005, 12:10)
Stackars er, du Simba och Kalinski. Jag hoppas innerligt att han repar sig, det är i och för sig inte ovanligt med en inflammation i ett sår, så han får säkert hjälp på djursjukhuset. Vi här nere håller alla tummar. I mitt album kan du se mina älsklingar, Siri har ibland haft besvärligt med många veterinärbesök och operationer, så jag vet hur det känns.

Det är så skönt att kunna skriva här och få tröst;tack gulledig wub.gif
LadyG
Vi håller både tassar och tummar här för att det ska gå bra! Stackars Simba, bara han inte har ont. Det är så hemskt när djur lider. sad.gif
silos
CITAT (LadyG @ 04-11-2005, 12:16)
Vi håller både tassar och tummar här för att det ska gå bra! Stackars Simba, bara han inte har ont. Det är så hemskt när djur lider. sad.gif

Precis;det är jo det som är det värsta! Tack gulle dig att ni håller tummar och tassar wub.gif
Biggan_
Hoppas det ordnar sig bra för Simba. Vetrinärerna är duktiga i dag. Synd att det kom ett bakslag för det artade sig ju så bra sad.gif
Håller iallafall tummarna för att det skall gå bra wub.gif
Anki på Öland
Klart vi också håller tummar för Simba och ett snabbt tillfrisknande!!!
Anki
*Felix matte*
Så tråkigt sad.gif vi håller tummar och tassar och hoppas att Simba snart är pigg igen. wub.gif
Berit
Maiken och Berit håller också tassar och tummar för Simba sad.gif wub.gif
silos
BirgittaP,Anki på Öland,Felix matte och Berit;tack för att ni hållit tummar och tassar :wub:Ni är verkligen goa alla vänner som tänker på Simba

Nu är dottern på väg hem med Simba wub.gif wub.gif wub.gif

Han har 2 dränage för inflammationens skull som är ytlig och det var skönt att det inte var inflammation i själva ledet.

Underbart att Simba får komma hem wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif smile.gif wub.gif
*Felix matte*
Åh vad skönt att det inte var i leden smile.gif wub.gif
Boxer
smile.gif Ge Simba en tillfriskningspuss av mig. wub.gif
lilla mamma
Nu får vi hoppas på att Simba snart står på egna ben igen.

Själv önksar jag alla tikar i samhället bort. Grannens tik löper, gissa vem som beter sig som en okänd hundturk?
yenny
Håller tummarna så att det ska gå bra nu wub.gif
annama
Skönt att han får komma hem, hoppas att dränagen kan tas snarast möjligt, antar att han får gå med tratt så länge han har dom kvar. Sånt är inte kul sad.gif sad.gif sad.gif . Bra att det var ytlig infektion, värre om det suttit i själva leden. Han har säkerligen fått antibiotica också, så det borde gå på några dagar. Vi hoppas!!!
Kalinsi
Hemma efter en lång dag.
Simba har en rejäl sårinfektion. Såret är omsytt och dränageslang
ilagd. Stygnen ska tas bort om ca 3 veckor, då såret är infekterat kan
läkningen ta längre tid, därav den sena stygntagningen.

De har röntgat hans knä, och vad jag förstod det som var det en svullnad
intill operationsområdet, och den svullnaden kände de även.
Annars hade det via röntgen sett bra ut, men de sade att de k a n
missa saker men hoppades att så inte var fallet.

Infektionen hade inte nått in till leden, tack gode Gud för det!!!
Långt in hade det läkts, Vet hade stuckit en nål för att kolla ledvätskan
och den hade sett fin ut. Men i de yttre lagren hade det alltså varit
infekterat och sårområdet hade spruckit upp när de kollade där. Så de
har spolat och sytt nya stygn.

De gav honom antibiotika via spruta direkt när vi kom imorse,
och han har även fått det innan vi åkte hem. Han har också
fått morfin via spruta. Han skall imorg bitti börja äta antibiotika
i tabl form. Likaså ska han fortsätta att stå på metacam.

De har tagit odling på det som var i såret, men det tar ett par dagar innan
de får svar på odlingen. De sade dock att det rör sig om stafylokocker
eller någon annan slags kocker.

Jag tror att jag fått med allt nu...det är snurrigt i skallen.

Tack snälla Ni för att Ni tänker på Simba och för att
Ni håller tummarna för honom!

Många KRAMAR till Marre & Nikita som höll oss sällskap och gav oss styrka hela dagen samt skjutsade till och från Strömsholms! TACK!!!
*Felix matte*
Så jobbig dag ni haft... skönt att det ser lite ljusare ut nu.
Vi fortsätter hålla tassar och tummar och skickar "friskbaciller" till Simba wub.gif
Kalinsi
CITAT (Felix matte @ 04-11-2005, 21:25)
Så jobbig dag ni haft... skönt att det ser lite ljusare ut nu.
Vi fortsätter hålla tassar och tummar och skickar "friskbaciller" till Simba wub.gif

Tack snälla Felix matte!!! *kramar*
Kalinsi
Uppdatering lör förmiddag:

Jag var beredd på att natten skulle bli orolig med mycket gnäll
eftersom han varit sövd och sedan fått morfin.
Men han gnällde inte alls, så SKÖNT för såväl honom som mig!
Dock "rumstrerade" han om en del, var besvärad, ville kasta sig
mot benet, och bytte frustrerat plats flera ggr.
Så vi har ändå fått sova en del. SKÖNT!
Jag har nu på morgonen kissat honom, sköljt såret med
koksaltlösning, givit honom mat, antibiotika, smärtstillande.
Och nu ska jag själv äta en sen frukost.
Anki på Öland
Såg någonstans att du dragit ner på maten för att få ner honom i vikt och att du gav kokta morötter för att dryga ut det. Rå blomkål är också bra att dryga ut bantamat med. Ordentligt tuggmotstånd som sen ger mer mättnadhetskänsla och det innehåller rätt mycket C-vitamin som är bra för honom nu.
Anki
LadyG
Är det positivt att han "rumsterar", det måste det väl vara? Kan det inte bero på klåda från såret, såndär läkningsklåda (eller vad det kallas)?

Hoppas att Simba mår bättre nu och att såret läker som det ska!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon