|
kristerh
04-11-2005, 13:32
Kvälls (skvaller)tidningarna fylls med stora rubriker om persbrandt och hans liv, jag ställer mig frågan: har det inte hänt något i världen värt att skriva om  är det någon som tycker att det är intressant med denna jakt på persbrandt  han har tydligen blivit psykiskt chockad av förföljelsen, låt honom leva som han vill. tur att man inte köper tidningarna längre. Eller är det någon annan som tycker om denna sensationshysteri. krister
Efter att Persbrandt har varit med i media så mycket på senare tid (menar inte skvallerpress), och gjort så många TV-serier etc, så har jag tröttnat på honom. Men när han överexponerar sig själv så totalt så får han också räkna med att folk får en "relation" till honom, och vill veta skvaller. Se bara på Björn Borg, och andra som figurerat i pressen.
Tycker för övrigt inte att Persbrandt ska oja sig för mycket. Det är ju inte bara han som hängts ut. Exempelvis Oldsberg fick ju en rejäl genomgång i pressen häromsistens, och han hade "bara" varit full. Inte kört båt berusad, inte kört bil berusad, inte bedragit sin käresta, etc.
Vill för ordningens skull inflika att ljugande journalister som gömmer sig bakom yttrandefrihetens skydd, och påstår vad som helst med hänvisning till "källor som enligt lag ej får röjas", de journalisterna har mitt djupaste förakt.
Tycker absolut inte om denna förföljelse av denna persbrandt eller någon annan. De är människor precis som alla andra och lever också som alla andra! vem orkar bry sig?
Fast de där kändisarna beklagar sig inte när pressen skriver positivt om dem utan utnyttjar gärna pressen då för att sälja mer ....
Det finns en fram- och baksida överallt!
Jag känner ett par journalister på Aftonbladet + Expressen och fick av dom höra att det är flera kändisar som "det är så synd om" för att dom hängs ut i media och som är dom som själva kontaktar tidningarna. Tydligen för att dålig publicitet är bättre än ingen publicitet alls..... Bla en kvinnlig sångerska med bla alkoholproblem. Men vem f-n vet?????
/Stina
Vi får väl de kvällstidningar som vi förtjänar. Uppenbarligen är det dessa rubriker som säljer bra. För några år sedan höll ju kvällstidningarna på att gå kräftgång, men sedan de gav sig in i vecktidningarnas skvaller på allvar , så verkar det ju gå bättre. Annars är det väl bra intiativ av biblioteken i Lysekil och Falkenberg, som plockade bort kvällstidningarna. Och om vi andra som inte köper dem, inte heller besöker deras hemsidor, eller refererar till artiklar där (kvällstidningarna har ju ändå stulit de flesta nyheterna från andra tidningar så oftast kan man hitta orginalartikeln), så får de ännu mindre uppmärksamhet.
Håller med dig Kurt, när jag var yngre tyckte jag att landsortspress var lite töntig sådär, medan Expressen, GT, Aftonbladet, de skrev ju stora häftiga saker om ting som hände runtom i världen. Nu inser man ju att det egentligen är landsortsjournalisterna som är RIKTIGA journalister, tar reda på saker själv, medan kvällstidningarna mest ägnar sig åt flashig och ytlig journalistik, ofta kopierad från utrikes media. (För hur många utrikesreportrar har kvällstidningarna idag egentligen?)
Jag har i stort sett slutat köpa kvällstidningar sedan jag såg hur enormt vinklat och dåligt de beskrev "Göteborgskravallerna" år 2001. Fy för den lede. Dessutom skaffade jag bredband i samma veva, så då blev kvällstidningar ännu mer umbärliga...
zaaritha
04-11-2005, 23:18
Låt Persbrandt vara ifred!!
ninnisky
04-11-2005, 23:22
CITAT (zaaritha @ 05-11-2005, 00:18) Låt Persbrandt vara ifred!! .. och alla andra "kändisar" också!
Björken
05-11-2005, 03:11
Håller helt och hållet med om att sluta bedriva hetsjakt på kändisar. De sk kvällstidningarna ska ägna sig åt nyhetsbevakning och inte bli skvallerpress, det har vi särskilda tidningar som enbart sysslar med det.
birgitek
05-11-2005, 08:53
CITAT (ninnisky @ 05-11-2005, 00:22) CITAT (zaaritha @ 05-11-2005, 00:18) Låt Persbrandt vara ifred!! .. och alla andra "kändisar" också! Är inte så säker på att dom vill vara ifred. Då kanske dom inte skulle vara kändisar längre. Birgit Ek
CITAT (stina @ 04-11-2005, 14:41) Jag känner ett par journalister på Aftonbladet + Expressen och fick av dom höra att det är flera kändisar som "det är så synd om" för att dom hängs ut i media och som är dom som själva kontaktar tidningarna. Tydligen för att dålig publicitet är bättre än ingen publicitet alls..... Bla en kvinnlig sångerska med bla alkoholproblem. Men vem f-n vet?????
/Stina Sant. Vem tror ni kläcker de flesta "inside scoop"? Antingen kändisen själv, eller en närstående. Det är väldigt sällan de behöver jaga sådana nyheter. Fråga bara Jesper Lögdahl t ex
CITAT (LadyG @ 05-11-2005, 13:29) CITAT (stina @ 04-11-2005, 14:41) Jag känner ett par journalister på Aftonbladet + Expressen och fick av dom höra att det är flera kändisar som "det är så synd om" för att dom hängs ut i media och som är dom som själva kontaktar tidningarna. Tydligen för att dålig publicitet är bättre än ingen publicitet alls..... Bla en kvinnlig sångerska med bla alkoholproblem. Men vem f-n vet?????
/Stina Sant. Vem tror ni kläcker de flesta "inside scoop"? Antingen kändisen själv, eller en närstående. Det är väldigt sällan de behöver jaga sådana nyheter. Fråga bara Jesper Lögdahl t ex  Ja jag har svårt att tro att dessa mina kompisar skulle ljuga för mej om en sådan sak. Dom som det aldrig skrivs om (typ Björn Skifs) är dom som aldrig kontaktar "skvallerpressen".
Caprice
05-11-2005, 18:42
Håller med, journalister borde ha något vettigare att skriva om...
Eller, sök jobb på Hänt Extra...
Däremot, ang Persbrandthistorien, säger jag bara... Som man bäddar får man ligga...
CITAT (Caprice @ 05-11-2005, 19:42) Håller med, journalister borde ha något vettigare att skriva om...
Eller, sök jobb på Hänt Extra... Journalister får inte bestämma själva vad dom ska skriva om. Dom måste skriva om sådant som får oss att köpa tidningen.....
Bestämmer gör redaktören men de flesta uppslag kommer från journalisterna själva. Det är ju de som ska föreställa vara sakkunniga (*fniss*)  Jag håller med om att Persbrandt får stå sitt kast. Han har valt att gå ut med en massa privat info i media, nu får han finna sig i att det skrivs om det och spekuleras.
På TV4:s Morgonprogram idag, så diskuterade man Persbrandts figurerande i massmedia. En kommentar var att de människor som är sexuellt attraktiva skvallras det mest om för att det handlar om "fortplantningen i gruppen". Vette sjutton om jag kan hålla med.
Nej, däremot är väl relationer överlag något som sannolikt ligger på skvallerlistornas tio-i-topp år efter år efter år. Inte lika intressant att skvallra om att Persson har köpt ny båt som att Persson har en partner vid sidan av.
Intresserar mig inte så värst för sådana där artiklar. Brukar bara tänka att: "vad skönt, då har det inte hänt något värre i världen , idag!" när t.ex Kicki Danielsson är på löpsedeln... Eller så kan man undra hur de prioriterar när de sätter löpsedlar För ATT det händer värre saker än så här i världen vet vi ju
Det brukar ju lite syniskt heta att "En skadad svensk säljer mer än tio döda kineser" och det lever tidningarna efter. De anser att vi är mer intresserade av det som händer nära oss, rent geografiskt sett. Om det är sant för alla vet jag inte, men generellt sett har de nog rätt.
*Felix matte*
06-11-2005, 22:25
Persbrant visste jag inte att det fanns någon som hette så... inte förräns det nämndes i morronteve.. Fortfarande är jag lika ovetande om denne man... läser faktiskt sällan mer än rubrik när det gäller sk Kändisskvaller
vilda-tomten
06-11-2005, 23:50
CITAT (Scrollan @ 06-11-2005, 12:02) På TV4:s Morgonprogram idag, så diskuterade man Persbrandts figurerande i massmedia. En kommentar var att de människor som är sexuellt attraktiva skvallras det mest om för att det handlar om "fortplantningen i gruppen". Vette sjutton om jag kan hålla med.  Men det var väl det som det senaste handlade om - fortplantning Undrar hur länge han hade tänkt hålla det hemligt...
CITAT (Felix matte @ 06-11-2005, 23:25) Persbrant visste jag inte att det fanns någon som hette så... inte förräns det nämndes i morronteve.. Fortfarande är jag lika ovetande om denne man... läser faktiskt sällan mer än rubrik när det gäller sk Kändisskvaller  Där ser man! Hur kan man ha missat en av sveriges bästa skådespelare?  Beck filmerna skulle inte vara vad dom är utan Persbrant i rollen som Gunvald... För att inte tala om alla roller han haft/har på dramaten. Han är min största idol i skådissverige. Men det senaste på tv, Medicinmannen är en besvikelse. Inte för hans insats, men hela serien andas B-klass. Men hans privatliv intresserar mig lika mycket som torkande vit målarfärg!
CITAT (Anne R @ 07-11-2005, 07:01) Där ser man! Hur kan man ha missat en av sveriges bästa skådespelare?  Beck filmerna skulle inte vara vad dom är utan Persbrant i rollen som Gunvald... För att inte tala om alla roller han haft/har på dramaten. Han är min största idol i skådissverige. Men det senaste på tv, Medicinmannen är en besvikelse. Inte för hans insats, men hela serien andas B-klass. Kan bara hålla med om Persbrandt som skådespelare. Även jag tycker att "Medicinmannen" blev en besvikelse. De hade ju ett högt tempo då de spelade in serien, vilket ställde höga krav på skådespelarna eftersom de inte fanns tid till en massa omtagningar - och det märks. Persbrandt gör så gott han kan med sin rollprestation, men det blir aldrig riktigt bra. Han är betydligt bättre i "Beck"-filmerna.
Ja, Persbrandt är utan tvekan en bra skådis. Hoppas bara att han inte blir type-castad att jämt spela otrevlig halvgalning. Konstigt att "seriösa" nyhetstidningar och tv-program hellre snackar om Persbrandt än om mer allvarliga och krångliga saker, som protesterna i Frankrike. Såg en del på TV4s morgon-TV i helgen men där var inte en sekund om Frankrike vad jag kunde se (bortsett från ett par minuter i nyhetssändingarna). Trots att protesterna nu är mer omfattande och intressanta än den så berömda 68-protesten. Åtminstone såvitt jag begriper.
*Felix matte*
07-11-2005, 21:42
CITAT (Anne R @ 07-11-2005, 07:01) CITAT (Felix matte @ 06-11-2005, 23:25) Persbrant visste jag inte att det fanns någon som hette så... inte förräns det nämndes i morronteve.. Fortfarande är jag lika ovetande om denne man... läser faktiskt sällan mer än rubrik när det gäller sk Kändisskvaller  Där ser man! Hur kan man ha missat en av sveriges bästa skådespelare?  Beck filmerna skulle inte vara vad dom är utan Persbrant i rollen som Gunvald... För att inte tala om alla roller han haft/har på dramaten. Han är min största idol i skådissverige. Men det senaste på tv, Medicinmannen är en besvikelse. Inte för hans insats, men hela serien andas B-klass. Men hans privatliv intresserar mig lika mycket som torkande vit målarfärg!Lite långt till dramaten.. 120 mil tror jag... och Beck filmerna ? jag går aldrig på bio... inte heller har jag hört talas om eller sett Medicinmannen.
Anki på Öland
07-11-2005, 23:47
Hur har du lyckats missa Beck-filmerna - dom har väl gått 70 gånger på TV4 dom sista åren! Om och om och om igen........ Anki
Gunvald Larsson är väl en ganska intressant och spännande person - men Mikael Persbrandt...? Neej inte så värst. Och Beck-filmerna repriseras ju nu på TV4. Eller i alla fall för nån vecka sen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|