Gabi
Ursäkta mitt ointressanta inlägg men hipp hurra...nu är jag klar med allt inför vintern. Skördade de sista morötterna igår (ca 2 kg som barnen åt upp på en gång..) och satte vitlök. Vad härligt det känns men ännu härligare är att man snart får så nya frön.
Men det förstås.. lövräfsningen är kvar.

Gabi
Eva i Skåne
Visst är det en skön känsla när man gjort undan för hösten smile.gif
Lite semester från trädgårdssysslorna är inte fel när man väl kommit så långt, men det tar emot att börja på det.
Nu kan man börja planera för nästa säsong.

Lövräfsning... den sparar jag rolleyes.gif
gammelnalle
OINTRESSANT INLÄGG!!!!??? NÄ du!!!

vad vore detta forum utan personliga iaktagelser och betraktelser----????

Lövräfsning??? vofför det?? ...
jag kör över löven med gräsklipparen (ibland MED uppsamlare, ibland utan)..

Träden behöver också tillförsel av gödning.. och jag tror på att bladen ger rätt sorts näring...

b
Lady Hamilton
smile.gif Jaa, jag håller med dig "nallen" vart enda ord kan jag skriva under på!
anna_rispan
jag har änligen grävt hela min odlingsyta inför vintern. hoppas på en fortsatt mild november så jag kan rensa bort ogräset (revsmörblommor) bland smultron o jordgubbar. sen är det nog klart. men som sagt dags att börja drömma om nästa säsong.
Ingrid på Västkusten
Det regnade hela helgen här på V-kusten så det vart INGET gjort i köksträdgården GRRRR men lampa kom upp inomhus för växingarna :-)

Nån gång måste ledig tid sammanfalla med icke-regn!

Hälsar Ingrid
Gabi
Tack, Gammelnalle, för tipset. Nu kan jag tala om för min man att jag inte behöver räfsa löv. Hoppas det fungerar att köra sönder dem med vår gräsklippare. Annars fungerar väl komposten, antar jag. Men då måste jag ju räfsa... hmmm.

Gabi
Ingrid på Västkusten
Använd dem som täckning i Dina köksträdgårdsland - så ingen bar jord finnes, och så lägg masonit elelr annat täckelse över. Du kommer å bli förvånad till våren hur lucker jorden är!

Hälsar Ingrid
Svante, zon 1
Ack , den som ändå hade kommit så långt! Jag har inte hunnit ta ett spadtag på två månader. Min enda tröst är att sen höstgrävning gör det svårare för mördarsniglarna att övervintra i landet (jag dräpte en stor, fet en så sent som för en vecka sedan).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon