Full version: Nytt trick...
LadyG
Nu vet jag varför mina luddbollar kissar mer än det går åt i vattenskålen. Jag ertappade den ena nu i natt med att dricka ur mitt vattenglas, huvudet halvvägs nerkört i glaset ivrigt lapande. tongue.gif

Jag som byter vatten åt dem så ofta i skålen, morgon och kväll oftast, medan mitt eget vattenglas ibland blir stående över dagen. (Glöms bort helt enkelt.) Tro inte att det färska vattnet är godast - nej, mattes vattenglas ska det vara såklart smile.gif

Jag får väl ställa dit två glas i fortsättningen. Ett till mig och ett till katten smile.gif
Lady Hamilton
wub.gif Vad gulligt!
Men det är klart.... de är väll som barana....vill göra som mamma/matte
solkatten
Placera ut vattenskålar på andra ställen än vid matskålen. Ibland vill dom inte dricka vid maten...
Jag har vattenskålar i andra rum.
yenny
Glas verkar vara populärt att dricka ur...upptäckte att glaset vid sängen var det inte bara jag som drack ur blink.gif
jag ett som står vid altandörren...och alltid vatten i vattenkannan och en skål som jag har ljuskoppar i, den är poppis biggrin.gif
Reserv
Det är ytterst sällan vildkatter fäller och äter sina byten vid vattenhålen, det är detta som sitter i våra tamkatter, dom vill helst inte ha vatten i närheten av sina matskålar. Själv har jag ställt ut såna där ytterkrukor som föreställer olika djur och fyllt dom med vatten, på så sätt är det till både prydnad och nytta, t.ex. en vattensvan/groda/snigel/hund rolleyes.gif
ThomasJ
Våran katt följer med mig till badrummet om mornarna och hoppar upp i handfatet och vill att man sätter på vattnet, som hon sedan läpjar i sig från strålen. smile.gif

Hon skulle säkert vilja ha en rinnande stråle hela tiden, men det skulle tyvärr bli för dyrt och oekonomiskt. sad.gif

/Thomas
Boxer
Den gröna vattenkannan som det knappt går att få ner nosen i, tycker min katt om att ta en slurk ifrån. wub.gif
yla
alla vattenhål som finns hemma vaser sticklingsglas blomfat vattenglas älskar mina att dricka ur

såklart dom vill ju var a sociala o dricka där du dricker ,mina ska alltid kolla vad jag drisker

o som sagt sticklingsglasen får man kolla noga så dom inte vart där o druckit upp ellre kastat ur sticklingarna
så jag har också vatten överallt
LadyG
laugh.gif laugh.gif

Vilka underbara katter det finns. Sitter här och fnissar förtjust över alla roliga ställen katter kan få för sig att dricka på. Rolig läsning biggrin.gif

Bra idé med många vattenskålar. Det ska jag anamma. Har en massa söta små skålar man kan använda till sånt smile.gif

Det kan ju förklara varför mina sticklingar dricker så mycket! blink.gif
Hannele
CITAT (yenny @ 06-11-2005, 12:27)
ett som står vid altandörren...och alltid vatten i vattenkannan och en skål som jag har ljuskoppar i, den är poppis biggrin.gif

Själv är jag inte så förtjust i att dricka kallt vatten, jag förstår katten..
I trädgården har vi allti vattenskålar, besöks även av fjärilar, fåglar, grodor..

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon