Full version: Men ush...
LadyG
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,725190,00.html

Inte för att jag använder smik speciellt ofta (det är jag för lat för) men hudkräm använder jag en del. Jag mår illa bara jag tänker på att smeta ut hjärnsubstans, moderkaka eller invälvor över ansiktet.

Hoppas förbudet blir kvar.

USH!!! wacko.gif blink.gif

Edit: Stavar som en kråka...
Lady Hamilton
Både hjärna och moderkakor inälvor m.m. är det redan många som ÄTER blink.gif
så inte tror jag att det kommer att vara något förbud mot sådant i smink framöver. Vi är ju numera mångkulturella
sleep.gif
LadyG
Tillagat ja, men rått?!? blink.gif
Hannele
CITAT (LadyG @ 06-11-2005, 21:41)
Jag mår illa bara jag tänker på att smeta ut hjärnsubstans

Kalvbräss har jag ätit, riktigt gott med färska kantareller.
Bara en gång, men kalvlever med gräddsås blir det ibland.
Och ett och annat har det slinkit ner i England. smile.gif
*Felix matte*
Tur som är så använder jag inga krämer förutom kroppslotion för torr hud.. den ser inte ut att innehålla några kroppsdelar.. däremot lite hästpiss.. tror att jag en gång läst att Urea är. ohmy.gif tongue.gif
Kathy
CITAT (Felix matte @ 06-11-2005, 22:09)
Tur som är så använder jag inga krämer förutom kroppslotion för torr hud.. den ser inte ut att innehålla några kroppsdelar.. däremot lite hästpiss.. tror att jag en gång läst att Urea är.   ohmy.gif  :P

Spännande...jag sökte på "urea" och ser att det är samma sak som karbamid. Den finns också som tillsats i glass och tuggummi. wacko.gif
kodnr E 927 b

Ibland ska man nog inte vara så nyfiken... tongue.gif
Reserv
Öhm........ blink.gif wacko.gif hoppas innerligen att det är den syntetiska karbamiden dom använder i glassen sad.gif Hudkrämer är inget jag nyttjar så det spelar mindre roll, men i livsmedlen vill man juh inte gärna ha......... wacko.gif urk, jag tror jag går och spyr en skvätt, jag hade nyss stoppat i mig en magnum mandel sad.gif
*Felix matte*
CITAT (Scrollan @ 06-11-2005, 22:14)
CITAT (Felix matte @ 06-11-2005, 22:09)
Tur som är så använder jag inga krämer förutom kroppslotion för torr hud.. den ser inte ut att innehålla några kroppsdelar.. däremot lite hästpiss.. tror att jag en gång läst att Urea är.   ohmy.gif  tongue.gif

Spännande...jag sökte på "urea" och ser att det är samma sak som karbamid. Den finns också som tillsats i glass och tuggummi. wacko.gif
kodnr E 927 b

Ibland ska man nog inte vara så nyfiken... tongue.gif

Huvvaligen ohmy.gif .. jag var och läste innehållsdeklaration på Wrigleys Extra White som jag tuggar just nu... hittade varken karbamid eller urea wink.gif inte heller E 927 b
Kathy
CITAT (Felix matte @ 06-11-2005, 22:45)
Huvvaligen ohmy.gif .. jag var och läste innehållsdeklaration på Wrigleys Extra White som jag tuggar just nu... hittade varken karbamid eller urea wink.gif inte heller E 927 b

Vilken tur. tongue.gif
Flamingon - växtgalning
och in parfymer finns det fågelbajs och i de lite finare fårhjärna. och i t ex klassikern chanel no 5 finns det även sperma.

och i godis finns det gelatin som kommer från avkok av slaktavfall.

finns mycket skabbigt i saker och ting.
Pirum
Ja, gelatin får man väl ur omsorgsfullt urkokade grisfötter? En del gelatin är dock vegetabiliskt framställd. Men då står det nog ofta just "vegetabilisk gelatin". Vet att för några år sedan blev det rabalder eftersom det fanns grisgelatin i vanlig Yoghurt. Tror de fick ändra till vegetabilisk gelatin.
Hannele
Bra bantningstips att skriva såna rubriker och texter.. wacko.gif
cic
CITAT (Hannele @ 07-11-2005, 20:20)
Bra bantningstips att skriva såna rubriker och texter..  :wacko:

laugh.gif laugh.gif

Skämt å sido.. Jag sminkar mig typ 3 ggr om året, och då använder jag bara body shops produkter. Är inte särskilt förtjust i godis.. okej då, choklad ÄR mumma..

Men det finns all anledning att läsa innehållsförteckningen!
Ophelia
Jag är alldeles för mycket bondunge för att ens bry mig om om detta. Det jag kan ha vissa farhågor för att silikontuttar och sånt som vissa människor väljer att spruta in i sina kroppar.

För övrigt äter jag gärna grisfötter och tunga gjord på farmors recept.
Hannele
CITAT (Ophelia @ 07-11-2005, 20:45)
För övrigt äter jag gärna grisfötter och tunga gjord på farmors recept.

Ok, tunga, lever, blod, kalvgräss och annat slinker ner här också.
Och myrkiss åt vi som barn. Fanns ju inte sura karameller. tongue.gif
*Felix matte*
Sminkar mig... ja mascara, ögonskugga lite puder och rouge nån gång
använder aldrig parfymer och äter ingen inälvsmat, inte heller tunga eller grisfötter... huvva, jag får kräkkänsla bara jag tänker på sånt. sad.gif
Biggan_
Tunga! Nej fy farao och äta sånt andra har haft i munnen ohmy.gif laugh.gif
Jag äter inte "prästanesa" i heller sleep.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon