|
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,725190,00.htmlInte för att jag använder smik speciellt ofta (det är jag för lat för) men hudkräm använder jag en del. Jag mår illa bara jag tänker på att smeta ut hjärnsubstans, moderkaka eller invälvor över ansiktet. Hoppas förbudet blir kvar. USH!!!  Edit: Stavar som en kråka...
Lady Hamilton
06-11-2005, 20:48
Både hjärna och moderkakor inälvor m.m. är det redan många som ÄTER så inte tror jag att det kommer att vara något förbud mot sådant i smink framöver. Vi är ju numera mångkulturella
Tillagat ja, men rått?!?
Hannele
06-11-2005, 21:08
CITAT (LadyG @ 06-11-2005, 21:41) Jag mår illa bara jag tänker på att smeta ut hjärnsubstans Kalvbräss har jag ätit, riktigt gott med färska kantareller. Bara en gång, men kalvlever med gräddsås blir det ibland. Och ett och annat har det slinkit ner i England.
*Felix matte*
06-11-2005, 21:09
Tur som är så använder jag inga krämer förutom kroppslotion för torr hud.. den ser inte ut att innehålla några kroppsdelar.. däremot lite hästpiss.. tror att jag en gång läst att Urea är.
CITAT (Felix matte @ 06-11-2005, 22:09) Tur som är så använder jag inga krämer förutom kroppslotion för torr hud.. den ser inte ut att innehålla några kroppsdelar.. däremot lite hästpiss.. tror att jag en gång läst att Urea är.  :P Spännande...jag sökte på "urea" och ser att det är samma sak som karbamid. Den finns också som tillsats i glass och tuggummi. kodnr E 927 bIbland ska man nog inte vara så nyfiken...
Öhm........  hoppas innerligen att det är den syntetiska karbamiden dom använder i glassen  Hudkrämer är inget jag nyttjar så det spelar mindre roll, men i livsmedlen vill man juh inte gärna ha.........  urk, jag tror jag går och spyr en skvätt, jag hade nyss stoppat i mig en magnum mandel
*Felix matte*
06-11-2005, 21:45
CITAT (Scrollan @ 06-11-2005, 22:14) CITAT (Felix matte @ 06-11-2005, 22:09) Tur som är så använder jag inga krämer förutom kroppslotion för torr hud.. den ser inte ut att innehålla några kroppsdelar.. däremot lite hästpiss.. tror att jag en gång läst att Urea är.  Spännande...jag sökte på "urea" och ser att det är samma sak som karbamid. Den finns också som tillsats i glass och tuggummi. kodnr E 927 bIbland ska man nog inte vara så nyfiken...  Huvvaligen  .. jag var och läste innehållsdeklaration på Wrigleys Extra White som jag tuggar just nu... hittade varken karbamid eller urea  inte heller E 927 b
CITAT (Felix matte @ 06-11-2005, 22:45) Huvvaligen  .. jag var och läste innehållsdeklaration på Wrigleys Extra White som jag tuggar just nu... hittade varken karbamid eller urea  inte heller E 927 b Vilken tur.
Flamingon - växtgalning
07-11-2005, 18:47
och in parfymer finns det fågelbajs och i de lite finare fårhjärna. och i t ex klassikern chanel no 5 finns det även sperma.
och i godis finns det gelatin som kommer från avkok av slaktavfall.
finns mycket skabbigt i saker och ting.
Ja, gelatin får man väl ur omsorgsfullt urkokade grisfötter? En del gelatin är dock vegetabiliskt framställd. Men då står det nog ofta just "vegetabilisk gelatin". Vet att för några år sedan blev det rabalder eftersom det fanns grisgelatin i vanlig Yoghurt. Tror de fick ändra till vegetabilisk gelatin.
Hannele
07-11-2005, 19:20
Bra bantningstips att skriva såna rubriker och texter..
CITAT (Hannele @ 07-11-2005, 20:20) Bra bantningstips att skriva såna rubriker och texter.. :wacko: Skämt å sido.. Jag sminkar mig typ 3 ggr om året, och då använder jag bara body shops produkter. Är inte särskilt förtjust i godis.. okej då, choklad ÄR mumma..Men det finns all anledning att läsa innehållsförteckningen!
Ophelia
07-11-2005, 19:45
Jag är alldeles för mycket bondunge för att ens bry mig om om detta. Det jag kan ha vissa farhågor för att silikontuttar och sånt som vissa människor väljer att spruta in i sina kroppar.
För övrigt äter jag gärna grisfötter och tunga gjord på farmors recept.
Hannele
07-11-2005, 19:47
CITAT (Ophelia @ 07-11-2005, 20:45) För övrigt äter jag gärna grisfötter och tunga gjord på farmors recept. Ok, tunga, lever, blod, kalvgräss och annat slinker ner här också. Och myr kiss åt vi som barn. Fanns ju inte sura karameller.
*Felix matte*
07-11-2005, 20:43
Sminkar mig... ja mascara, ögonskugga lite puder och rouge nån gång använder aldrig parfymer och äter ingen inälvsmat, inte heller tunga eller grisfötter... huvva, jag får kräkkänsla bara jag tänker på sånt.
Biggan_
07-11-2005, 22:58
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|