Full version: Ny perennrabatt
Eva St
Har i höst gjort iordning en ny Perennrabatt som är ca 5X3 m. Vill ha massor av förslag på hur jag ska inreda den på bästa sätt. Till viss del vill jag sätta perenner jag redan har för att sedan kunna flytta ut dessa till andra land när det behövs som tex Iris, Stjärnflocka, Blå Bergvallmo mm.mm. Det jag vill ha är massverkan på de växter jag sätter. Jättetacksam för alla förslag
Eva St
kerstin z5-6
jaha kul , men oändligt ämne -Vad som kan hjälpa i rådandet" är
Läge? , soltimmar? -skugga ?osv
? -samt favoritfärgskombinationer? ? Andra saker du gillar ? Bladstrukturer -höga perenner ?
Höjdpunkter? -När ska den vara som vackrast ?
Min erf är att visst kan man få en rabatt att blomma från vår till höst ....
-men då blir det mest ganska stillsamt .. Vill man ha massverkan o fyrverkeri bör man nog satsa på en höjdpunkt när många blommar samtidigt och lite glädjeblommor i maj och september ... biggrin.gif
Fotoalbum kan ju vara en annan inspiration
Ska bergvallmon sitta där antar jag att det inte är söderläge ?
Yin o Yang

Strålrudbeckia är tacksamma wub.gif och de blommar läääänge smile.gif . De är dessutom pigga på att föröka sig och lätta att dela biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon