silos
Under hela helgen har jag tänkt på detta att :Varje människa är ett skåp;har sett förresten en bok som heter så.

Tänk så olika dessa "skåp" är:en del är gråa,gamla,fula men ack så rika på innehåll ohmy.gif

Så finns det "skåp" som är hur vackra som helst utanpå men tomheten ekar inuti på dess hyllor och man kan ana att det finns skit i springorna och bakom färgen sad.gif

Andra "skåp" är lustiga man vet varken ut eller in: de är restaurerade med alla moderna färger och beslag men men det "gamla skåpet" har sin egen doft ändå och doften kommer ifrån djupet av "skåpets inre" ifrån tiden lååångt tillbaka så "skåpets" ägare vågar inte öppna dörrarna för den gamla doften kan jo smita ut ohmy.gif

Så finns det stadiga "skåp" och dessa "skåp" som man verkligen kan lita på att de är vad de ser ut som och att allt som man ge till "skåpet" så vet man att det hålls därinne på de rena vackra hyllorna wub.gif

Och innehållet sen kan jag fantisera hur mycket som helst om dessa "människo-skåp"....

Mitt eget "skåp" är mycket spännande;hela tiden hittar jag nya hyllor och gömda lådor och MYCKET skit har jag varit tvungen att kasta bort och så har jag kommit underfund med att min kära "skåp" skulle jag inte vilja byta med någon enda människa på denna jord smile.gif wub.gif smile.gif

Och den gyllene nyckeln till mitt eget "skåp" hittade jag faktiskt först i år under den gångna sommaren wub.gif wub.gif wub.gif
Hannele
Den underbara boken av Lena Larsson har jag.

Lars-Olof Arvids
Och ibland kan en människa vara som en skänk från ovan! biggrin.gif

Olle
Lady Hamilton
Eller svår att förstå, som en byrådirektör smile.gif
Annlo
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 07-11-2005, 17:08)
Och ibland kan en människa vara som en skänk från ovan! biggrin.gif

Olle

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Farbror Blå
Eller stackars Per!
Ni vet han det är mest synd om på ubåten....

just precis Periskåpet
silos
CITAT (Hannele @ 07-11-2005, 16:56)
Den underbara boken av Lena Larsson har jag.

Just den boken har jag haft hemma smile.gif
netaave
Jag känner mig stor som ett skåp efter en helg med mycket god mat...... sad.gif
silos
CITAT (netaave @ 08-11-2005, 16:20)
Jag känner mig stor som ett skåp efter en helg med mycket god mat...... sad.gif

Mitt "skåp" höll på att exploreda inatt;jag hade stoppat i alldeles för mycket tårtbitar laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon