Full version: Nigeriabrev och sånt
Farbror Blå
Fick nyligen ett sk Nigeriabrev, dvs ett brev från en lurendrejare.
Han berättade om ett enormt arv som han var berättigat till, men inte kunde hämta ut pga mystiska omständigheter.

Om man skickade honom nåra hundra(ibland tusen) dollar så kunde han fixa ut alla pengarna att dela på.. (brukar röra sej om otroliga summor, kanske tjugo miljoner dollar eller liknande)

Idag fick jag ett liknande på 7ehimlen.nu också.
det var från en tjej, eller nån som låtsades ungefär samma sak.
Hon ville ha några tusen för att kunna krångla loss en förmögenhet..

Npn mer som råkat ut för sånt?
Magdis
Jag har fått såna mail oräkneliga gånger, jag behöver bara kasta ett öga på dem innan jag kastar dem i papperskorgen.
Hannele
CITAT (Farbror Blå @ 07-11-2005, 22:22)
Nån mer som råkat ut för sånt?

Nej, Hotmail har blivit bättre och släpper inte in spam längre.
Dessutom skulle jag aldrig öppna mejl från obekanta konstiga avsändare.
*Felix matte*
Jag får dagligentill min hotmail erbjudanden om att förlänga den ... men jag har ju ingen sån ohmy.gif tongue.gif
jag öppnar aldrig okända mail... förutom den från Nordea som kom till spray
bikiv
I dag hade jag ett mejl från Korsord.se med rubriken "Det är skillnad på bredband och bredband".

Bilder och text är blockerade men bakgrundsfärgen ser ut att komma från UPC (Chello)

Jag vill inte öppna det eftersom jag inte känner till Korsord.se

Någon som fått detsamma och vet någonting om det?

Nigeriabrev har jag fått flera stycken och som åker i papperskorgen direkt!
*Felix matte*
CITAT (bikiv @ 07-11-2005, 23:10)
I dag hade jag ett mejl från Korsord.se med rubriken "Det är skillnad på bredband och bredband".

Bilder och text är blockerade men bakgrundsfärgen ser ut att komma från UPC (Chello)

Jag vill inte öppna det eftersom jag inte känner till Korsord.se

Någon som fått detsamma och vet någonting om det?

Nigeriabrev har jag fått flera stycken och som åker i papperskorgen direkt!

Nej jag har inte fått .. men SÅ HÄR ser den sidan ut.
bikiv
CITAT (Felix matte @ 07-11-2005, 23:12)

Du är väl en pärla Agneta! biggrin.gif

Då förstår jag vad det kommer ifrån!
För något år sedan loggade jag in på Svenska Spel och skrapade Trisslotter, Pyramidspel, Femman och allt vad det heter. Det var jätteenkelt att bara "hämta" in mer pengar att spela för från sitt bankkonto...

Lätt fånget, lätt gånget!

Raderade mina inloggningskoder, mejlen är väl ett sätt att bli lockad tillbaka ...
Hannele
CITAT (Felix matte @ 07-11-2005, 22:53)

Men banker skickar aldrig mejl. unsure.gif
wolkenkrabber
hotmail slöpper fortfarande in spam, och den egna spärren för att blocka slutet av adresser och inte bara avsändare är borttagen villket jag är ledsen på...

nigeria prev har jag väl fått nån gång, men stoltast vart jag när jag vart uppringd av dem som vill bjuda på en gratis karibienresa bara man ringer upp ett visst nummer och säger sitt kontonummer!
*Felix matte*
CITAT (bikiv @ 07-11-2005, 23:40)
CITAT (Felix matte @ 07-11-2005, 23:12)

Du är väl en pärla Agneta! biggrin.gif

Då förstår jag vad det kommer ifrån!
För något år sedan loggade jag in på Svenska Spel och skrapade Trisslotter, Pyramidspel, Femman och allt vad det heter. Det var jätteenkelt att bara "hämta" in mer pengar att spela för från sitt bankkonto...

Lätt fånget, lätt gånget!

Raderade mina inloggningskoder, mejlen är väl ett sätt att bli lockad tillbaka ...

Svenska Spel gjorde svärson oss en användare smile.gif Kul att spela på nätet tyckte maken och jag... tills vi upptäckte att vi satsat 200kr i september och lika mycket i oktober på Måltips och Lotto ohmy.gif vi som nästan aldrig ens tippat måltips.. satsat småsummor på ett helt år på spel (förutom Triss)
Kontot har vi kvar men vi är medvetna om faran och kommer inte att satsa mer än kanske ett stående spel med fem rader på Lotto som vi hade "förr i tiden" smile.gif
bikiv
CITAT (wolkenkrabber @ 07-11-2005, 23:45)
nigeria prev har jag väl fått nån gång, men stoltast vart jag när jag vart uppringd av dem som vill bjuda på en gratis karibienresa bara man ringer upp ett visst nummer och säger sitt kontonummer!

Hur var resan? För du ringde väl??? wacko.gif
*Felix matte*
CITAT (Hannele @ 07-11-2005, 23:44)
CITAT (Felix matte @ 07-11-2005, 22:53)

Men banker skickar aldrig mejl. unsure.gif

Vet jag biggrin.gif
Anki på Öland
Har fått mängder av dessa s.k. Nigeriabrev från länder i både Afrika och Asien. Ett tag fick jag ett par stycken varje dag. Skulle varit stenrik om det varit på riktigt.........
Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon