Full version: taklökar
shiva
Jag har helt förälskat mig i taklökar i sommar. Nu har jag massor av "bebislökar" , typ 0,5 cm i diam. kan jag övervintra dom inne på något sätt, jag vill inte att dom blåset bort i vinter. Sen har jag hundratals som är runt 1,5-3cm i diameter, som rotat sig väl i sandjord i små sålådor. Ska jag lämna dom på söderbalkongen i vinter, eller vad gör jag med dom?
Alla lökarna kommer från en bergknalle på gården, som dom levt på i över femton år. jag bor i sthlm.
Magnus
Ingrid på Västkusten
Lämna utomhus - gärna vindskyddat och görna nedgrävda i en lite större kruka. De försmäktar oftast inomhus och blir gröna och eländiga och avlånga i bladformen.

Hälsar Ingrid
Carex
Se om det finns inomhusväxter med liknande utseende, titta bland femtonkronorsväxterna.
kristerh
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 08-11-2005, 08:33)
De försmäktar oftast inomhus och blir gröna och eländiga och avlånga i bladformen.

Hälsar Ingrid

Beror inte det på att de får för mycket vatten wink.gif om du snålar ordentligt med vatten tycker iaf jag att de inte skenar, men de måste stå ljust.
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon