Full version: Växt vid datorn
Kjammi
Jag har haft flera "tåliga" växter vid datorn men alla har mått väldigt dåligt av den varma luften som kommer ut från skärmen. Finns det någon växt som klarar att stå nära skärmen? unsure.gif
Carex
Om du tittar i mitt album lite senare idag ska jag försöka lägga upp en bild på hur det ser ut vid mitt databord.
Alexander-VG-zon3
är där ljust ellerr mörkt har själv brdevid min dator där det är mörkt och där har jag svärmorstunga och garderobsblomma som trivs du kan någ även ha ampellija där fast den vill ha mycket ljus för att behålla dom vita ränderna men den är lika vackerr utan och den klarar temperaturer från 5c till 28c .brukar ha min ampellija i marken från sommaren till sent på hösten
Susanne i Linköping
Bredvid datorn skulle jag bara rekommendera en BILD på en blomma! Inte ens konstblommor får komma nära min dator. Risken att det kommer vatten i dator, skärm eller skrivare är för stor, står växten högre än datorn kan det även komma skräp och jord i datorn. Ställer man en konstgjord växt där kan man ge sig 17 på att någon vattnar den av misstag, och då är det ännu större risk för spill eftersom krukan kanske inte är vattentät.

Har ni aldrig hört talas om datasäkerhet, flickor och pojkar? blink.gif
pejori
CITAT (Susanne i Linköping @ 08-11-2005, 19:18)
Bredvid datorn skulle jag bara rekommendera en BILD på en blomma! Inte ens konstblommor får komma nära min dator. Risken att det kommer vatten i dator, skärm eller skrivare är för stor, står växten högre än datorn kan det även komma skräp och jord i datorn. Ställer man en konstgjord växt där kan man ge sig 17 på att någon vattnar den av misstag, och då är det ännu större risk för spill eftersom krukan kanske inte är vattentät.

Har ni aldrig hört talas om datasäkerhet, flickor och pojkar? blink.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif du låter som mitt ex laugh.gif laugh.gif
jag fick inte dricka kaffe vid datorn fall att jag skulle spilla på tangentbordet laugh.gif laugh.gif
han tjatade ända tills han hällde ut en stor stark över tangentbordet...sen blev det tyst laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Jonte_rm
Mina dator står på ett skrivbord framför ett fönster.

På skrivbordet står det 3 stycken Pinguicula hans veser och 1 Darlingtonia california.

I fönstret står det 2 brudorchideer, en sarra x catesbei och en dracena..

mvh // Johannes
kristerh
jag har orkideer vid min dator, de gillar värme wink.gif
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon